پاسخ عضو شورای انتظامی  نظام مهندسی خراسان رضوی به ادعای مدیرکل راه و شهرسازی:

سخن ازجابجایی 80 میلیارد ریال بدون حکم مرجع قضائی بازی با آبروی افراد است

در پی برخی شایعات مبنی بر تغییر یک عضو هیئت مدیره و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی از سوی مدیر کل راه و شهرسازی استان، موجب شد که هفته گذشته قدرت الله ابک مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادعایی را درباره دو عضو هیئت مدیره نظام مهندسی مطرح کرد. روز گذشته عضو شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به این ادعا پاسخ داده است.

عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: حتی اگر فرض کنیم هر تخلفی که ادعا می‌کنند رخ داده باشد باید یک مرجع قضایی این را تایید کرده باشد، در واقع مراجع ذی‌صلاح قضایی در بیرون از سازمان یعنی قوه قضائیه و دادگستری یا مراجع داخلی شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی و اتفاق بد این است که هیچ یک از این مواردی که ادعا شده را مرجع قضایی ذی‌صلاح تایید نکرده و در شورای انتظامی نیز قطعی نشده است.

به گزارش صبح امروز مجید فرجامی در گفت‌وگو با مشهد فوری درباره اتفاقات و حواشی رخ داده در سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی اظهار کرد: ماجرا از اینجا شروع شد که 24 دی ماه خبری تحت عنوان «زلزله در ساختمان مرکزی نظام مهندسی خراسان رضوی» منتشر شد و دوم بهمن ماه همان منبع، خبر غیررسمی از عزل رئیس سازمان نظام مهندسی و همچنین خزانه دار سازمان منتشر کرد اما هیچکس اطلاعات دقیقی از ماجرا نداشت!

نداشتن هرگونه محکومیت قضایی در مراجع قضائی یا محکومیت انضباطی مهندسی

عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نداشتن هرگونه محکومیت قضایی در مراجع ذی‌صلاح یا محکومیت انضباطی مهندسی در این اتفاق نکته مهمی بود تاکید کرد: همین مسئله بر ابهامات و سوالات در این زمینه می‌افزود.

وی با تاکید بر اینکه سخنگو یا نماینده شورای انتظامی نیست تصریح کرد: به نظر اینجانب اتفاقات اخیر نظام مهندسی خراسان رضوی از نظر حقوقی و قضایی روند درستی را ندارد.

هیچ مرجعی ادعاهای مطرح شده را تائید نکرده است

این فعال صنفی افزود: حتی اگر فرض کنیم هر تخلفی که ادعا می‌کنند رخ داده باشد باید یک مرجع قضایی این را تایید قطعی کرده باشد، در واقع مراجع ذی‌صلاح قضایی در بیرون از سازمان یعنی قوه قضائیه و دادگستری یا مراجع داخلی شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی و اتفاق بد این است که هیچ یک از این مواردی که ادعا شده را مرجع قضایی ذی صلاح تایید نکرده و قطعی نشده و در شورای انتظامی نیز قطعی نشده است.

فرجامی اعلامِ عدم صلاحیت اعضا برای هیات رئیسه سازمان را از سوی مراجع ذی صلاح قضایی یا شورای انتظامی نظام مهندسی عنوان کرد و متذکر شد: اگر خارج از این سیستم عمل شود اصطلاحا سنگ روی سنگ نمی‌ماند و عملا کار قوه قضائیه را به دولت سپردیم و استقلال قوا زیر سوال می‌رود.

عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جایگاه هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی انتخابی است گفت: مدیرکل راه و شهرسازی معاون یا مدیر یا کارمند خودش را نمی‌خواهد جابه‌جا کند که چنین روندی را شاهد هستیم، رئیس و خزانه دار سازمان نظام مهندسی استان یعنی افرادی که منتخب جامعه مهندسی هستند را بر اساس یک گزارش محرمانه دارد جابه‌جا می‌کند، به نظر من این اتفاق خیلی بدی است.

سخن ازجابجایی 80 میلیارد ریال بدون حکم مرجع قضائی بازی با آبروی افراد است

این فعال صنفی یادآور شد: ضمن آنکه وقتی بدون حکم مرجع قضایی از جابجایی ۸۰ میلیارد ریال وجه سخن به میان می‌آید اذهان به سمت اختلاس و موارد مشابه آن سوق پیدا می‌کند و این بازی با آبروی افراد است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این ماجرا به نظر به قانون به صورت صحیح عمل نمی‌کنند یادآور شد: اتفاقات مشابه در شورای شهر مشهد و ۲ کلان شهر دیگر هم داشته‌ایم، مثلا ۲ سال قبل برای یک عضو شورای شهر مشهد اتفاقی افتاد و خبرش منتشر شد، در این ماجرا تا مرجع ذی‌صلاح و دادگاه رای قطعی نداد جایگزینی فرد علی‌البدل اتفاق نیفتاد، مرجع قضایی این حکم را قطعی کرد و سپس عضو علی‌البدل جایگزین شد.

فرجامی ادامه داد: ولی اینجا هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است گفته‌اند یک عضو باید از ریاست برداشته شود و یک عضو هم باید از هیات مدیره خارج شود! باید مراقب باشیم که در احادیث حرمت آبروی مومن با حرمت خانه خدا قیاس شده است.

اگر خلافی اتفاق افتاده باشد بالاخره باید مرجع قضایی درباره این خلاف نظر بدهد

عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی تاکید کرد: با هر منطق و قانونی به این موضوع نگاه می‌کنیم مسئله لنگ می‌زند، هر اگر خلافی اتفاق افتاده باشد بالاخره باید مرجع قضایی درباره این خلاف نظر بدهد، نمی‌شود ابتدا حکم اجرا و بعد از آن رسیدگی صورت بگیرد مثلا یک نفر را اعدام کنند و بگویند بعد به پرونده‌اش رسیدگی می‌کنیم.

این فعال صنفی تاکید کرد: این روزها جامعه مهندسی با هر سلیقه‌ای به شدت نگران وجهه دموکراتیک و انتخابی سازمان نظام مهندسی به عنوان یک سازمان غیر دولتی با حدود ۴۰ هزار عضو در استان خراسان هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *