اهدای ۴۰۰ فقره سند املاک علوی در خراسان شمالی طی سال آینده

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان شمالی از پیش بینی اهدای ۴۰۰ فقره سند املاک علوی در این استان در سال آینده خبر داد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از ایسنا، بخشی گفت: فرآیند شناسایی زمین های غصب شده توسط خاندان پهلوی در این استان ادامه دارد و تاکنون ۱۴۰ فقره شناسایی شده که سند این زمین ها طی سال آینده واگذار خواهد شد.

وی افزود: نکته مهمی که در این راستا وجود دارد آن است که در سال آینده سندهای تک برگی تحویل صاحبان این زمین ها خواهد شد.

بخشی ادامه داد: اهدای این سندها، تاثیر روانی و اقتصادی بر روی صاحبان آن خواهد داشت و از سوی دیگر در گذشته سند این املاک که در دست خود مردم نبود آن ها نمی توانستند از بعد حقوقی استفاده ای از آن داشته باشند.

به گفته وی ۸۰درصد از سندهای صادر شده متعلق به بخش مسکونی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در این استان طی دو مرحله اسناد مالاک علوی تحویل مردم شده است، تصریح کرد: در مرحله اول از سال ۹۲ تا ۹۸، ۹ هزار و ۴۶۷ فقره از اسناد به مردم این استان واگذار شده بود که ارزش ریالی این اسناد ۵۸۰ میلیارد ریال بوده و مساحت آن ۲۱ میلیون متر مربع بوده است.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان شمالی گفت: طی امروز که محله دوم محسوب می شود ۳۲۷ فقره سندبا ارزش ریالی ۲۱ میلیارد ریال  و در  مساحت زمین های واگذار شده را ۲۱۱ مربع به مردم واگذار شد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *