مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی خبرداد

هزینه ۱۵ میلیارد تومانی برای توسعه کشتی خراسان

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی گفت: برای این که کشتی مجددا به ورزش نخست خراسان تبدیل شود لازم بود کارهای خاصی مانند حضور در لیگ برتر و لیگ دسته یک کشور صورت بگیرد.

فرزاد فتاحی ظهر امروز ۱۶ دیماه، در مجمع سالیانه هیات کشتی خراسان رضوی که در سالن جلسات اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باید برای کشتی خراسان رضوی برنامه‌ دیگری طراحی شود. وضعیت کنونی کشتی در خراسان هرگز قابل مقایسه با سال‌های پر افتخار خراسان نیست. کشتی برای ایران مایه افتخار است و باید تلاش شود تا به جایگاهی که همه از آن انتظار دارند، برسد.

وی افزود: از سال ۹۷ که در اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی قرار گرفتم، خیلی از رشته‌های ورزشی وارد حاشیه شده و خیلی از اماکن ورزشی تعطیل شده بودند. برای این که کشتی مجددا به ورزش نخست خراسان تبدیل شود لازم بود کارهای خاصی مانند حضور در لیگ برتر و لیگ دسته یک کشور صورت بگیرد.

فتاحی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوبی که در ورزش خراسان رضوی انجام شد، برگزاری جلساتی با شورای شهر و شهرداری مشهد بود که با پشتوانه مسعود ریاضی و احسان اصولی انجام شد. در سال ۹۸ جلساتی داشتیم که موافقت شد شورای عالی ورزش در شهرداری مشهد شکل بگیرد. در سال گذشته برای کل ورزش خراسان ۱۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری مشهد سرمایه‌گذاری صورت گرفت. در سال جاری نیز تاکنون ۱۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۹۸، اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی به هیات کشتی استان ۳۱۴ میلیون تومان کمک مالی کرد. هیات‌های کشتی شهرستان‌ها نیز ۹۱ میلیون تومان اعتبار دریافت کردند. در حال هزینه حدود ۱۵ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های کشتی در خراسان رضوی هستیم. در حال حاضر در اکثر شهرستان‌ها وضعیت سالن‌های کشتی بهتر شده است.

فتاحی یادآور شد: از سال ۹۸ بحران اقتصادی در ورزش داشته‌ایم. در سال ۹۷ تقریبا ۱۷ میلیارد تومان اعتبار ورزشی داشتیم، اما در سال گذشته ۹ میلیارد تومان اعتبار ورزشی خراسان رضوی کاهش پیدا کرد. وقتی ۹ میلیارد تومان بودجه ورزشی یک استان کاهش داشته باشد، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ سعی کردیم با وجود کاهش اعتبارات، نگاه ویژه‌ای به کشتی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ۲۱ تخته تشک کشتی گرفتیم. تشک‌های کشتی شهرستان‌ها قدیمی شده بود و نیاز به تجهیز داشتند. ۱۲ تا ۱۵ تشک کشتی به صورت جداگانه از وزارتخانه دریافت کردیم. وضعیت اعتباری ورزش خراسان در سال جاری، از ۱۷ میلیارد تومان در سال ۹۷، به ۲.۶ میلیارد تومان رسیده است که با وجود ۳۱ شهرستان و ۹۵۰ هیات ورزشی، شاید به هر هیات ورزشی ۲ میلیون تومان هم نرسد. با این وجود در سال جاری حدود ۲۲ میلیون تومان به هیات کشتی خراسان رضوی اعتبار تعلق گرفته که قطعا کافی نیست.

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی گفت: آمادگی داریم تا با تمام مشکلات موجود برای کشتی خراسان رضوی کار کنیم، مشروط بر این که برنامه‌ای وجود داشته باشد و مشخص باشد چه وظایفی بر عهده داریم. در چند سال اخیر یکی از آسیب‌هایی که مشاهده کردم، عدم حمایت فدراسیون‌ها از هیات‌های استانی بوده است. بیش از ۷۰ درصد فدراسیون‌ها، حق و حقوق هیات‌های استانی را از سهم منابع خود پرداخت نمی‌کنند. فدراسیون باید نگاه پدرانه به هیات خود داشته باشد و سعی کند که هیات‌های خود را از منابع و امکاناتش برخوردار کند.

فتاحی در خصوص پاداش در نظر گرفته شده برای خراسانی های حاضر در المپیک تصریح کرد: برای هر ورزشکار، مربی و یا داور که به مسابقات المپیک و پارالمپیک راه یابد ۱۰۰ میلیون تومان پاداش در نظر گرفتیم. شهرداری مشهد نیز همین مبلغ را برای المپیکی‌ها در نظر گرفته است. فکر نمی‌کنم هیچ استانی برای المپیک چنین پاداش‌هایی در نظر گرفته باشد. دوست داشتیم از کشتی نیز نماینده‌ای در المپیک داشته باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *