سومین بوستان بانوان تا پایان امسال

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بوستان بانوان وکیل آباد که با 5.8 هکتار وسعت در میان بوستان های ویژه بانوان در شهر مشهد در جایگاه سوم قرار دارد، تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت مناسبی را به فضاهای اختصاصی بانوان در بوستان‌های این کلانشهر اضافه خواهد کرد.

به گزارش صبح امروز، مهدی یعقوبی در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، از مراحل احداث بوستان بانوان باغ وکیل آباد اظهار کرد: در طرح توسعه باغ بزرگ وکیل آباد با توجه به شرایط توپوگرافی موجود در این باغ، ۶ پهنه در نظر گرفته شده که بوستان بانوان یکی از این پهنه ها است.
وی افزود: بوستان بانوان وکیل آباد، در فضایی به وسعت بیش ۵.۸ هکتار در حال اجرا است و پس از بهره برداری به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و طراحی همسو با طبیعت، یکی از زیباترین و مجهزترین فضاهای اختصاصی بانوان در کلانشهر مشهد خواهد بود.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: زمین‌های ورزشی روباز، مجموعه ورزشی و تفریحی سرپوشیده، مسیر دوچرخه سواری، مسیر سلامت، مسیر پیاده روی، آمفی تئاتر و… از جمله فضاهای در نظر گرفته شده برای این بوستان است.
یعقوبی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت درختان کهنسال، توپوگرافی و گونه‌های موجود و عناصر طبیعی و بومی در فضا سازی و منظر آرایی بوستان بانوان وکیل‌آباد، این بوستان را به نمونه ای منحصر به فرد در طراحی پارک های شهری تبدیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه مسیری به طول تقریبی ۶۸۰ متر برای دوچرخه سواری بانوان در این بوستان ایجاد شده است، اضافه کرد: دو زمین تنیس و یک زمین چند منظوره روباز نیز به وسعت تقریبی دو هزار مترمربع در این بوستان احداث شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بوستان بانوان وکیل آباد پس از بوستان ریحانه و بوستان حجاب، بزرگترین فضای اختصاص داده شده به بانوان در بوستان های مشهد است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ های صورت گرفته تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
یعقوبی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ بوستان ویژه بانوان طراحی و احداث شده و با بهره برداری از بوستان بانوان وکیل آباد تعداد این بوستان ها به عدد ۱۲ خواهد رسید و در تلاش هستیم با افزایش این فضاهای اختصاصی، گامی مناسب در راستای توجه به حقوق بانوان شهر خود برداریم.
برآورده شدن نیازهای مادر و فرزند در بوستان بانوان وکیل آباد
همچنین بتول گندمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این بازدید، با اشاره به اینکه بوستان بانوان وکیل آباد برای خدمت رسانی به اهالی مناطق ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ و ۱۲ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهارکرد: خوشبختانه در بحث احداث بوستان بانوان وکیل آباد بخش هایی که به معاونت خدمات شهری واگذار شده بسیار خوب انجام شده و طراحی ها و برنامه ریزی ها به بهترین شکل صورت گرفته است.
وی افزود: در بحث تقسیم فضایی نیز به گونه‌ای طراحی شده که نیازهای مادر و فرزند به خوبی در این بوستان برآورده می شود.
گندمی بیان کرد: این پروژه بر اساس زمانبندی در وضعیت بسیار خوبی است و با توجه به قرارگیری در یکی از بوستان های قدیمی و تفرجگاهی مشهد می تواند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود.

هدفگذاری برای رسیدن به سرانه فضای سبز 18 متر مربعی در این دوره مدیریت شهری

هم چنین مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از هدفگذاری برای رسیدن به سرانه فضای سبز 18 متر مربعی در این دوره از مدیریت شهری خبر دادو افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر مشهد، 17.4 متر مربع است که برای رسیدن به 18 متر مربع تا پایان این دوره مدیریت شهری، هدفگذاری کرده ایم.
احمدرضا سلامی اظهار کرد: جداسازی آب شرب از آب خام، یکی از مهمترین پروژه های در دست اجرا است تا بتوانیم علاوه بر داشتن شبکه مستقل توزیع و حذف آبیاری تانکری، از آب خام و همچنین پساب تصفیه خانه های در دست اجرا، برای آبیاری فضای سبز سطح شهر از طریق شبکه اجرا شده استفاده کنیم.
سلامی بیان کرد: این پروژه که در سال 86 کلید خورده بود، تا قبل سال گذشته فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که از سال گذشته با تزریق مناسب مالی صورت گرفته، شاهد پیشرفت 50 درصدی پروژه هستیم و می توان این نوید را بدهیم که پیشرفت فیزیکی پروژه جداسازی آب خام از آب شرب تا سال آینده به پیشرفت 70 درصدی برسد.
وی اضافه کرد: همچنین اولین تصفیه خانه فاضلاب شهرداری ها در سطح کشور که توسط شهرداری مشهد در چهل بازه، توسط بخش خصوصی در حال اجرا است نیز تا آبان ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *