پلمب ساختمان های ناایمن درصورت بی توجهی به اخطارها

دادیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: مجتمع ها و ساختمان های بلند مرتبه نا ایمن درصورت بی توجهی به اخطارها و اقدام نکردن برای ایمن سازی این محل ها پلمب می شوند.
به گزارش صبح امروز، فرزاد بهشتی درنشست مشترک هم اندیشی و تبادل نظرمسئولان ارشد آتش نشانی، دادستانی و شهرداری با مالکان و مدیران بازارهای نا ایمن، ضمن تشکر از اقدامات مدیریت شهری مشهد به خاطر توجه به مقوله ایمنی افزود: متأسفانه پیشگیری و تامین ایمنی در سطح شهر مورد غفلت قرار گرفته و امیدوارم حرکتی که از سوی آتش نشانی شروع شده است، ایمن‌سازی مجتمع های تجاری و اماکن عمومی شهر را در پی داشته باشد.
وی با بیان این که تامین ایمنی، یک کار بین بخشی است اظهارکرد: ما به عنوان دستگاه قضایی از اقدامات موثر ادارات، سازمان ها و مالکان مجتمع ها برای تامین ایمنی حمایت لازم را انجام خواهیم داد، البته اگر حادثه ای در این مجموعه ها رخ دهد، مالکان و اعضای هیئت مدیره ها را نیز مسئول می دانیم.
وی با تاکید بر این که این افراد در صورت بروز حادثه در اماکن ناایمن تحت مدیریت شان باید پاسخگو باشند، هشدار داد: در صورت قصور احتمالی با تشکیل پرونده کیفری حتما برخورد قضایی مناسب با متخلفان انجام خواهد شد.
بهشتی ادامه داد: مجموعه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آمادگی کامل برای صدور مجوز های لازم جهت برخورد با مالکان واحد های تجاری فاقد ایمنی در مجتمع ها و بازار های سطح شهر را دارد و در صورت دریافت گزارش از سوی نهاد های مسئول قطعا نسبت به پلمپ این صنوف در راستای تامین منافع عامه مردم اقدام خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: علیرغم مصوبه شورای اسلامی شهر اغلب مجتمع های تجاری مشهد فاقد تیم ایمنی، آتش نشانی و مدیریت بحران است.
آتشپاد دوم امیر عزیزی افزود: متاسفانه در اماکنی که ما به عنوان خطرآفرین و نا ایمن معرفی کرده ایم سطح ایمنی حداقلی است و اگر خدای ناکرده حادثه ای رخ دهد، هم جان شهروندان و هم جان آتش نشانان و نیروهای امدادی در معرض خطر است.
وی با بیان این که برخی به ما خرده می گیرند که در این شرایطی که مالکان و بازاریان به شدت تحت تاثیر اثرات اقتصادی کرونا هستند، این اقدام آتش نشانی فشار مضاعفی به بازاریان وارد می کند، اظهارکرد: اما ما اعتقاد داریم که در حوزه تامین ایمنی، حتی ثانیه ها و لحظه ها را نباید نادیده بگیریم و اگر حادثه ای رخ بدهد همه مسئول خواهیم بود.
عزیزی تصریح کرد: مجموعه آتش نشانی کاملا به این موضوع اشراف دارد ، بازاری که از ۳۰ یا ۴۰ سال قبل ساخته شده و در حال حاضر بهره‌برداری می‌شود، بعضی از موارد ایمنی قابل اصلاح نیست.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تاکید کرد: اما اگر اکنون به عنوان مثال ایمنی یک بازاری صفر هست با مشاوره ، کمک و راهنمایی کارشناسان آتش نشانی می شود سطح ایمنی آن بازار را ارتقاء داد.
وی با بیان این که نگاه مجموعه آتش نشانی به این مقوله کاملا تعاملی و در راستای تامین ایمنی زائران و مجاوران است ادامه داد: براساس مصوبه چند سال قبل شورای اسلامی شهر مشهد ، باید در بازار ها و مجتمع های تجاری تیم‌های ایمنی ، آتش نشانی و مدیریت بحران تشکیل می شده که متاسفانه بعد از گذشت چندین سال ، تعداد انگشت شماری از بازارها این تیم را تشکیل داده اند.
عزیزی گفت: بر اساس آماری که همکاران اداره نظارت و پیشگیری آتش نشانی داده اند، بیشتر حوادثی که در بازارها شاهد آن بودیم مربوط به سیستم های برق، الکترونیک و سیم کشی های نایمن این اماکن بوده است که امیدواریم با همراهی مالکین سطح ایمنی در مجموعه ها را بالا ببریم.

image_print
2 پاسخ
  1. Rastrear Teléfono Celular
    Rastrear Teléfono Celular گفته:

    ¿Cómo sé con quién está chateando mi esposo o esposa en WhatsApp? Entonces ya estás buscando la mejor solución. Escuchar a escondidas en un teléfono es mucho más fácil de lo que cree. Lo primero que debe instalar una aplicación espía en su teléfono es obtener el teléfono objetivo.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *