تاکید بر تعیین تکلیف اماکن پرخطرشهر تا پایان شهریورماه

در نشست مشترک جانشین معاون دادستان و رئیس کارگروه ایمنی اماکن پرخطر با شهردارن مناطق بر تعیین تکیلف اماکن پرخطر شهر تا پایان شهریور امسال تاکید شد. به گزارش صبح امروز به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، صابری، دادیار دادسرای مشهد و دبیر کمیته حقوقی شورای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری در هجدهمین جلسه شورای شهردارن که با حضورجانشین معاون دادستان و رئیس کارگروه ایمنی اماکن پرخطر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما که داریم این است که پروتکل هایی که در شهر تدوین می شود، حداکثر مطابقت با قوانین موجود را داشته باشد؛ یعنی بین حقوق عامه که یکی از دغدغه ما است، با حقوق بهره بردار یک مرکز تجمعی تعارضی وجود نداشته باشد.
وی افزود: بر این اساس پیشنهاد می کنیم پروتکل هایی را که کارگروه ایمن سازی اماکن پرخطر پیگیری و تدوین می کند، به آخرین قوانین جاری نزدیک باشد تا دوباره کاری صورت نگیرد و بین حقوق عامه و حقوق بهره بردار توازن ایجاد شود.
دادیار دادسرای مشهد تصریح کرد: نکته دیگر این است که پروتکل هایی که در گزارش گیری انجام می دهیم، حداکثر ظرفیت دفاع حقوقی را داشته باشد؛ یعنی وقتی در دستگاه بالا دستی قرار به رسیدگی شد، بتوانیم از آن دفاع کنیم.
صابری خاطرنشان کرد: به شهرداران مناطق و ستاد شهرداری مشهد توصیه می کنیم که قوانین نظارتی حوزه کاری خود را که می تواند ضمانت اجرایی داشته باشد را مد نظر قراردهند زیرا با قوانین می توانند جلوی بسیاری از تخلفاتی که در ساختمان هایی در حال احداث انجام می شود را در همان ابتدا بگیرند.
وی اضافه کرد: ممکن است شهرداران مناطق از این قوانین اطلاعی نداشته باشند به همین دلیل شهرداری مرکز باید بولتنی از قوانین موجود را در اختیار آنان قرار دهد زیرا اگر مهندس ناظر و.. کارش را درست انجام ندهد، ضربه گیر نهایی شهرداری است که باید با اهرم های نظارتی خود، جلوی تخلفات را بگیرد.
دبیر کمیته حقوقی شورای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری عنوان کرد: در تکمیل ساختمان ها گروه الف و مراکز تجمعی، شهرداران باید از قدرت نظارتی خود استفاده کنند که می تواند بخش زیادی از مشکلات موجود را برطرف کند.
صابری با اشاره به این که رئییس قوه قضائیه نیز چندی پیش اعلام کردند که بسیاری از این اتفاقات و قصور و تقصیرات به دلیل ترک فعل است که باید رسیدگی شود، گفت: اکنون سیاست به این سمت چرخیده است لذا باید به این موضوع که شهرداران نسبت به قوانین نظارتی حوزه خود آگاهی کامل داشته باشند، نیز توجه شود.
مهدی حاتمی مدیرکل حوزه شهردار و امور مناطق شهرداری مشهد در هجدهمین جلسه شورای شهردارن که با حضورجانشین معاون دادستان و رئیس کارگروه ایمنی اماکن پرخطر برگزار شد، اظهار کرد: شهرداران مناطق طی یک ماه گذشته پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه و فهرستی شامل حدود سه هزار مکان پرخطر را در سطوح مختلف ارائه داده اند که این فهرست جمع بندی و تبدیل به لیستی شده است که همکاران در حال سطح بندی این اماکن هستند.
وی اضافه کرد: در نظر داریم در فرصت دو ماهی که برای رسیدگی به اماکن پرخطر از سوی کارگروه در نظر گرفته شده، فهرستی از اماکن سطح یک پرخطر را کامل و نحوه اقدام برای ایمن سازی آنها را مشخص کنیم، از شهرداران مناطق درخواست داریم که موضوع ایمن سازی اماکن پرخطر را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

image_print
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *