معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد از فراخوان طراحی المان میدان ده دی در همین تاریخ به مناسبت روز ملی مشهد خبر داد؛

تشکیل دبیرخانه دائمی روز ملی مشهد افتتاح شد براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد استفاده از حمل و نقل عمومی در این روز رایگان است

 

به گزارش صبح امروز سید جلیل بامشکی با اعلام برنامه های این معاونت به مناسبت اولین سالروز نام گذاری روز ملی مشهد گفت: مدت زیادی است که نهادهای مربوطه درگیر این نام گذاری هستند و اگرچه حوادث بارزتری در مشهد برای این نامگذاری از جمله تاریخ ورود حضرت رضا علیه السلام به مشهد یا ولادت و یا شهادت ایشان وجود داشت اما هدف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و شورای فرهنگ عمومی این بود که واقعه ای انتخاب شود که نقش مردم و تحولات اجتماعی در آن پررنگ باشد به همین جهت تاریخ دهم دی ماه برای این نامگذاری انتخاب شد و از جهتی این روز با تاریخ قمری ورود امام رضا علیه السلام به قریه توس نیز همخوانی دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه روز ملی مشهد در مهرماه سال جاری به تصویب رسید فرصت زیادی برای برگزاری برنامه های متناسب با این روز نداشتیم اما تا جای ممکن تلاش کردیم پیش بینی های لازم برای بزرگداشت این مناسبت را انجام دهیم‌

وی ادامه داد: فراخوان طراحی المان میدان ده دی و طراحی لوگو روز ملی مشهد در این روز انجام می شود همچنین شروع دور جدید فعالیت شورای اجتماعی محلات با حضور بیش از ۱۵۰۰نفر از اعضای شوراهای محلات در این تاریخ خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در مدارس و دانشگاه ها به مناسبت این روز گفت: زنگ روز ملی مشهد در مدارس منتخب نواخته خواهد شد،همچنین با حضور و مشارکت تشکل های دانشجویی کمیته علمی و نشست تخصصی با موضوع «نقش دانشگاه در هویت سازی مشهد» در دانشگاه آزاد برگزار می شود و یک نمایشگاه نیز با موضوع هویت مشهد در دانشگاه علوم پزشکی برپا خواهد شد.

وی افزود: در برخی مساجد شهر یادواره شهدای انقلاب را برگزار خواهیم کرد و نمایشگاه مشهد قدیم هم از ۱۰تا ۲۰دی ماه در فرهنگسرای بهشت در قالب عکس،کتاب و اسناد مرتبط با هویت مشهد قدیم پذیرای علاقمندان خواهد بود همچنین در حوزه ورزشی نیز کوهپیمایی و پیاده روی خانوادگی در تاریخ ۹و۱۰ دی ماه برگزار می شود و مسابقات ورزشی بانوان محلات در ۱۲رشته اجرا خواهد شد که تا بهمن ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در میدان ده دی با حضور مردم و مسوولان و خانواده شهدا از ساعت ۱۲تا ۱۴ مراسمی در راستای رونمایی از سه کتاب با موضوع انقلاب مردم مشهد و مشاغل و محلات قدیمی این شهر برگزار میشود و ستاد مردمی شهدای ده دی در بوساان آلاله که محل خاکسپاری سه تن از شهدای این روز است به تجلیل از این شهدا طی مراسمی خواهند پرداخت.

بامشکی با اشاره به اینکه طی سال های آینده اجرای برنامه های روز ملی مشهد در سطح ملی و فراتر خواهد بود گفت: در سال آینده به ظرفیت های خوبی که مشهد از جهت تاریخی، فرهنگی و گردشگری دارد خواهیم پرداخت و حتی به موضوع خواهرخواندگی مشهد با شهرهای دیگر نیز ورود خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برخی از ظرفیت های مشهد در طی زمان فراموش شده که به آنها می‌پردازیم از جمله ورزش های باستانی و کشتی که در آن پیشکسوت های ارزشمندی داریم و یا مکاتب قرآنی که طی سالها به تربیت قاریان برجسته ای پرداخته اند؛ اینها ظرفیت هایی است که باید بیشتر به آنها توجه کرد و اجازه فراموش شدن شان را ندهیم.

image_print
1 پاسخ
  1. Minitool coupon
    Minitool coupon گفته:

    hey there and thanks to your info ? I?ve definitely picked up anything new from right here. I did on the other hand expertise several technical points the usage of this site, since I skilled to reload the web site many times previous to I may just get it to load correctly. I have been brooding about in case your web host is OK? Not that I am complaining, however slow loading instances instances will sometimes have an effect on your placement in google and could injury your high-quality score if advertising and ***********|advertising|advertising|advertising and *********** with Adwords. Anyway I?m including this RSS to my email and could glance out for a lot extra of your respective intriguing content. Make sure you replace this again soon..

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *