بررسی وضعیت کادر پزشکی در بخش خصوصی:

کمبود خصوصی

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مهمترین اقدامی که سازمان نظام پزشکی در خصوص حفاظت از کادر درمان، تهیه اقلام محافظتی در حد امکان است.
به گزارش صبح امروز، دکتر علی بیرجندی نژاد در مصاحبه با خبرنگار این رسانه پیرامون وضعیت سلامت پزشکان در دوران شیوع کرونا، افزود: مراکز درمانی محلی با ریسک بالای آلودگی و ابتلا، سلامت بسیاری از پزشکان را تحت تاثیر قرار داده که به همین جهت، تهیه اقلام محافظتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها جهت حفظ سلامت این مدافعان است.
نبود ماسک سه لایه برای پزشکان
وی تصریح کرد: اگر چه سازمان تمام قوای خود را جهت تهیه اقلام به کار گرفته اما هنوز موفق به تهیه این اقلام برای تمام کادر درمانی نشدیم و حتی گاهی برای تهیه ماسک سه لایه برای پزشکان با مشکل مواجه هستیم.
بیرجندی‌نژاد بیان کرد: سیاست‌های کلی در کشور به گونه‌ای بوده که تمام امکانات و بودجه‌ در بخش دولتی متمرکز شده و بخش‌های خصوصی و غیر دولتی کمتر مورد توجه دولتمردان قرار گرفته و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی اظهار کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا، بخش غیر دولتی همپای بخش دولتی برای حفظ سلامت مردم به میدان آمد و به همراه دیگر اعضا تمام تلاش خود را جهت کنترل این بیماری انجام دادند.
آمار مبتلایان در دست وزارت بهداشت
رییس سازمان نظام پزشکی استان خراسان رضوی تبیین کرد: تعداد قابل توجهی از پزشکان و کادر درمانی به این بیماری مبتلا شدند که متاسفانه با توجه به سیاست‌های اماری اطلاعات دقیقی از تعداد پزشکان مبتلا به این بیماری در دسترس نیست.
وی ادامه داد: این اطلاعات و آمار توسط وزارت بهداشت تهیه و جمع‌آوری می‌شود و دسترسی به این آمار برای ما نیز ممکن نبوده و تعداد این مبتلایان نیز بر اساس نوع فرمول ابتلا متفاوت بوده چرا که تست‌هایی که بر اساس آن ارزیابی‌ها انجام می‌شود و ابزارهایی به مانند عکس و سی‌تی‌اسکن تا حدود دقیقی می‌تواند خبر از ابتلای قطعی به بیماری بدهد.
فاصله امار واقعی تا آمار منتشر شده
بیرجندی نژاد توضیح داد: آمار رسمی که از مبتلایان به کرونا منتشر می‌شود تنها شامل بیمارانی میشود که تست کرونا را انجام داده و اگر توسط راه‌های دیگر ابتلای به این بیماری قطعی شود در آمار رسمی لحاظ نمی‌شود.
وی اذعان کرد: و با توجه به این سیاست‌گذاری در انتشار امار، تعداد مبتلایان واقعی با امار منتشر شده فاصله گاها قابل توجهی دارد.
بیرجندی نژاد بیان کرد: متاسفانه چند نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی مشهد در مبارزه با این ویروس به شهادت رسیدند که عمده این شهدا نیز در بخش غیر دولتی فعال بودند.
وی تشریح کرد: نسخه نویسی الکترونیک یکی از روش‌های مورد حمایت ما بوده که در شرایط کنونی برای حفظ سلامت کادر پزشکی و درمانی بیش از پیش کارآمد آمده اما این روش نیازمند زیرساخت‌هایی بوده که متاسفانه در حال حاضر بیشتر اوقات بخاطر عدم نبود زیرساخت‌های مناسب در نسخه نویسی به روش الکترونیک اختلالاتی به وجود می‌آید.
پاسخگویی پزشکان به صورت مجازی در دوران کرونا
بیرجندی نژاد گفت: مهم‌ترین ویژگی ارتباط دیجیتال، جلوگیری از هزینه‌های بی مورد بوده و برای عملیاتی شدن این مورد زیر ساختی که برای بهره‌گیری از روش الکترونیک قابل نیاز بوده فعلا در دسترس عموم قرار ندارد.
وی ابراز کرد: در دوران شیوع کرونا که بسیاری از پزشکان و کادر درمانی با توجه به قرنطینه خانگی و تعطیلی مطب‌های شخصی در فضای مجازی به مشاوره و پاسخگویی انلاین روی اورده و بسیاری از مشکلات بیماران و مردم خود را از این طریق رفع کرده و به پاسخگویی پرداختند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *