اقدامات ما در ایام محرم و صفر باید هماهنگ و برندساز باشد

شهردار مشهد گفت: در حال حاضر مناسبت های زیادی همچون ایام ماه محرم و صفر در پیش رو است اما با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسمات به صورت سنتی همچون گذشته وجود ندارد اما این امکان وجود دارد که مجموعه اقدامات خود را به سمت یک کار هماهنگ، موثر و برندساز سوق دهیم.
به گزارش صبح امروز محمدرضا کلائی در جلسه ستاد خیرین «شهر یار» در خصوص دستورالعمل نذر نان و ماسک که در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: در مشهد یکسری خیریه و مجموعه هایی خیرین وجود دارد که ستاد خیرین «شهر یار» فرصت مناسبی برای حمایت، پشتیبانی، حمایت و هماهنگی از آنان است.
وی افزود: به جهت نهادینه کردن برند خیرین «شهر یار»، باید اقداماتی ورای یک مجموعه خیریه صورت بگیرد، بدین گونه که اقدامات آن باید دارای گستره اثرگذاری اجتماعی بیشتری باشد.
شهردار مشهد بیان کرد: اوایل شیوع ویروس کرونا از شورا درخواست کردیم تا اجازه انجام اقداماتی را به ما بدهند که به این وسیله افراد حساس جامعه متوجه حمایت ما از آنان بشوند، در این راستا 65 هزار بسته معیشتی توزیع شد.
کلائی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه 450 نانوایی در حاشیه شهر وجود دارد که حدود یک میلیون و 100 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد؛ عرضه نان به صورت رایگان یا 50 درصد کاهش قیمت از دیگر برنامه های درخواستی ما بود که پس از بررسی به دلیل اینکه رایگان کردن نان زمینه اسراف را فراهم می کند، مقرر شد نان با 50 درصد کاهش عرضه شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مناسبت های زیادی همچون ماه محرم در پیش رو است اما با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسمات به صورت سنتی همچون گذشته وجود ندارد اما این امکان وجود دارد که مجموعه اقدامات خود را به سمت یک کار هماهنگ، موثر و برندساز سوق دهیم.
حمایت 50 درصدی شهرداری از پروژه های شهری با همکاری خیرین
هم چنین معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این جلسه گفت: اگر در موضوعات مورد نیاز شهری، خیرین پا پیش گذاشته و تمایل به همکاری داشته باشند، 50 درصد هزینه ها توسط شهرداری و مابقی آن توسط خیرین پرداخت خواهد شد.
رضا خواجه نائینی اظهار کرد: ستاد خیرین شهریار، پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد تشکیل شده است و دارای یک وظیفه مشخص مبنی بر کمک گرفتن از خیرین شهری در موضوعات خدمات شهری است.
وی افزود: بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، اگر در موضوعات مورد نیاز شهری، خیرین پا پیش گذاشته و تمایل به همکاری داشته باشند، 50 درصد هزینه ها توسط شهرداری و مابقی آن توسط خیرین پرداخت خواهد شد.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین بسیاری از خیرین به صورت خودجوش برخی پروژه ها را آغاز کرده اند و ممکن است در ادامه کار به مشکلاتی از جمله اخذ زمین، پروانه، پایان کار و نحوه برقراری ارتباط مواجه شوند که مشکلات آنان در این جلسات مطرح می شود.
خواجه نائینی خاطرنشان کرد: در این جلسه مسائلی پیرامون خیریه بنیاد کودک، نذر ماسک و نان، احداث درمانگاهی در خیابان طبرسی و… مطرح شد و دو کارگروه برای آن تعیین شد تا پس از بررسی موضوعات، مصوبات نهایی خود را به ستاد خیرین شهریار ارسال کنند.

image_print
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *