معاون شهردار مشهد خبر داد:

اجرای هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و ترافیکی در سال 99

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در سال جاری، با اختصاص بالغ بر یک هزار میلیارد تومان، اجرای پروژه های عمرانی و حمل و نقلی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش صبح امروز ، خلیل الله کاظمی با حضور در مرکز 137 شهرداری با اشاره به اینکه در سال جاری، به غیر از پروژه های احداث خطوط قطار شهری، بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمران و حمل و نقل در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: یک بخش از این پروژه ها جهت تسهیل تردد خودروهای شخصی و برون شهری بوده و تقاطع ها، چپگردها، زیرگذرها، راستگردها و … در مسیر کمربندی شهر را شامل می شود تا رینگ دور شهر، ترافیک روانی را داشته باشد.

آغاز پروژه تقاطع مجیدیه تا دو ماه آینده
وی افزود: زیرگذر برونسی، اتصال کوشش به خلج، تقاطع غیر همسطح مصلی، بولوار 75 متری رضوی، تقاطع ابوطالب و تقاطع چهار سطحی آزادگان در حال اجرا بوده و پروژه های دیگری مانند تقاطع مجیدیه به آیت الله رفسنجانی نیز تا یکی دو ماه دیگر کلید خواهد خورد. پل پرتوی و چپگرد ناصری نیز تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.
احداث 60 کیلومتر مسیر دوچرخه و 280 هزار متر مربع پیاده روسازی و بهسازی پیاده روها
کاظمی عنوان کرد: برای داخل شهر، مبنا را بر احداث تقاطع غیر همسطح و روانسازی ترافیک نداریم زیرا با این کار، ترافیک را از یک نقطه، به نقطه دیگر منتقل خواهیم کرد بلکه هدفمان این است که سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه داده و پیاده محوری را تقویت نماییم که این کار با افزایش مسیرهای دوچرخه دنبال می شود، در سیال گذشته 60 کیلومتر مسیر دوچرخه احداث نمودیم و امسال نیز به همین میزان احداث مسیر دوچرخه را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به پیاده روسازی و بهسازی پیاده روها به مساحت 280 هزار متر مربع در سال گذشته، ادامه داد: امسال نیز به همین میزان احداث پیاده رو و بهسازی پیاده روهای شهر در دستور کار قرار دارد، همچنین مسیرهایی مانند کوچه شاهین فر، سرشور، شمال و جنوب بازار رضا(ع) نیز در حال آماده سازی برای پیاده محوری هستند.

ایجاد مسیر برای ورود قطارهای خط دوی قطار شهری به خط سه در میدان توحید
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه قطار شهری، افزود: احداث خط دوی قطار شهری نیز تقریبا به پایان رسیده و برای خط سه قطار شهری نیز اولویتی گذاشته ایم که از میدان شهدا تا ترمینال مسافربری، هر چه سریعتر به بهره برداری برسد، برنامه ریزی برای این مهم در سال 1400 است تا این مسافت 5 و دو دهم کیلومتر از خط سه بهره برداری شود.
کاظمی گفت: در حال ایجاد مسیری هستیم تا قطار های خط دو بتوانند از میدان توحید دور زده و وارد خط سه قطار شهری شوند. با تحقق این مهم، عملا حرم مطهر به سیستم حمل و نقل مترو ما وصل می شود و همه شهروندان از نقاط مختلف شهر با تغییر خطوط قطار شهری می توانند خود را در ایستگاه باب الجواد، به حرم مطهر برسانند.
ورود 130 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان اتوبوسرانی
وی با اشاره به اینکه خط 4 قطار شهری نیز در حال احداث است، در باره ناوگان اتوبوسرانی هم گفت: تا 4 ماه آینده، حدود 130 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه خواهد شد تا بتوانیم هم فاصله زمانی رسیدن اتوبوس به ایستگاه را کاهش دهیم و هم در نهایت کیفیت خدمات اتوبوسرانی افزایش یابد.

تخریب 136 ایستگاه دوچرخه قدیمی طی دو ماه آینده

هم چنین معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از تخریب 136 ایستگاه دوچرخه قدیمی طی دو ماه آینده خبر داد.

کاظمی اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه توسعه دوچرخه های اشتراکی، وجود ایستگاه های قبلی بودند که به دلیل وجود مشکل شهرداری با پیمانکار هیچگونه فعالیتی نداشتند.
وی افزود: طی چند سال گذشته این ایستگاه ها تنها به مکانی برای تبلیغات شهری بدل شده و بخشی از فضای تبلیغاتی شهررا اشغال کرده بودند.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: در کنار این موضوع ایستگاه های قدیمی با توجه به این که فعال نبودند به آن ها از سوی پیمانکار رسیدگی نشده و به همین دلیل سیما ومنظر شهری را نازیبا کرده اند و از مهم تر هدف از راه اندازی ایستگاه های دوچرخه که ترویج استفاده شهروندان از دوچرخه بود نیز محقق نشده است.
کاظمی با بیان این که بر همین اساس موضوع خلع ید پیمانکار پیگیری و انجام شده است، تصریح کرد: باتوجه به این موضوع کار جمع آوری 136 ایستگاه دوچرخه قدیمی آغاز و تاکنون 13 ایستگاه جمع آوری شده است و مابقی نیز طی یک تا دو ماه آینده جمع آوری خواهد شد.
معاون عمران حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد گفت: بعد از جمع آوری این ایستگاه ها سیستم جدید دوچرخه های اشتراکی که به صورت قفل بند هستند و امکان استفاده از طریق گوشی تلفن همراه را خواهند داشت راه اندازی خواهند شد

image_print
2 پاسخ
  1. Rastrear Celular
    Rastrear Celular گفته:

    Rastreador de celular – Aplicativo de rastreamento oculto que registra localização, SMS, áudio de chamadas, WhatsApp, Facebook, foto, câmera, atividade de internet. Melhor para controle dos pais e monitoramento de funcionários. Rastrear Telefone Celular Grátis – Programa de Monitoramento Online.

    پاسخ
  2. Rastrear telefone
    Rastrear telefone گفته:

    Melhor aplicativo de controle parental para proteger seus filhos – Monitorar secretamente secreto GPS, SMS, chamadas, WhatsApp, Facebook, localização. Você pode monitorar remotamente as atividades do telefone móvel após o download e instalar o apk no telefone de destino.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *