با حضور تولیت آستان قدس رضوی فرماندار و شهردار مشهد انجام شد:

بهره‌برداری از پروژه ساماندهی جاده 75 متری رضویه  

با حضور تولیت آستان قدس رضوی، شهردارمشهد، فرماندار، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری بهسازی باند اول و احداث باند دوم بزرگراه 75 متری رضوی(مهدی آباد) به بهره برداری رسید.

 به گزارش صبح امروز رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در آیین افتتاح باند شمالی و بهسازی باند جنوبی بزرگراه ۷۵ متری رضویه که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، فرماندار، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و شهردار و مدیران شهری برگزار شد، گفت: نوسازی و تعریض و بهسازی بزرگراه 75 متری رضویه تاثیر به سزایی در بحث ترانزیت خواهد داشت و کمک شایانی به فعالان حوزه اقتصادی شهر مشهد خواهد بود.

مجتبی بهاروند با اشاره به سابقه فعالیت 25 ساله خود در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی، اظهارکرد: در گذشته این محور که یکی از ورودی‌های شهر مشهد از سمت آسیای میانه است و خودروهای سنگین به وفور در آن تردد دارند، شرایط بسیار نامناسبی داشت که مایه افسوس بود.

پیشگیری از مرگ سالانه 50 الی 60 نفر

وی با بیان اینکه این شرایط نامناسب و ناایمن 35 سال حاکم بود و براساس گزارشات پلیس راهور، سالانه 50 الی 60 نفر از هموطنان و همشهریان ما را به کام مرگ می‌کشاند، گفت: بسیار خرسندیم که امروز شاهد افتتاح باند شمالی و بهسازی و تعریض باند جنوبی بزرگراه 75 متری رضویه هستیم؛ پروژه‌ای که مدیریت شهری مشهد برای آن مسئولیتی نداشت ولی براساس دغدغه‌مندی، عملیات اجرایی آن در دستورکار شهرداری قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در ادامه افزود: افتتاح و تعریض و بهسازی این بزرگراه، تاثیر بسزایی در بحث ترانزیت خواهد داشت و کمک شایانی به فعالان حوزه اقتصادی شهر مشهد خواهد بود؛ علاوه بر این پروژه، برای جاده حسن‌آباد هم اقدامات ارزشمندی انجام شد که گام دیگری در جهت حمایت از فعالین اقتصادی محسوب می‌شود.

بهاروند در پایان گفت: حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد یکی از موفق‌ترین بخش‌های مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم بوده که از تمام عوامل این مجموعه و افرادی که شبانه‌روزی در حال تلاش برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی شهر هستند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

 پذیرایی و خدمت ما تنها به صحن و سرای حضرت محدود نمی‌شود

هم چنین تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم افتتاح گفت: پذیرایی و خدمت ما تنها به صحن و سرای حضرت محدود نمی‌شود؛ مشهدمقدس، شهر امام‌رضا(ع) است و آستان قدس هم نسبت به تنگناها و مشکلات خود را مسئول می‌داند. از ظرفیت موقوفات و اموال آستان هم براساس حدود شرعی در این جهت بهره می‌گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ضمن تشکر از خدمات شورای شهر و شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی اظهارکرد: خوشبختانه در سطح استان خراسان رضوی و بویژه مشهدمقدس شاهد همکاری و همدلی و همراهی بسیار خوبی بین تمامی بخش‌های مسئول همچون دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی هستیم که آثار و برکات بسیاری هم برای مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی داشته است.

وی در ادامه با تشکر از تمامی عوامل دخیل در اجرای پروژه بزرگراه ۷۵ رضویه، گفت: این پروژه نقش بسزایی مهمی را ایفا می‌کند و بسیار خرسندیم که در بازه زمانی مناسب و زودتر از موعد به بهره‌برداری رسیده است.

جز پرکاری، پرتلاشی و دلسوزی از مدیریت شهری مشهد سراغ ندارم

وی خاطرنشان کرد: در مدت خدمت خود در مشهد، جز پرکاری و دلسوزی و پرتلاشی از شورای شهر و شهردار مشهد سراغ ندارم.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه آستان قدس رضوی هم خود را نسبت به مسائل حاشیه شهر و مشکلات مردم بی‌تفاوت نمی‌داند، گفت: پذیرایی و خدمت ما تنها به صحن و سرای حضرت محدود نمی‌شود؛ مشهدمقدس، شهر امام‌رضا(ع) است و آستان قدس هم نسبت به تنگناها و مشکلات خود را مسئول می‌داند. از ظرفیت موقوفات و اموال آستان هم براساس حدود شرعی در این جهت بهره می‌گیریم.

1500 میلیارد تومان پروژه عمرانی درنقاط مختلف شهردر حال اجراست

هم چنین معاون عمران،حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر هزارو500 میلیارد تومان پروژه عمرانی به غیر از پروژه قطارشهری در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط محروم درحال اجراست.

خلیل الله کاظمی افزود: اکنون شاهد بهره برداری از پروژه ای هستیم که 35 سال ازآغاز آن گذشته اما به سرانجام نرسیده بود.
وی اضافه کرد: اجرای پروژه 75 متری رضوی که خارج از محدوده شهری قراردارد، مرداد سال گذشته و با توجه به تصمیم شهردار و شورای شهر به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد در دستورکار قرارگرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی با بیان این که سالانه بیش از چهار میلیون زائر برای زیارت امام زاده یحیی در میامی و همچنین ساکنان روستاهای اطراف برای عزیمت به مشهد از این جاده رفت وآمد داشتند تصریح کرد: با توجه به تردد زیاد خودروهای سنگین شاهد تصادفات زیادی در این محور بودیم که سالانه 50-60 نفرجان خود را براثر تصادفات از دست می دادند.
کاظمی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به این که شهرداری، معین اقتصادی شهرستان مشهد بود در اقدامی انقلابی و با هزینه‌ای بیش از 50 میلیارد تومان عملیات بهسازی باند اول و احداث باند دوم 75 متری رضوی به طول 11.5 کیلومتر با احداث 6 دوربرگردان همسطح به همراه یک دستگاه پل و 550 هزارمترمربع آسفالت ریزی اجرا شد.

بهره‌برداری از پروژه دو هفته پیش از موعد مقرر
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی 75 متری رضوی پنج مرداد 98 و با زمانبندی 390 روزه آغاز شد، اما با وجود شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی برخی از کارگاه ها شده بود، این پروژه حدود دو هفته زودتر از زمانبندی پیش بینی شده به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به این که اکنون خدمات و حوزه فعالیت شهرداری و شورای شهر فراتر از محدوده شهر مشهد است گفت: در کنار اجرای پروژه 75 متری رضوی سال گذشته نیز جاده حسن آباد به شهرک صنعتی که خارج از محدوده شهر است، توسط شهرداری مشهد اجرا و به بهره برداری رسید.

اشتغال 6 هزار نفر در پروژه‌های شهری مشهد
وی افزود: اکنون بیش از هزار و 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی به غیر از پروژه قطار شهری مشهد درنقاط مختلف شهر درحال اجرا است که با وجود شرایط اقتصادی موجود حدود 6 هزار شغل ایجاد کرده است.
کاظمی به اجرای خط سه قطار شهری مشهد اشاره و اضافه کرد: با تاکیدات شهردار و شورای شهر برای تسهیل دسترسی به حرم مطهر قول می دهیم سال 1400 فاز اول خط سه را به باب الجواد(ع)،خط دو در میدان شهدا و پایانه مسافربری امام رضا(ع) متصل کنیم که با این کاردسترسی به حرم مطهر از طریق قطار شهری ازنقاط مختلف شهر امکان پذیر می شود.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد،ادامه داد: همچنین سه سطح از تقاطع چهار سطحی آزادگان تا پایان سال، تقاطع غیر همسطح ابوطالب که شهرک نوید را به مرکز شهر متصل خواهد کرد در 22 بهمن، تقاطع غیر همسطح مصلی که دسترسی جدیدی به حرم مطهر ایجاد می کند تا پایان سال، دوربرگردان زیر گذرشهید برونسی که درحال اجرا است و بازگشایی مسیر کوشش به خلج نیز تا 22ب همن آماده افتتاح وبهره برداری خواهد شد.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *