فقط 11 بلیت نیاز داشتیم

سیاه‌جامگان خراسان تیمی که تا سال گذشته در لیگ برتر فوتبال کشور حضور داشت و سه فصل آخر حضور خود را مدیون لحظات آخر و بازی‌های پلی اف می‌دانست، در فصل هفدهم نتوانست کاری از پیش ببرد و در نهایت به لیگ پایین‌تر سقوط کرد.

پس از پایان فصل گذشته گمانه زنی‌های زیادی راجع به این تیم شنیده شد و در نهایت علی حنطه به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد، اما بازهم حاشیه‌ها همراه این تیم جلو می‌رفت و هر روز اخبار مختلفی راجع به این تیم شنیده می‌شد.

حتی این مشکلات تا حدی پیش رفت که پیش از آغاز فصل سه امتیاز از این تیم به خاطر بدهی‌های گذشته کسر شد و سیاه‌جامگان فصل را با -3 امتیاز آغاز کرد. در گام اول بازی با نفت تهران بود که به دلیل منحل شدن تیم نفت عملا بازی برگزار نشد و سه امتیاز به تور سیاه‌جامگان چسبید اما این برد هم دوام چندانی نداشت و به دلیل انحلال تیم نفت سه امتیاز بازی پر کشید.

در گام بعدی این تیم توانست در خانه خونه‌به‌خونه بابل را پشت سر بگذارد و با سه امتیاز اندوخته و مجموع صفر امتیاز گام به هفته سوم این رقابت‌ها گذاشت. در گام سوم سیاه‌جامگان باید شنبه شب به مصاف کارون اروند خرمشهر در این شهر می‌رفت که سرمربیگری این تیم به عهده اکبر میثاقیان بود. میثاقیانی که این روزها با شکایت از باشگاه به دنبال طلب خود از این تیم است.

اما متاسفانه این پایان کار نبود و سیاه‌جامگانی که هر روز تمرین می‌کند و آماده مسابقه با سایر تیم‌ها است به دلیل عدم مدیریت مناسب و عدم حمایت از سوی مسئولین استان در دام بدی گرفتار شده است و همین حواشی باعث شد این تیم به پرواز خرمشهر نرسد و سه امتیاز شیرین را از دست بدهد. بازیکنانی که با انگیزه فراوان در تمرینات شرکت می‌کنند و خود را  مهیای حضور در میادین می‌کنند، این روزها به دلیل سو مدیریت برخی ممکن است فوتبالشان نابود شود.

با تمام این‌ها به سراغ علی حنطه سرمربی سیاه‌جامگان رفتیم و نظر وی را راجع به وضعیت این روزهای فوتبال خراسان و همچنین سیاه‌جامگان جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید:

وظیفه من در قبال این تیم این است که تیم خود را آماده مسابقات نگه دارم و به حواشی اطراف آن توجهی نداشته باشم. من برای گرفتن امتیاز همیشه به زمین مسابقه پا می‌گذارم، همانطور که روبروی تیم فوتبال خونه‌به‌خونه بابل هم تنها با 13 بازیکن بازی کردم و توانستیم 3 امتیاز بازی را از آن خود کنیم.

تیم کاملا آماده بوده و با تمام قوا سعی در حضور محکم روبروی تیم حریف داشتیم و به دنبال گرفتن حداقل امتیاز از زمین حریف بودیم، هرچند که نیم نگاهی هم به سه امتیاز بازی داشتیم. اما این بازی تمام شده و باید رو به جلو حرکت کنیم. دوباره و با تمام نیرو تمرینات خود را شروع کرده‌ایم و به دنبال این هستیم تا در ادامه فصل این ناکامی‌ها را جبران کنیم.

بسیاری از بازیکنان ما مشهدی هستند و بدون هیچ ادعایی آمده‌اند تا برای تیم بازی کنند، درکنار دوستان دیگر پیشکسوتی مثل خداداد که همیشه سعی در کمک به تیم داشتند، اما وقتی حتی شرایط اولیه برای این مجموعه برقرار نشده است چه انتظاری می‌توان داشت.

اما تا جایی که من اطلاع دارم همه عزیزانی مثل عزیزی، عباسی، رهبر، حسینی و دوستان دیگر تمام تلاش خود را مبنی بر به انجام رسیدن حل مشکل کردند و سعی بر این بود تا به هرشکلی شده ما در بازی حضور پیدا کنیم. اما متاسفانه پول دیر رسید و زمانی که می‌خواستیم بلیت هواپیما برای سفر به خرمشهر تهیه کنیم دیگر بلیتی پیدا نمی‌شد و این مشکلی است که باید حل شود.

دیروز حتی اگر به اندازه 11 بازیکن بلیت تهیه می‌کردیم، من بازیکنان را برای احترام به فوتبال، احترام به مردم و احترام به مردم خوب جنوب به خرمشهر می‌فرستادم، اما متاسفانه وقتی چنین مشکلاتی پیش می‌آید دیگر از دسترس ما خارج است و نمی‌توانیم کاری کنیم.

اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم می‌بینیم بسیاری از تیم‌های ما در سطوح مختلف فوتبال دولتی هستند و از منابع دولتی استفاده می‌کنند. در سطح استان ما نیز آنقدر پتانسیل از همه لحاظ وجود دارد که می‌شود چند تیم را پشتیبانی کرد. شما در هیچ جای دنیا نمی‌توانید یک جمعیت بسیار زیاد چند ده هزار نفری را یک جا به این صورت جمع کنی تا سرگرم شوند، تا هیجانات خود را به این وسیله تخلیه کنند.

ورزش فوتبال از جمله ورزش‌هایی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و مردم زیادی وقت و هزینه خود را برای فوتبال می‌گذارند و گاهی روزها درگیر یکی از بازی‌های تیم محبوب خود هستند و یکی از سرگرمی‌های مردم در تمام سطوح فوتبال شده است. ما هم از این پتانسیل باید بیشترین استفاده را ببریم تا به نوعی اوقات فراغت آنان به خصوص جوانان را به این صورت جلب کنیم و این کار یک هماهنگی و همکاری همه جانبه از طرف همه ارگان‌ها و نهادها مثل آستان قدس‌رضوی، استانداری، شهرداری و غیره را می‌خواهیم. چرا که این کار به نوعی کمک به مردم محسوب می‌شود. امروزه بسیاری از جوانان ما در فضای مجازی غوطه می‌خورند و درگیر گروه‌ها و کانال‌های پوچی هستند که هیچ گاه نتایج خوبی را به دنبال نداشته‌اند. با ایجاد یک فضای ورزشی مناسب برای جوانان می توان این خلاها را پر کرد.

از مسئولین خواهشمندم تا این ورزش محبوب را از مردم دریغ نکنند و به فوتبال کمک کنند تا حالش خوب شود.

انتهای خبر/حامد دائمی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *