احتمال ساخت واکسن کرونا در ماه‌های آینده

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با یادآوری احتمال دست‌یابی ایران به تولید و ساخت واکسن کرونا طی ۴ تا ۵ ماه، گفت: امیدوار هستیم تلاش‌های دانشمندان و متخصصان داخلی در این زمینه به زودی به نتیجه برسد.

به گزارش صبح امروز، سیدمرتضی خاتمی در مورد پیشرفت ایران در زمینه تولید واکسن کرونا، گفت: دانشمندان و متخصصان داخلی در حال انجام اقدامات خوبی در این زمینه هستند و امیدوار هستیم تلاش‌های آنها به زودی به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دور از ذهن نیست که به زودی واکسن کرونا در کشور تولید شود، افزود: وزارت بهداشت حمایت خوبی را از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و ساخت واکسن کرونا دارد و این شرکت‌ها هم گام‌های خوبی در مسیر ساخت واکسن برداشته‌اند و اگر تولید واکسن به صورت بومی محقق شود بحث ارزبری چندانی برای کشور نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد تهیه واکسن از کشورهای خارجی صورت گیرد در یک زمان واحد کفاف نیاز کشورها را نخواهد داد بنابراین گذشته از محدویت‌های مالی، هیچ کشوری در چشم انداز نزدیک نخواهد توانست تمامی نیازهای خود را پوشش دهد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس یازدهم با بیان اینکه احتمال دست یابی به ساخت و تولید واکسن کرونا طی یک بازه زمانی 4 تا 5 ماه وجود دارد، گفت: البته برای کارهای آزمایشگاهی نمی‌توان زمان مشخصی را مطرح کرد زیرا ممکن است با افت و خیزهایی همراه باشد اما این احتمال وجود دارد که در بازه زمانی کوتاهی در زمینه تولید و ساخت واکسن به نتیجه برسیم.

خاتمی با تاکید ضرورت رعایت نکات بهداشتی توسط مردم، یادآور شد: با توجه به اینکه درصد اندکی از مردم ما ایمن شده‌اند بنابراین احتمال طغیان و گردش ویروس به شکل دامنه‌داری وجود دارد بنابراین باید فاصله‌گذاری اجتماعی و اقدامات حفاظتی مانند ماسک زدن و شستن دست‌ها به طور دقیق رعایت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان افزود: پس از بازگشایی‌ تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم عروسی و مجالس تحریم فاصله‌گذاری اجتماعی به فراموشی سپرده شد و در حال حاضر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌ها در شرایط خوبی نیستیم و آمارها به هیچ وجه قابل نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم ادامه داد: مردم و مسئولان باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا به شکل قابل قبولی کاهش یابد به گونه‌ای که بیمارستان‌ها جوابگوی بیماران باشند.

وی با بیان اینکه کادر مشخص و محدود درمانی را در بیمارستان‌ها داریم، گفت: کادر درمانی دچار خستگی مفرط و مزمن شده‌اند و اگر این فرصت را برای بازتوانی و داشتن شیفت‌های آرام‌تر به آنها ندهیم در مرحله درمان بیماران بدحال، با مشکل مواجه می‌شویم.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *