احتمال خاموشی

در صورتی که همراهی مشترکین را داشته باشیم تابستان را بدون خاموشی پشت سر می‌گذاریم، در غیر این صورت مجبور می‌شویم محدودیت‌هایی را اعمال کنیم

 

سرویس اجتماعی

با گرم‌تر شدن هوای کشور و امتداد این وضعیت میزان استفاده از وسایل سرمایشی برقی بسیار بالا رفته‌است. موضوعی که هرسال تابستان در روزهای گرم گریبان‌گیر صنعت برق کشور می‌شود. این موضوع باعث شده فشار روی شبکه برقی بالا رود و این احتمال را بوجود آورد که محدودیت‌هایی ایجاد کند. در چند روز گذشته رسیدن مصرف برق به میزان تولید این احتمال را افزایش داد که اگر میزان مصرف کنترل نشود شاید مناطقی درگیر خاموشی شوند.

در همین رابطه سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه 14 استان در وضعیت قرمز مصرف برق قرار داردند، گفت: در صورتی که همراهی مشترکین را داشته باشیم تابستان را بدون خاموشی پشت سر می‌گذاریم، در غیر این صورت مجبور می‌شویم محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

برای اینکه همه از نعمت برق برخوردار باشند، مشترکان پرمصرف مصرف خود را کاهش دهند، دستگاه‌های پرمصرف، نهادها، ادارات و سازمان‌هایی که میزان مصرف خود را 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش ندهند پس از تذکر نسبت به قطع برق‌شان اقدام می‌کنیم

 

به گزارش روزنامه ‌«صبح‌امروز» به نقل از ایلنا، روز گذشته مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه طی هفته جاری پیک مصرف برق شکسته می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی هواشناسی حاکی از این است که در برخی مناطق کشور بخصوص مناطق گرمسیر دمای هوا بیش از 50 درجه باشد که به ازای هر یک درجه سلسیوس افزایش دما 1500 مگاوات به مصرف برق کشور افزوده می‌شود.

14 استان در وضعیت قرمز

وی افزود: در حال حاضر استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، سمنان، فارس، بوشهر، هرمزگان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، اهواز، غرب مازندران و استان تهران در وضعیت قرمز هستند، یعنی میزان مصرف 10 درصد بیشتر از الگوی تعیین شده است.

سخنگوی صنعت برق از مردم خواست بیشتر رعایت کنند و راهکارهای مدیریت مصرف را به صورت جدی دنبال کنند.

در آماده‌باش کامل هستیم

وی تصریح کرد: ما همه ظرفیت‌های لازم را برای افزایش تولید برق بکار بسته‌ایم، در نیروگاه‌های موجود به میزان 1000 مگاوات افزایش توان را داریم، همچنین از سال گذشته تاکنون بیش از 1500 مگاوات نیروگاه جدید در مدار تولید قرار گرفته، شبکه‌های برق در وضعیت آماده هستند، تعمیرات نیروگاه‌ها به پایان رسیده و  در وضعیت کاملا آماده هستند.

برق پرمصرف‌ها قطع می‌شود

رجبی‌مشهدی در ادامه تاکید کرد: برای اینکه همه از نعمت برق برخوردار باشند، مشترکان پرمصرف مصرف خود را کاهش دهند، دستگاه‌های پرمصرف، نهادها، ادارات و سازمان‌هایی که میزان مصرف خود را 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش ندهند پس از تذکر نسبت به قطع برق‌شان اقدام می‌کنیم، این مشترکین لازم است وسایل سرمایشی را روی دمای 24 درجه تنظیم کنند و بعد از خروج از محل کار لوازم برقی را خاموش کنند، از روشنایی اضافه‌ای استفاده نکنند، بیشتر سعی شود از نور طبیعی روز استفاده شود، لامپ‌های اضافه را خاموش کنند تا بتوانیم این هفته و هفته آینده که پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش دما است، بخوبی پشت‌سر بگذاریم و شبکه برق در حالت پایداری باشد.

مردم رعایت کنند تا محدودیت‌ها اعمال نشود

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: در صورتی که همراهی مشترکین را داشته باشیم تابستان را بدون خاموشی پشت سر می‌گذاریم، در غیر این صورت مجبور می‌شویم محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

امضای 250 تفاهمنامه تشویقی

وی با بیان اینکه طرح‌های تشویقی در حوزه صنعت و کشاورزی بیش از 2 برابر سال گذشته منجر به انعقاد تفاهمنامه با مشترکین شده، یعنی از 120 هزار به 250 هزار تفاهمنامه رسیده، ابراز امیدواری کرد که امسال هم بدون خاموشی سپری شود.

image_print
2 پاسخ
  1. Suivre Téléphone
    Suivre Téléphone گفته:

    La compatibilité du logiciel de suivi mobile est très bonne et il est compatible avec presque tous les appareils Android et iOS. Après avoir installé le logiciel de suivi sur le téléphone cible, vous pouvez afficher l’historique des appels du téléphone, les messages de conversation, les photos, les vidéos, suivre la position GPS de l’appareil, activer le microphone du téléphone et enregistrer l’emplacement environnant. https://www.xtmove.com/fr/how-to-download-and-install-spy-app-on-android-phone-for-free/

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *