نامه جدید هفت باشگاه به فدراسیون درباره انصراف از ادامه لیگ برتر فوتبال

از ادامه لیگ معذوریم

اعضای ۷ باشگاه لیگ برتری با ارسال نامه‌ای که در پایین آن امضای بازیکنان آن‌ها دیده می‌شود، از ادامه لیگ نوزدهم انصراف دادند.
در فاصله کمتر از ۱۰ روز تا شروع مسابقات لیگ برتر، هنوز تردیدهای جدی برای چند باشگاه درخصوص آغاز لیگ برتر وجود دارد و حالا ۷ باشگاه خصوصی فوتبال ایران و دو باشگاه بحران زده با ارسال نامه‌ای به سرپرست فدراسیون فوتبال یعنی حیدر بهاروند اعلام کرده اند که از حضور در ادامه مسابقات لیگ نوزدهم معذور هستند.
باشگاه‌های تراکتور، شهرخودرو، نفت مسجدسلیمان، ماشین سازی، پارس جنوبی، پیکان و نساجی ارسال کنندگان این نامه هستند که این بار امضای بازیکنان خود را هم زیر نامه دارند و در متن آن نیز نوشته اند: مقایسه لیگ کشور عزیزمان با سایر کشورها به دلایل مختلف قیاس مع الفارغ است. از جمله این که فقط در کشور ماست که فدراسیون و سازمان لیگ باوجود سیر صعودی ابتلا به کووید ۱۹ اصرار به برگزاری ادامه مسابقات لیگ دارد.
همچنین در ادامه از «بزرگان و زعمای فوتبال» پرسیده شده که بر مبنای کدام دلیل منطقی و علمی یقین حاصل کرده اند که وضعیت کشور از حیث شیوع و خطر ابتلا به این بیماری کشنده بهتر از سه ماه قبل است تا وجدان بیدار نیز در پی آن حکم به پذیرش ادامه مسابقات دهد.
در این نامه از فدراسیون فوتبال خواسته شده تا عواقب ناشی از شروع لیگ را برعهده بگیرد و در پایان آن بازیکنان، مربیان و دست اندرکاران این تیم ها، انصراف خود را از لیگ برتر اعلام کرده اند.
این ۷ باشگاه تاکید شده که در صورتی که فدراسیون پاسخگوی این نامه و درخواست تیم‌ها نباشد، موضوع را به نهادهای بین المللی از جمله فیفا ارجاع خواهند داد تا مشکل به این شکل حل شود.
این در حالی است که ابتدا نامه چهار باشگاه تراکتور، ماشین‌سازی، شهر خودرو، نساجی منتشر شدکه در ادامه پارس جنوبی، پیکان و نفت مسجدسلیمان نیز به جمع تیم‌های انصراف دهنده اضافه شده اند.و برای اطلاع بیشتر از ماجرا، باید منتظر اطلاع رسانی رسمی از سوی باشگاه‌ها بود.
بازتابهای طومار انصراف چند باشگاه لیگ برتری
انتشار این نامه فضای فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد و واکنش های بسیار زیادی را به دنبال داشت. این طومار خیلی زود جایگاه نخست را در ستون پرحاشیه ترین اخبار به خود اختصاص داد و نظرات موافق و مخالف متعددی را به خود دید که البته بسیاری از آن ها قابل انتشار هم نیستند. اما فارغ از فضای هواداری، مربیان، بازیکنان و حتی مسئولان فوتبال ایران نیز درباره آن اظهار نظر کردند و احتمالا در ساعات آینده واکنش های بیشتری را در این باره خواهیم داشت که در ادامه آن ها را می‌بینید:
محمدحسین مرادمند، مدافع تیم فوتبال شهرخودرو درباره امضای نامه ارسالی توسط بازیکنان به فدراسیون فوتبال و تهدید به بازی نکردن در ادامه لیگ نوزدهم گفت: این نامه را امضا کردم زیرا به شرایط برگزاری لیگ اعتراض داریم. شرایط کشور و افزایش مبتلایان به کرونا به گونه‌ای است که جان بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها در خطر است.
زنوزی: بر اساس شنیده‌ها، این ویروس به تازگی حتی علایم هم نداشته و فرد مبتلا را طی 24 الی 48 ساعت از پای در می‌آورد. ما اکنون نمی‌دانیم که یکی از اعضای کادر ماشین‌سازی به دلیل کرونا فوت کرده یا دلیل دیگری داشته است؟ جوابگوی این مسائل چه‌کسی است؟ ما مخالف برگزاری بازی‌ها هستیم؛ چرا که شرایط برگزاری وجود ندارد، وقتی وزیر بهداشت می‌گوید به زور از من امضاء گرفته‌اند، دیگر چه بحثی باقی می‌ماند؟ شما نماینده ما در فدراسیون فوتبال هستید، ما که نماینده شما نیستیم؛ همه به جز فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، با برگزاری بازی‌ها مخالف هستند.
محسن بنگر در حاشیه بازی با نفت مسجدسلیمان در خصوص امکانات تیم پارس: شرایط کرونایی حاکم است اما اینجا خبری از امکانات بهداشتی نیست. تیم های دیگر تونل ضد عفونی دارند و پروتکل رعایت می کنند اما ما فقط یک سرپرست به نام اقای چراغی داریم که اگر پول داشته باشد ماسک و دستکش برایمان می خرد و اگر نداشته باشد هیچ خبری نمی شود.
مهدی تارتار: ما که نمی‌توانیم این پروتکل‌ها را رعایت کنیم. بارها هم اعلام کردیم و از مسئولین هم درخواست داریم کمک کنند به بعضی از باشگاه‌ها که توانایی مالی ضعیفی دارند ولی متأسفانه هیچ گوش شنوایی نیست این هزینه‌هایی که برای مربیان خارجی شده در کشور ما اگر یک دهمش را بیاورند به باشگاه‌ها کمک کنند خیلی از مشکلات حل می‌شود.
حمیدرضا گرشاسبی در خصوص بیانیه امضا شده توسط بازیکنان پیکان در رابطه با کناره‌گیری از لیگ برتر،گفت: این بیانیه توسط باشگاه امضا نشده و مورد تائید ما نیست. بازیکنان به صورت خودجوش و فقط برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن را امضا کردند.

هومن افاضلی سرمربی پارس جنوبی قبل از دیدار دوستانه تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان با اشاره به مشکلات تیمش اعلام کرد: ممکن است این آخرین بازی تیمش باشد و شاید پارس نتواند به رقابت های لیگ برتر برسد. او همچنین گفت :طومار اعضای فوتبال برای تعطیلی لیگ را امضا کردیم.
سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر واکنشی این چنینی به نامه انصراف داشت: من هم از طریق رسانه ها در جریان این نامه قرار گرفتم. البته با برخی نفرات باشگاه ها به صورت تلفنی صحبت کردم که همگی انتشار متن چنین نامه ای را تکذیب کردند.
ابوالفضل حسن‌زاده محمدی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون عنوان کرد: هرگونه مصاحبه تحریک آمیز و طرح مطالب کذب و خلاف واقع درباره انجام مسابقات یا تحریک بر عدم شرکت در مسابقات، مطابق مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷، تخلف انضباطی محسوب و محرومیت شخص خاطی را در پی خواهد داشت.
با نگاهی گذرا به اسامی این تیم‌ها می‌توان به راحتی متوجه شد که برخی از این باشگاه‌ها به دلیل وضعیت تیم خود در جدول رده‌بندی و یا اوضاع بد اقتصادی خواهان تعطیلی مسابقات هستند. ضمن اینکه برخی دیگر از همین تیم‌ها نیز تمرینات خود را از هفته‌های گذشته آغاز و حتی چندین بازی تدارکاتی برگزار کرده‌اند و مشخص نیست امضای طومار از یک سو و برگزاری تمرینات و انجام بازی تدارکاتی از سوی دیگر با چه هدفی در این باشگاه‌ها دنبال می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *