پدیده وارد بورس شد

سرویس اقتصادی

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مجموعه گروه شرکت‌های پدیده می‌تواند به محور توسعه در شرق کشور تبدیل شود، گفت: شرکت پدیده چشم‌انداز روشنی داشته و باید سهمی در اشتغالزایی استان ایفا کند.

به گزارش صبح امروز، علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه بازدید از گروه شرکت‌های پدیده شاندیز اظهار کرد: از روزهای ابتدایی ماموریت بنده در استان، اولین پرونده کاری روی میز استانداری مسئله شرکت پدیده بود.

وی افزود: در نشست ستاد تدبیری که از دی ماه سال 97 برگزار شد راهبردی مبتنی بر نظرات کارشناسی اقتصادی برای ساماندهی این شرکت مورد توجه اعضا بود و همه مصمم بودند که شرکت پدیده نه تنها باید احیا و اشتغال ایجاد شود، بلکه به محور توسعه در شرق کشور تبدیل شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته و اگر پروژه تا الان پیشرفت داشته است به دلیل انتخاب مسیری قانونی بود که دنبال شد.  در اولین نشستی که با وزیر اقتصاد در استانداری تشکیل دادیم مصوب شد در قدم اول دستگاه قضا نسبت به تعیین تکلیف پرونده قضایی شرکت پدیده اقدام کند و دستگاه قضایی هم بعد از مدتی مراحل قانونی برگزاری دادگاه را شروع و اقدام به صدور رای نمودند که بر اساس رای دادگاه مقرر شد که همه طلبکاران از جمله بانک‌ها و موسساتی که تسهیلات به شرکت پدیده پرداخت کردند به عنوان سهامدار تلقی شوند که پس از اعلام رای دادگاه مراحل بعدی اجرا و سایر موارد آغاز شود.

برگزاری 40 جلسه با محوریت پدیده

وی با اشاره به 40 جلسه برگزار شده با موضوع پدیده در دوران ماموریت خود در خراسان رضوی تاکید کرد: تشکیل این جلسات متعدد به دلیل اهمیت 120 هزار سهامدار این شرکت بود. سرانجام دیدیم که نتیجه تلاش‌ها به اینجا رسید که شرکت قرار است وارد بورس شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه از بدهی نداشتن شرکت در شرایط فعلی، دارایی‌های ارزشمند شرکت و اخذ مصوبات سران قوا برای حل مشکل این شرکت به عنوان 3 امتیاز برجسته گروه شرکت‌های پدیده شاندیز اشاره کرد و افزود:  اگر شاکی نسبت به این شرکت در سراسر ایران وجود داشته باشد در دادگستری شهر مشهد به صورت متمرکز به آن رسیدگی می‌شود.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه کشور در دوران طلایی بورس قرار دارد، گفت: امروز استان مفتخر است که اعلام کند شرکت پدیده یک چشم انداز روشنی خواهد داشت و از شنبه سهام آن در بورس عرضه خواهد شد. این امانتی بوده که به مجمع سپرده شده است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی نیز در جریان بازدید استاندار خراسان رضوی از فعالیت گروه شرکتهای پدیده در شهر شاندیز، از اقدامات استاندار این استان برای حل مشکلات شرکت پدیده شاندیز ستایش و بیان کرد: بدون حضور و فعالیت مجدانه آقای رزم‌حسینی شرکت پدیده در وضعیت امروز قرار نداشت.

غلامعلی صادقی، حضور رزم‌حسینی را در مشهد به عنوان استاندار خراسان رضوی، از برکات وجود شریف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در “معرفی رفیق خود به مدیریت خراسان رضوی” توصیف کرد.

برگزاری دادگاه ویژه اقتصادی پدیده

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه، به تاکید رییس قوه قضاییه بر لزوم تلاش برای حل مشکلات شرکت پدیده اشاره و بیان کرد: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته در خراسان رضوی یک “دادگاه ویژه اقتصادی” که صلاحیت کشوری دارد برای شرکت پدیده در مشهد برپا شد و بر این اساس همه پرونده‌هایی که با موضوع شرکت پدیده در سراسر کشور تشکیل شده بودند، در خراسان رضوی تجمیع گردید.

صادقی گفت: پیش از انتصاب آقای رزم‌حسینی به سمت استاندار خراسان رضوی، مشاورانی به ما مشورت می‌دادند که برای حل مشکلات شرکت پدیده و پاسخگویی به مطالبات سهامداران زیان‌دیده این شرکت راهی غیر از فروش مایملک و دارییهای شرکت پدیده وجود ندارد.

وی افزود: اما از هنگامی که به برکت سردار شهید قاسم سلیمانی، آقای رزم‌حسینی در خراسان رضوی ماموریت پیدا کرد و پیگیری روند امور آغاز شد، دریافتیم که وی به دنبال تحرک اقتصاد استان است.

وی گفت: حمایت‌هایی که تاکنون از گروه شرکتهای پدیده صورت گرفته ادامه یافته و سهامداران شرکت نیز در این راستا نقش خود را ایفا می‌کنند.

صادقی افزود: سهامداران شرکت پدیده در گذشته صدمه دیده‌اند اما تلاشهای صورت گرفته بالاخره نتیجه داد لذا این سهامداران امیدوار باشند که شرکت پدیده در آینده مبدل به منشا اشتغال و برکت در خراسان رضوی خواهد شد.

وی ادامه داد: مشکلات قانونی شرکتی که از نظر “بی‌قانونی، فقدان شفافیت و ابهام در آینده‌اش” به خودی خود یک پدیده بود هم‌اینک حل و از مدعیان دروغین آن نیز سلب امتیاز شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: آقای رزم‌حسینی معمولا در اشاره به نقاط برجسته دوران خدمت خود در کرمان، به فعالیت برای توسعه منطقه قلعه‌گنج آن استان اشاره دارد، اما هم‌اینک پس از فعالیتهای وی در خراسان رضوی شایسته است که بگویم یکی دیگر از مصادیق درخشان خدمات رزم‌حسینی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خراسان رضوی، شرکت پدیده شاندیز می‌باشد که از تلاش برای توسعه قلعه‌گنج کرمان ارزشمندتر است.

image_print
97 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *