مدیر موزه فرش ایران مطرح کرد؛

نیاز به حمایت رسانه‌ها و فضای مجازی برای جذب مخاطب

سرویس فرهنگ

مدیر موزه فرش ایران گفت: تنوع در موزه‌ها مخصوصا در ایران بسیار زیاد است و موزه‌های تخصصی، بازدید کننده‌های مخصوص خود را دارند، اما بازهم متاسفانه شاهد این هستیم که به طور کلی از موزه‌ها استقبال نمی‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پریسا بیضایی مدیر موزه فرش ایران اظهار کرد: امسال ما در زمانی روز موزه را تبریک می‌گوییم که رویکرد بسیاری از موزه‌های دنیا متفاوت شده است.

مدیر موزه فرش ایران در ادامه گفت: درست است که به دلیل شیوع ویروس کرونا موزه‌ها تعطیل هستند، اما به معنای تعطیلی تام برای موزه‌ها نیست.

امکان بازدید از موزه‌ها برای تمام اقشار

بیضایی عنوان کرد: ما سال‌ها بود که تصمیم داشتیم موزه‌ها را مجازی کنیم اما امسال این اتفاق افتاد. مجازی کردن موزه‌ها به تحقق شعار جهانی امسال موزه‌ها یعنی (برابری، فراگیری و تنوع) بسیار نزدیک است. بطوریکه با ایجاد برابری شرایط، بتوان بازدید از موزه‌ها را برای تمام اقشار فراهم کرد.

او مطرح کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه بازدید کننده فیزیکی نداشتیم، استقبال خوبی از بازدید مجازی شد و این خبر خوبی برای ما بود. درست است که این مسئله باعث شد ما پویا‌تر شویم، اما در این زمینه ما هنوز خیلی جای کار داریم.

مدیر موزه فرش ایران افزود: تنها چیزی که ما بسیار به آن نیاز داریم حمایت اینترنتی است چراکه در این شرایط نیاز به آن برای ما بیشتر احساس می‌شود و بهتر این است که الان این شرایط فراهم شود نه یک ماه یا دوماه دیگر.

نیاز به دسترسی سریع به شبکه‌های اینترنتی

بیضایی بیان کرد: با توجه به این که ما هرروز تولید محتوا داریم باید دسترسی راحت‌تر و سریعتری به شبکه‌های اینترنتی و تکنولوژی روز داشته باشیم.

او گفت: تنوع در موزه‌ها مخصوصا در ایران بسیار زیاد است موزه‌های تخصصی مانند موزه فرش، بازدید کننده‌های مخصوص خود را دارند، اما بازهم متاسفانه شاهد این هستیم که به طور کلی از موزه‌ها استقبال نمی‌شود.

مدیر موزه فرش ایران در ادامه گفت: برای جذب بازدید کننده بیشتر ما باید توجه داشته باشیم که مخاطبان ما چه کسانی هستند و شاید اگر از موزه هایمان کمتر استقبال می‌شود به دلیل این است که آنها را به درستی معرفی نکرده ایم تا ضرورت آن در میان خانواده‌ها احساس شود.

وی بیان کرد: به نظر من برای اینکه از موزه‌ها به خوبی استقبال شود نیاز است تا از هر راهی که این شرایط را فراهم می‌کند، استفاده کنیم. از تبلیغات در فضای مجازی گرفته تا رسانه و تلویزیون و بیلبورد‌ها و حتی شرکت کردن فعالانه موزه‌ها در نمایشگاه‌های مختلف تا با معرفی درست، موزه‌ها مخاطبان خود را جذب کنند.

آشنایی کودکان با هویت موزه‌ها

بیضایی گفت: یکی از راهکار‌های مهم برای شناساندن موزه‌ها از همان دوره کودکی است تا ارزش و اهمیت موزه‌ها در وجودشان فرد نهادینه شود این کار می‌تواند با همکاری آموزش و پرورش صورت بگیرد تا کودکان سرزمینمان از طریق موزه‌ها با هویت و اصالت موزه‌ها بیشتر آشنا شوند چراکه کسی اگر گذشته خود را بهتر بشناسد مسلما می‌تواند آینده بهتری را رقم بزند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *