مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد:

غربالگری هزار و 96 نفر در نوروز امسال

مدير عامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: نوروز امسال يک ميليون و 96 هزار نفر غربالگيري  و  55 پست غربالگيري کرونا در پايگاه هاي استان ايجاد شد. 68/3 درصد کاهش مراجعه کنندگان به پايگاه ها، 68 درصد کاهش مراجعه کنندگان آسيب ديده و 85 درصد کاهش مصدومان سرپايي را داشتيم.

به گزار شصبح امروز، سيد مجتبي احمدي در نشست خبري هفته هلال احمر و صليب سرخ افزود: جمعيت هلال احمر يک موسسه خيريه غير دولتي و عمومي است که در ايران اولين دفترش در مشهد توسط دکتر امير اعلم رسميت پيدا کرد.

وي تصریح کرد: در نوروز سال جاری با توجه به کاهش تردد در سطح جاده ها شاهد کاهش ۶۸ درصدی حوادث اعلام شده به پایگاههای هلال احمر بودیم و ۳۵ هزار بیمار خاص مورد حمایت هلال احمر خراسان رضوی قرار دارد.

احمدي با بيان اينکه 248 هزار ماسک توسط داوطلبان جمعيت استان توليد شد عنوان کرد: در بحث کرونا 250 هزار بسته به ارزش 3 ميليون ريالي در کل کشورتوزيع شد  و 100 هزار بسته آماده توزيع است همچنين بيماران خاص در انجمن بيماران خاص حمايت مي شونند و مبلغ 300 تا 500 هزار تومان کمک نقدي به بيماران کرونايي که مشکل معيشت دارنند و مدد کاري معرفي مي کند پرداخت مي شود.

نیاز هزار میلیاردی هلال احمر برای تجهیزات لجستیکی

مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي افزود: هزار ميليارد تومان اعتبار براي تجهيزات لجستيکي در کشور نياز است و ظرفيت عملياتي همان تجهيزات قديمي است.

وی افزود: در حوزه معاونت درمان سه هزار و ۳۹۵ مورد مراجعات ارتوپدی معلولان، ۸۳۵ مورد فیزیوتراپی، ۵۲۲ مورد کاردرمانی و ۳۲۲ مورد گفتاردرمانی در این استان انجام شد و در حوزه آموزش بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از محتواهای آموزشی بهره‌مند شدند. در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ۱۱۵۰ دانشجو با ۸۵ استاد در ۶ رشته تخصصی داریم و تاکنون ۸۱۰ نفر در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در حوزه معاونت درمان در سال گذشته ۳ هزار و ۳۹۵ مورد مراجعات به بخش ارتوپدی فنی ما بوده است همچنین در حوزه آموزش در سال گذشته به ۵۶ هزار و ۱۸۰ نفر آموزش های مبتنی بر جامعه ارائه شده و در حوزه های پرسنلی هم ۲ هطار و ۵۱۷ نفر آموزش دیدند.

30 میلیارد واریز نقدی مردمی برای کمک به آسیب دیدگان کرونا

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۱ مربی فعال در سراسر استان به ما کمک می کنند و ۱۵۱ دانشجو هم در مرکز علمی کاربردی توسط ۲۴ استاد آموزش می بینند، افزود:تا کنون ۳۰ میلیارد تومان توسط مردم به حساب هلال احمر واریز شده و ۵۰ میلیارد تومان هم کمک غیر نقدی به نیازمندان کمک کرده اند.

احمدی با تاکید بر اینکه هیچ کمکی در حوزه تجهیزات به استان نشده که هزار میلیارد تومان نیاز ما برای تامین تجهیزات لجستیکی است، اظهارداشت:فعلا یک بالگرد فعال داریم و ۳ بالگرد هم متاسفانه زمین گیر شده اند که امیدواریم زودتر این بالگردها رفع نقص شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط کرونا سامانه های مدیریتی ما با توجه به وجود تحریم های ظالمانه بسیار مطلوب عمل کرد، گفت:در مجموع ۲۴۸ هزار ماسک بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر استان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در امدادگران هلال احمر استان تست کرونای ۶ نفر آنها مثبت اعلام شد که حمایت های ویژه ای از آنها صورت گرفته، ادامه داد:در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان فروش بیمه ای داشتیم همچنین ۱۰ میلیارد تومان طلب ما از بیمه ها است.

25 پایگاه ثابت امداد رسانی

اسماعيل بهمن آبادي معاونت امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان رضوي نيز افزود: جمعيت استان در 25 پايگاه ثابت، 9 پايگاه موقت و يک پايگاه ثابت کوهستان در طول سال خدمات امدادي مي دهد و 63 خانه هلال در شهرستان و بخش هاي که شعبه نداريم، راه اندازي و آموزش داده شده است.

اسداله اسدي نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت:جمعيت هلال احمر يکي از نهادهاي است که مصداق آيه قرآن کمک مومنانه است.هفته امسال دو ويژگي متمايز با سالهاي قبل دارد، يکي بيماري کوويد 19 و ديگري تقارن آن با ماه رمضان است.

وي افزود: با توجه به شرايط بيماري کرونا فعاليت دفتر به سمت فضاي مجازي سوق پيدا کرد و از ظرفيت شوراي فرهنگي همان بهره را در فضاي مجازي مي بريم. مباحث قرآني، احکام شرعي و طرح ضيافت در فضاي مجازي ادامه مي دهيم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *