علی‌عسگری: 

عادل باز می‌گردد

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: در خصوص بازگشت 90 چیزی نمی‌دانم و فقط حس می‌کنم عادل بازگشت خیلی خوبی به تلویزیون خواهدداشت؛ امیدوارم برگردد و وضع فوتبال ما را جمع و جور کند.

حمیدرضا علی‌عسگری، بازیکن سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با حسین بادامکی در پخش‌ زنده اینستاگرامی با اشاره به اخباری که در خصوص آغاز تمرینات تیم‌های فوتبال از 25 اردیبهشت ماه اظهار کرد: به نظرم هنوز زمان مناسبی برای آغاز تمرینات فوتبال نیست. فوتبال ورزش پر ریسکی است و برخوردهای زیادی دارد. آغاز تمرینات خیلی خطرناک خواهد بود.

وی در خصوص اوضاع بادران در دسته یک گفت: تیم خیلی خوبی داریم و روند خوبی هم داشتیم، اما شیوع ویروس کرونا در آن وقفه ایجاد کرد. پتانسیل صعود به لیگ برتر را داریم، اما داستان لیگ یک با لیگ برتر متفاوت است. امیدوارم در صورت آغاز مجدد لیگ، روند خوب گذشته را ادامه دهیم و صعود کنیم. شانس صعود داریم و اختلاف پایینی با صدر داریم. وضعیت لیگ برتر هم مشخص است. یا باید پرسپولیس را به عنوان قهرمان لیگ معرفی کنند و به لیگ امسال پایان دهند یا اینکه مسابقات ادامه یابد که در این صورت هم پرسپولیس قهرمان خواهد شد.

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص فوتبالش در سال‌های اخیر گفت: 8 سال پرسپولیس بودم و سپس به راه‌آهن رفتم. در همان سال، هادی نوروزی فوت کرد. هنوز سر خاک هادی نوروزی نرفته‌ام، حتی در تشییع جنازه‌اش هم شرکت نکردم. عزیزترین کسی که در زندگی‌ام از دست دادم هادی نوروزی بود. پس از فوت نوروزی حال و روز خوبی نداشتم و نمی‌خواستم فوتبال بازی کنم. به راه‌آهنی که فرهاد کاظمی سرمربی‌اش بود، رفتم. در ادامه همان فصل مهدی تارتار هدایت راه‌آهن را پذیرفت و در پایان همان فصل به همراه فرهاد کاظمی به سیاه‌جامگان آمدم. در سیاه‌جامگان گرچه بد نبودم اما توقعم از خودم بیشتر بود. توانستیم در پایان فصل یکی از دو سهمیه فوتبال مشهد را حفظ کنیم. حقیقتا بعد از جدایی از پرسپولیس، خیلی دنبال فوتبال نبودم.

علی‌عسگری عنوان کرد: چندی پیش به یکی از رسانه‌ها گفتم پرسپولیس در زمان حضور ما نسبت به حال حاضر جهنم بود. این حرف مرا تیتر کردند که “پرسپولیس جهنم است”. وقتی چنین چیزی در شبکه‌های اجتماعی پخش شود، خیلی‌ها اذیتت می‌کنند. در سال آخری که در پرسپولیس حضور داشتم، برانکو انتهای همان فصل به پرسپولیس آمد، برای یک بازی آسیایی به عربستان رفتیم. حتی پول نداشتند که یک سالن برای عرق‌گیری بازیکنان فراهم کنند. مجبور شدیم در لابی هتل عرق‌گیری کنیم که برخورد بدی هم با ما شد. شرایط پرسپولیس و استقلال در حال حاضر خیلی خوب است. آن زمان بیش از 60 درصد نمی‌گرفتیم. فقط در سال رویانیان به لحاظ مالی شرایط خوبی داشتیم. در کل پرسپولیس با وجود تمام مشکلاتش دوست داشتنی است.

وی اضافه کرد: چند پُسته بودنم لطمه زیادی به من وارد کرد. همیشه یک بازیکن تکنیکی بودم. وقتی از یک بازیکن تکنیکی در پست دفاع چپ استفاده می‌کنی پتانسیل او را کاهش می‌دهی. فوتبال ما حرفه‌ای نیست. پس از این که عمویم رئیس صداوسیما شد، همه می‌گفتند که با پارتی فوتبالیست شده‌ام. زحمت کشیده‌ام و بازیکن خوبی هم بودم، اما تغییر پست اذیتم می‌کرد. وقتی در 19 سالگی برای وینگر راست تیم ملی دعوت شدم، چرا باید در دفاع چپ بازی می‌کردم؟ قطعا هدفم کمک به تیم بود و از خواسته مربی تمکین می‌کردم، اما حضور در دفاع چپ هیچ‌وقت برای من حاصلی نداشت.

بازیکن سابق پرسپولیس یادآور شد: هواداران پرسپولیس باید قدر داشته‌های خود را بدانند. یکی از این بازیکنان علی‌ علیپور است. سالی که پرسپولیس به فینال آسیا صعود کرد، 50 درصد بار تیم روی علی علیپور و منشا بود. وقتی بازیکنی برای تیم زحمت کشیده و کیفیت خوبی هم داشته، چرا باید به او انرژی منفی بدهند؟ در فوتبال قدر داشته‌هایمان را نمی‌دانیم. علیپور یک تنه تیم را تا فینال برد. چرا باید او را تخریب کنند؟

علی‌عسگری یادآور شد: در سال جاری با فرهاد کاظمی شرایط خوبی داشتم که کرونا آمد. برنامه داشتیم که بادران را به لیگ بیاوریم و دوباره به فوتبال بازگردم. فوتبال ایران شرایط بدی دارد و هیچ چیزش حرفه‌ای نیست. پس از پرسپولیس انتخاب درستی نداشتم که دلیلش نداشتن یک مدیربرنامه قوی بود. انتخاب راه‌آهن پس از پرسپولیس اشتباه ‌بود. همین انتخاب مرا ده پله عقب انداخت. در سالی که با علی دایی به کمپ گالاتاسرای رفتیم از یک تیم لیگ برتری ترکیه 500 هزار یورو پیشنهاد داشتم. حال تمام این‌ها گذشته، اما من هنوز 30 سال هم ندارم و به آینده امیدوارم.

وی درمورد دوران فوتبال مشهد خاطرنشان کرد: شهرخودرو تیم خیلی خوبی ساخته است. مشهد باید چنین تیمی داشته باشد. در دوران حضورم در مشهد، 30 بار اسم سیاه‌جامگان را تغییر دادند. برای تیم یک شهر خیلی زشت است، اما آن اتفاقات رخ داد و تیم حیف شد. ابومسلم هواداران خودش را داشت و تیمی بود که مردم به آن تعصب داشتند.

بازیکن سابق پرسپولیس و سیاه‎جامگان مشهد در خصوص جدا شدن از سیاه‌جامگان در نیم فصل و پیوستن به ماشین‌سازی تصریح کرد: حتی در حد لباس بازی و زمین تمرین هم بودجه‌ای در کار نبود. بعید می‌دانستم آن تیم در لیگ بماند. به مالکین تیم گفتم برای بقا باید یک سری حداقل‌ها را فراهم کنند. سالی که سیاه‌جامگان سقوط کرد، بهترین شرایط مالی را داشتیم. البته در آن سال بدشانسی‌های زیادی آوردیم. اعصاب خردی‌های زیادی داشتیم تا بتوانیم یک بازی در استادیوم امام رضا انجام دهیم. باید از ورزش استان حمایت می‌کردند. یک سری حمایت‌ها در آن سال رخ نداد؛ شرایط مدیریتی باشگاه خوب بود، اما حمایت نشدیم.

علی‌عسگری در خصوص صحبت با رئیس سازمان صداوسیما برای بازگشت عادل فردوسی‌‎پور به تلویزیون بیان کرد: آدمی نیستم که بخواهم وارد حاشیه شوم. پس از تعطیلی برنامه نود، هیچ موقع در محفلی که علی‌عسگری به عنوان عمویم کنارم حضور داشت، در مورد جزئیاتی که به من مربوط نمی‌شود با او حرف نمی‌زنم، البته برنامه نود و عادل فردوسی‌پور به من مربوط می‌شد. با این وجود دخالتی نکردم و در مورد درست و غلط بودن آن هم نمی‌توانم نظر دهم، اما از وقتی که عادل از فوتبال رفته، فوتبال ایران خیلی لطمه خورده است. خیلی تلاش کردم که این قضیه جمع و جور شود. تصمیماتی گرفته شده که نه می‌دانم چیست و نه می‌توانم در مورد آن صحبت کنم، اما به نظرم عادل فردوسی‌پور به تلویزیون باز خواهدگشت. چیزی نمی‌دانم و فقط حس می‌کنم عادل بازگشت خیلی خوبی به تلویزیون خواهدداشت. امیدوارم برگردد و وضع فوتبال ما را جمع و جور کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *