بهسازی ۲۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های شهر مشهد در سال ۹۸

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره‌برداری از تأسیسات و زیرساخت‌های شهرداری مشهد، از بهسازی و مرمت ۲۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های مشهد با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد تومان در مشهد خبر داد.
بهنام خیاط بابیان این مطلب افزود: حدود ۶ میلیون مترمربع پیاده‌رو‌هایی است که در گام اول تصمیم بر بهسازی آن‌ها است که از این میزان حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع طرح اجرایی دارد و تا کنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع بهسازی شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای که شهرداری برای بهسازی در نظر دارد، در گام اول بهسازی پیاده‌رو معابری است که عرض آن‌ها بالای ۳۰ متر (معابر اصلی) است، افزود: در سال ۹۸ حدود ۲۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های شهر را با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد تومان بهسازی و مرمت کردیم که میزان اعتبار تخصیص داده شده نسبت به سال قبل تقریبا ۳/۵ برابر افزایش داشته است و این یک رکورد در بحث بهسازی محسوب می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه گستردگی پیاده‌رو‌های درحال بهسازی در مناطق شهرداری چگونه است، یادآور شد: تمام تلاش بر این بوده است در همه مناطق شهرداری بهسازی پیاده‌رو‌ها انجام شود.
وی گفت: از مجموع ۸۰ پروژه که در سال ۹۸ آغاز شد، ۲ پروژه کوهسنگی و طبرسی شمالی باتوجه‌به موقعیت و هویت به‌عنوان طرح فاخر و ویژه در حال اجراست.
خیاط با اشاره به اینکه پیاده‌راه بازارشلوغه و پیاده‌محور‌های اطراف بازار رضا و کوچه شاهین‌فر به‌عنوان بهسازی‌های شاخص در این زمینه است، یادآور شد: پیاده‌روسازی‌ها در خیابان سجاد و خیابان دانشگاه در منطقه ۱، بولوار ابوطالب در منطقه ۲، خیابان شهید هاشمی‌نژاد در منطقه ۳، خیابان وحید و ایثار در منطقه ۴، خیابان سرخس و علیمردانی در منطقه ۵، بولوار مصلی در منطقه ۶، خیابان پروین اعتصامی در منطقه۷، خیابان امام خمینی در منطقه۸، بولوار هفت تیر و هاشمیه و پیروزی منطقه۹، بولوار حجاب و فلاحی در منطقه۱۰، بولوار دانشجو و قسمتی از وکیل‌آباد در منطقه۱۱، خیابان الهیه و مجیدیه در منطقه۱۲ و خیابان بیهقی و هاتف به‌عنوان نمونه‌هایی از پیاده‌روسازی در مناطق مختلف شهر هستند.
وی ادامه داد: از اقدامات ویژه در این دوره می‌توان به اختصاص اعتباری به مناطق شهرداری برای تعمیر و نگهداری پیاده‌رو‌هایی که از قبل ایجاد شده و به‌مرور زمان خراب شده است، همچنین اعتباری با عنوان اصلاح مسیر حرکت توان‌یابان اشاره کرد.
وی افزود: مسیر نابینایان معمولا در همه پیاده‌رو‌هایی که بحث بهسازی را دارند، لحاظ می‌شود مگر اینکه به دلایل کم‌بودن عرض پیاده‌رو یا کاهش عرض به‌واسطه موانع در مسیر، امکان اجرای خط بساوایی نباشد.
وی گفت: در سال ۹۸ با عنایت به نگاه ویژه شورای محترم شهر و شهرداری مشهد به حمل‌ونقل پاک، حدود ۵۸ کیلومتر خط دوچرخه در دل پیاده‌رو‌های بهسازی‌شده احداث شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *