میزبانی مشهدی‌ها از نفت در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛

پیروزی شهرخودرو زیر سایه کرونا

مانی پویا

دیدار دو تیم شهر خودرو و نفت مسجد سلیمان در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی شهر خودرو به پایان رسید.

دو تیم فوتبال شهرخودرو و نفت مسجدسلیمان در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال و از ساعت ۱۵:۳۰ دیروز (یکشنبه) در ورزشگاه امام رضا(ع) به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک شهرخودرو در دقایق پایانی همراه شد تا شاگردان سرآسیایی پس از سه باخت متوالی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، طعم پیروزی را بچشند.

با وجود اینکه اولین گل این دیدار را بازیکنان نفت مسجدسلیمان در دقیقه پنج وارد دروازه حریف کردند اما این شهر خودرو بود که رقیب را با گل دقیقه پایانی شکست داد

امین قاسمی نژاد در دقیقه ۶۳ و مرادمند در دقیقه ۹۲ برای شهر خودرو و حامد نورمحمدی در دقیقه پنج برای نفت مسجد سلیمان گلزنی کردند.

با این پیروزی شهر خودرو ۳۵ امتیاز شده و در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت.

کسی با کسی دست نداد!

مراسم ابتدایی دیدار دو تیم شهرخودرو و نفت مسجدسلیمان در حالی برگزار شد که هیچ یک از عوامل دو تیم با یکدیگر دست ندادند.

اتفاقات حول ویروس کرونا باعث شد تا بازیکنان و مربیان دو تیم حاضر در ورزشگاه امام رضا با یکدیگر دست ندهند.

این اتفاق در حالی افتاد که در مراسم پیش از برگزاری بازی های مختلف، عوامل دو تیم به خوش و بش با یکدیگر می پردازند و این دیگر تبدیل به رسمی قدیمی در فوتبال ایران شده، اما این روزها به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا عوامل حاضر در ورزشگاه امام رضا ترجیح دادند تا کمترین تماس بدنی را با یکدیگر داشته باشند.

ترس از این موضوع حتی باعث شد تا سرمربیان دو تیم نیز در کنار هم بایستند اما به دلیل همین موضوع و البته ترس از جذب ویروس کرونا بی خیال رسم قدیمی شوند و از خیر دست دادن با یکدیگر بگذرند.

روز سختی داشتیم

مجتبی سرآسیایی، سرمربی شهرخودرو بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: بازی بسیار استخوان‌داری بود. یک روز سخت را پشت سر گذاشتیم. بچه‌های ما باکیفیت بالا فوتبال بازی کردند و به آنها خسته نباشید می‌گویم. به خاطر تلاشی که تا لحظه آخر داشتند تشکر می‌کنم. نیمه اول موقعیت زیادی داشتیم و فوتبال باکیفیت داشتیم. در نیمه دوم با تغییر تاکتیک نوع فوتبال را عوض کردیم و باز هم می‌توانستیم گل بزنیم. امروز حاکم زمین بازیکنان ما بودند.

وی ادامه داد: از سیف‌الهی به خاطر بازی خوب و با کیفیتی که داشت تشکر می‌کنم. برخلاف میلم مجبور شدم رح‌الله را به خاطر تغییر تاکتیک بیرون بیاورم. او روز خوبی داشت امیدوارم این روند را ادامه دهد.

سرمربی شهرخودرو درباره داوری این بازی، یادآور شد: داوری قابل قبول بود و مدیریت خوبی داشت. مشکل خاصی وجود نداشت.

سرآسیایی همچنین درباره بازیکنان تیمش و ترکیبی که دارد، خاطرنشان کرد: ترکیب دلخواه ما همین است اما بچه‌هایی که بیرون هستند هم شرایط خوبی دارند و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. ما نیمکت خوبی داریم اما بازی‌ها تراکم زیادی دارد. بازی‌های ما حساس است و هر کدام حکم فینال را دارد. مجبوریم روی این بازیکنانی که داریم سرمایه‌گذاری کنیم.

سرآسیایی درباره عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه، یادآور شد: اتفاق بدی افتاد اما از نظر بحث سلامت و امنیت مردم در اولویت هستند. این موضوع قابل قبول بود. ما دوست داریم انرژی هواداران را داشته باشیم تا برد خوب در کنار آنها باشد اما متاسفانه محروم بودند. ما هم احترام گذاشتیم و این انتظار را داریم برای بازی‌های بعدی هم همین اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی ما 4 روز دیگر با پرسپولیس بازی داریم و به ما قول داده‌اند این مسابقه سر وقت برگزار می‌شود. ما انتظار مساوات داریم؛ همان طور که در بازی خانگی از حضور تماشاگر محروم بودیم انتظار داریم در بازی بعد هم رعایت شود.

سرمربی شهرخودرو درباره لغو بازی سپاهان پرسپولیس، یادآور شد: این موضوع مربوط به خودشان است اما مساوات باید برقرار شود چون حق طبیعی ماست.

وی با اشاره به حمایت‌های باشگاه، عنوان کرد: از روزی که کارمان را به عنوان کادر مربیگری شروع کردیم با اتفاقات عجیبی مصادف شد که استارت آن با شاهین بوشهر خورد. شرایط برنامه‌ریزی سخت بود اما کادر مدیریتی و باشگاه به ویژه آقای حمیداوی خوب کنترل کردند. با وجود فشارها و تراکم بازی باید از مدیریت باشگاه تشکر کنم.

سرآسیایی خاطرنشان کرد: اگر اشتباهاتی مثل پاس به حریف و … وجود دارد به خاطر خستگی و تراکم بازی‌هاست. باشگاه سعی کرده شرایط خوبی را فراهم کند. با وجود مشکلات مالی کشور باید از باشگاه تشکر کنم که شرایط خوبی را برای ما فراهم کرده است.

وی درباره بازیکن خارجی تیمش، گفت: او هر روز بهتر می‌شود و اگر شرایط ما را درک کند بهتر می‌تواند به ما کمک کند.

عملکرد خوب بازیکنان

سرمربی شهرخودرو در ادامه صحبت‌هایش درباره وضعیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، تصریح کرد: بزرگترین اتفاق ما 2 هفته پیش رقم خورد که این موضوع با زحمت زیاد بازیکنان، مسئولان باشگاه و کادر اتفاق افتاد. مدینه فاضله در این مقطع بود. کسی فکر نمی‌کرد بتوانیم با این شرایط بازی خارج از خانه برگزار کنیم و در پلی‌آف موفق شویم. شک نکنید بچه‌های ما تمام وجود خود را گذاشتند.

وی افزود: غیر از بازی با الهلال، ببینید چقدر خوب با پاختاکور بازی کردیم. ما روی غفلت گل خوردیم و 2 گل هم آفساید بود. برخی می‌گفتند هجمه روی تیم زیاد شده، چشمانم از این حرف بیرون زد! هجمه به خاطر چه چیزی؟ به خاطر باخت با پاختاکور و الهلال؟ باید توقعات را به صورت منطقی به مردم منتقل کنیم و ببینیم از تیم چه می‌خواهیم. اتفاقات خوبی برای تیم رقم خورده و نباید تحت تاثیر یکسری انتقادات قرار بگیریم. خستگی و بدشانسی هم دخیل است.

سرآسیایی اظهار داشت: ما بازی‌های خارج از خانه و اتفاقات عجیبی داشتیم. گل به خودی در بازی با فولاد، 2 گل آفساید در بازی با پاختاکور و … اینها را باید در نظر بگیریم. عزم خودمان را جزم کرده‌ایم که اتفاقات خوب دیگری را امسال رقم بزنیم.

روی غافلگیری گل خوردیم

مهدی تارتار، سرمربی نفت مسجد سلیمان بعد از بازی مقابل شهرخودرو اظهار داشت: در مورد بازی بگویم با توجه به گل زودهنگام می‌دانستیم زیر فشار خواهیم بود. این اتفاق هم افتاد. نیمه اول خوش‌شانس بودیم که گل نخوردیم. در نیمه دوم هم اتفاق خاصی روی دروازه ما رخ نداد اما روی غافلگیری 2 شوت دروازه ما باز شد. در نهایت به بازیکنان شهرخودرو و کادر فنی این تیم تبریک می‌گویم. باخت در دقایق پایانی تلخ و سخت است، امیدوارم زود از این وضعیت خارج شویم و ریکاوری کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: کارمان سخت است باید کارد به گونه‌ای کار کند که بازیکان را با انگیزه بالا نگه دارد. ما از نظر مالی هم قوی نیستیم تا بتوانیم برای بازیکنان پاداش در نظر بگیریم. باید بازیکنان باانگیزه را در ترکیب نگه داریم.

تارتار درباره عملکرد داوری در این دیدار، تصریح کرد: در فوتبال ما اکثرا داوران هر تیمی که عقب می‌افتد صحنه‌ها را به نفع آنها می‌گیرند؛ دقایقی که شهرخودرو عقب بود صحنه‌های 50-50 و یا 60 به 40 به سود آنها بود. دقایق پایانی که ما عقب بودیم این صحنه‌ها به سود ما بود و این خوب نیست. در مجموع داوری قضاوت بدی نداشت.

وی همچنین درباره عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه، یادآور شد: بازی رفت هم همین طور بود چون تماشاگران ما محروم بودند. امیدوارم این مشکل حل شود چون مردم در خطر هستند. امیدوارم مسئولان جدی پیگیر باشند تا مردم از ویروس کشنده خلاص شوند. مردم برای همه مهمترین هستند.

سرمربی نفت مسجد سلیمان درباره تعطیلی لیگ، گفت: نمی‌دانیم پیشرفت ویروس چقدر ادامه دارد. اگر شدید باشد و همه شهرها و استان‌ها را درگیر کند نظرم این است لیگ را همین جا تمام کنیم. این اشتباه است که لیگ ادامه یابد. همه کسانی که اینجا هستند یا تمرین می‌کنند در خطر هستند. به نظرم لیگ را همین جا تمام کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *