شهردار مشهد در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید ناصری تاکید کرد؛

مشروعیت ما از کارآمدی و خدمت به مردم است

علی نژاد

شهردار مشهد با اشاره به این که مفهوم کارآمدی را در خدمت به مردم می دانیم گفت: بر این اساس مشروعیت ما با توجه کار آمدی فعالیت های ما خواهد بود.
به گزارش صبح امروز، محمدرضا کلائی روز گذشته  در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید ناصری که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، فرمانده انتظامی استان، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیران شهری برگزار شد با عذر خواهی از شهروندان در خصوص تاخیر چند روزه بهره برداری از این پروژه افزود: پیشرفت کار در همدلی و همکاری است لذا از حمایت شورای شهر و همکاری استانداری و نیروی انتظامی و همه افرادی که در به ثمر رساندن پروژه تلاش کردند، تشکر می کنم.
وی اضافه کرد: مفهوم کارآمدی را در خدمت به مردم، مقدس می دانم. به نظر بنده آن چیزی که بعد از رای نمایندگان شورای شهر باعث مشروعیت عملکرد می شود، کارآمدی در فعالیت هایمان است.
شهردار مشهد ادامه داد: کار آمدی می تواند منجر به سرعت در اجرای پروژه ها، کاهش هزینه ها و افزایش دادن مشارکت مردم در کارها شود.
وی با اشاره به این که مبنای مشروعیت ما کارآمدی است، اظهار کرد: خوشحالیم که شورای شهر همیشه از فعالیت ها و کارآمدی ما حمایت می کند.
کلائی گفت: امیدواریم این کارآمدی برای خدمت به مردم ادامه داشته و این گونه پروژه ها ادامه داشته باشد.

ایجاد دسترسی از بزرگراه شهید سلیمانی به بولوار نماز با بهره برداری از تقاطع شهید ناصری

هم چنین معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در این مراسم گفت: با بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید ناصری از بزرگراه شهید سلیمانی به بولوار نمازدسترسی ایجاد شد.
خلیل ا… کاظمی افزود: 21 خرداد ماه امسال، با هدف ایجاد دسترسی سریع و آسان از بولوار شهید سلیمانی به بولوار نمازو فکوری وکاهش بارترافیکی میدان جمهوری و بولوار پیروزی عملیات اجرای تقاطع غیر همسطح شهید ناصری آغاز شد.
وی با بیان این که خوشحال هستیم که امروز شاهد بهره برداری از این پروژه هستیم، اظهارکرد: تقاطع غیرهمسطح شهید ناصری با هزینه حدود 35 میلیارد تومان با سازه ای فلزی اجرا شده است.
وی افزود: اجرای عرشه فلزی پل به صورت سرتاسری باعث کاهش وزن کلی سازه و نصب آن روی باندهای اصلی با کمترین زمان ممکن و کمترین تبعات ترافیکی در زمان اجرا شده است.
کاظمی تصریح کرد: یکی از تاکیدات شهردار مشهد از ابتدا اجرای کامل پروژه های عمرانی بوده است لذا تقاطع شهید ناصری همراه 4800 مترفضای سبز و نورپردازی پل به صورت کامل اجرا و به بهره برداری رسیده است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: تقاطع شهید ناصری با 14 روز تاخیر بهره برداری رسید که دلیل آن قرارگرفتن لوله انتقال آب در زیر پایه اصلی و همچنین بارش برف و کاهش شدید دما درزمان بتن ریزی بود که ازبابت تاخیراز شهروندان عذر خواهی می کنیم.

اقدام مدیریت شهری برای افتتاح پروژه های مختلف قابل تقدیر است

هم چنین رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌‎گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد در این مراسم  گفت: اقدام مدیریت شهری در افتتاح پروژه های مختلف قابل تقدیر است.
احمد نوروزی دراین مراسم افزود: در ابتدای شروع به کار شورای پنجم یکی از دغدغه های اصلی ما بدهی‌های شهرداری، همچنین هزینه شدن درآمدها بود.
وی اضافه کرد: این موضوع به حدی بود که نگران تامین حقوق کارکنان نیز بودیم اما با همه آن مشکلات امروز جای افتخار دارد که شاهد افتتاح و بهره ‌برداری از پروژه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف هستیم.
وی تصریح کرد: کار گروهی و تعامل، جهش و حرکت خوبی را در مدیریت شهری مشهد به دنبال داشته است که یکی از آنها تسویه تمامی بدهی‌های سررسید شده شهرداری مشهد است.
نوروزی با بیان این که تقاطع غیر همسطح شهید ناصری نقش زیادی در تسهیل تردد، کاهش ترافیک و مدت زمان‌ سفر شهروندان خواهد داشت، اظهارکرد: اگر این تقاطع با کمربند جنوبی نیز پیوند بخورد، تاثیر بسیار زیادی بر ترافیک شهر از جمله بولوار وکیل‌آباد و آزادی خواهد داشت.
رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد ادامه داد: حاکم بودن فضای رقابتی و پرهیز از انعقاد قرارداد به شکل ترک تشریفات یکی از ویژگی‌های فعالیت‌های عمرانی در این دوره است.
وی افزود: این رویکرد شورای پنجم باعث شد تا توانمندی پیمانکاران و بخش خصوصی که سال های سال از چرخه فعالیت‌های عمرانی دور بود، مجدد پویا و فضای رقابتی که افزایش کیفیت، سرعت و درعین حال کاهش قیمت را به دنبال دارد را ایجاد کند.
وی در ادامه گفت: تمامی اطلاعات مربوط به مناقصات در سامانه فاش قرار گرفته تا تمامی شهروندان و مردم بتوانند به آنها دسترسی آزاد داشته باشند.

افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید ناصری باهزینه حدود 34 میلیارد تومان
تقاطع غیرهمسطح شهید ناصری به طول 590 متر شامل رمپ های خاک مسلح به طول 150 و 180 متربا عرشه فلزی به طول 260 متر شامل 6 دهانه است.
این تقاطع  دارای عرض متغیر 10-13 متر و وزن 1300 تن است که باهزینه 34 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *