نماینده مردم مشهد و کلات خواستار تعطیلی جلسات تعیین وضعیت شد؛

سایه کرونا بر پرونده پدیده

رضا الهی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم گفت: باید جلسات فعلی در خصوص پدیده، به دلیل ویروسکرونا تعطیل شود و زمانی برگزار شود که شرایط به حالت عادی برگردد و حضور سهامداران خردیعنی مردم نیز امکان‌پذیر باشد.به گزارش صبح امروز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ظهر روز چهارشنبه هفتم اسفند ماه در نشستخبری در دیوان محاسبات خراسان رضوی، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در خصوص پدیده تصمیمگیری شد بنده حضور نداشته و نمایندگان حاضر انتخابی بودند. من در ارتباط با موضوع پدیده اعتراضداشتم باید این پرونده از بلاتکلیفی در بیاید و به دادگاه برود.

وی افزود: در رابطه با این پرونده، اول باید وضع بانک‌ها روشن شود که طلبکار هستند یا سهام‌دار کهالبته اعتقاد من این است که بانک‌ها نیز مثل مردم طلبکار هستند. اگر بخواهند پول پدیده را براساسقیمت سال ۹۵ به بانک‌ها بدهند ما معترض هستیم، چراکه این ظلم بزرگی به مردم است و ما در اینخصوص حتماً پیگیری قانونی می‌کنیم چراکه معتقدیم پول بانک‌ها باید بر اساس قیمت کنونی به آن‌هاداده شود.

FATF با قانون اساسی مغایرت داشت

پژمانفر در پاسخ به سؤال خبرنگار این رسانه در رابطه با عدم تمکین به رأی نمایندگان مردم در مجلس در موضوع FATF گفت: من به شورای نگهبان نامه نوشتم و گفتم چیزی که در مجلس مصوب شد با قانون اساسی مغایرت دارد. FATF با قانون اساسی مغایرت فراوان داشت و شورای نگهبان هم اشکلاتی

که ما در مجلس گفته بودیم را مجدداً گرفت و به مجلس برگشت. نمایندگان اصرار کردند و به مجلس تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد. مجلس تشخیص مصللت نظام نیز در این موضوع وظیفه قانونی خود را انجام داد. معنای این اتفاق این نیست که حقوق مردم در نظر گرفته نشده باشد. مردم موظف هستند

نماینده انتخاب کنند و نمایندگان کار خود را انجام می‌دهند، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام کار خودش را انجام می‌دهد؛ این دو با هم تداخل ندارند.

رسانه‌ها کوتاهی‌های ما را به مردم برسانند

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در رساندن اطلاعات درست،تصریح کرد: نقش رسانه، دوسویه است؛ از طرفی حرف‌های مردم را از کف جامعه به تصمیم‌گیرانبرساند و از طرف دیگر باید بتوانند اقدامات، پیگیری‌ها، نتایج و حتی کوتاهی‌های ما را به مردم

برسانند تا یک نگاه واقع‌بینانه ایجاد شود، لذا اگر رسانه نتواند به طور دقیق، بدون مبالغه و کوتاهی حرف‌ها را به مسئولین برساند، با توجه به گستردگی حوزه‌ها، با مشکل مواجه خواهیم شد.

دولت تکلیف خود در خصوص قانون همسان‌سازی انجام نداده است

وی در ارتباط با موضوع همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی، بیان کرد: در این خصوص، هم سوال و هم مکاتبات و پیگیری‌هایی بسیاری از وزرا داشتم اما باید تصمیم‌های اخذ شده، منجر به رأی شود. موضوع همسان‌سازی امروز یک تکلیف قانونی است که عدم اجرای آن از کوتاهی‌های دولت به شمار می‌آید. ما در قانون برنامه ششم، همسان‌سازی را برای دولت تبدیل به یک تکلیف قانونی کردیم. قرار شد که دولت در پنج سال یعنی سالی ۲۰ درصد عقب‌افتادگی را انجام دهد و در انتهای برنامه ششم، باید همسان‌سازی ایجاد می‌شد و بازنشستگان به خواسته‌های خود

می‌رسیدند اما دولت این تکلیف خود را اجرا نکرد. نماینده مردم مشهد در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ابزار فشار ما به دولت تذکر، سوال، استیضاح و رفتن به سراغ رئیس جمهور است، ابراز کرد: سه مورد اول انجام شده و فقط رئیس جمهور استیضاح نشد، که آن هم بنا بر مصلحت‌هایی انجام نشد.

برگزاری جلسه بعد از تعیین بودجه، توجیه ندارد

وی در ارتباط با بیان اینکه در خصوص بودجه ۹۹ تلاش زیادی صورت گرفت تا بودجه استان را در تراز واقعی تخصیص دهیم، عنوان کرد: اینکه جلسه‌ای در ۱۴ آذرماه توسط رئیس دفتر رئیس جمهوری در مشهد در مورد بودجه زیارت برگزار شود در حالی که لایحه بودجه بسته شده است، توجیهی ندارد؛ چراکه برای مصوباتی که در آن جلسه انجام شده است، هیچ پولی در نظر گرفته نمی‌شود. از آنجایی که می‌دانستند من قطعاً به این رفتار اعتراض خواهم کرد، مرا به آن جلسه دعوت نکردند. حجت‌الاسلام پژمانفر در خصوص بودجه زیارت، اضافه کرد: کل پولی که در سال گذشته برای زیارت پیش بینی کرده بودند، ۱۵ میلیارد بود که برای سه استان خراسان رضوی، فارس و قم کافی نیست.

دولت اگر برای موضوعی ردیف بودجه بگذارد، یعنی برایش مهم است و اگر اینچنین نباشد و فقط درباره آن حرف بزند، یعنی اینکه اهمیتی برایشان ندارد. همانگونه که در روز خبرنگار فقط حرف می‌زنند و این ثابت می‌کند که برای قشر خبرنگار اهمیتی قائل نیستند.

وی ادامه داد: اکنون هم دیر نشده و امروز راهش این است که رئیس جمهور و حداقل سه استاندار جلسه‌ای بگذارند و از همان پول‌هایی که در دست رئیس جمهور است، عددی را بگذارند تا این موضوع حل شود. اگرچه در سال ۹۹ دولت، اعتقادی به بودجه زیارت ندارد، با پیگیری‌های بنده در کمیسیون تلفیق، رده زیارت را در بودجه ایجاد کردیم البته عدد، همان میزان سال گذشته است.

رئیس مجلس با شفافیت آرای داوطلبانه نمایندگان مخالف است

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با آخرین وضعیت بحث شفافیت آرای نمایندگان مجلس، گفت: این مبحث به صورت قانون تصویب نشده ولی قرار است در این ارتباط تصمیم‌گیری شود که افراد داوطلبانه رأی خود را در سایت مجلس بگذارند که در این خصوص از طرف مجلس و به خصوص رئیس مجلس ممانعتی وجود دارد که این اعلام رأی داوطلبانه منجر به اعمال فشار به بقیه نمایندگان می‌شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر در ارتباط با نقد خود به بودجه ۹۹، اظهار کرد: اشکال بودجه امسال این است که در آن مصارف واقعی و منابع غیر واقعی دیده شده است که نتایج آن را در سال آینده مشاهده خواهید کرد. بودجه‌ها را نمی‌توانیم از یک ردیف و مجموعه به ردیف دیگری منتقل کنیم و دیوان محاسبات و

سازمان بازرسی وظیفه دارند در این بحث نظارت و کنترل کافی را داشته باشند. دستگاه‌ها وظیفه دارند برای ردیفی که پیش بینی شده و هدف خاصی دارد، مدیریت لازم را انجام دهند و اگر پول در این خصوص خرج نشد، باید برگشت کند.

کسی نمی‌تواند به مجلس اعمال فشار کند

وی در پاسخ به صحبت‌های اخیر علی مطهری، بیان کرد: کسی نمی‌تواند به مجلس اعمال فشار کند و نمایندگان تصمیم‌گیر هستند که کاری را انجام دهند یا خیر و اگر واقعاً کسی مستندی ارائه کند که فرد یا افرادی مانع کارشان شده‌اند، قابل پیگیری است.

حجت‌الاسلام پژمانفر تاکید کرد: ما اکنون باید تمامی همت خود را بر مسائل اصلی کشور بگذاریم تا اعتماد عمومی را جلب کنیم. برخی بنا دارند که درگیری بین دولت و مجلس را در اوج خود قرار دهند در صورتی که مجلس باید صعه صدر داشته باشد تا به کارهای اصلی مردم بپردازد.

درخصوص سهمیه‌بندی بنزین، نظر مجلس منفی بود وی در ارتباط با موضوع سهمیه‌بندی بنزین و تبعات بعد از آن، اظهار کرد: موضوع بنزین امری بود

که مجلس به آن نظر منفی داشت اما شخص آقای لاریجانی باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد که در جلسه سران سه قوه، برخلاف نظر مجلس اعلام نظر کرده است.

حجت الاسلام پژمانفر در خصوص نظر خود درباره روند مجلس دهم، بیان کرد: من در حوزه نظارت نمره قبولی به مجلس نمی‌دهم و واقعاً در مجلس دهم، نظارت ضعیفی وجود داشت. امروز پاسخگویی در کشور و استان ما وجود ندارد و مسئولان معمولاً دوست دارند تنها گزارشی ارائه بدهند. راه این

مسئله این است که هر کسی در هر جایگاهی، هزینه رفتار و عمل خود را بدهد. امروز رسانه‌ها با کسانی که خود را در معرض پاسخگویی قرار دادند یا افرادی که این کار را نکرده‌اند، یک جور رفتار کرده‌اند. باید در رسانه‌های ما اعمال شود که مثلاً پژمانفر پاسخگو نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده به همه گروه‌های مردمی اعلام کردم که حاضرم واسطه شوم و مدیرکل یک سازمان و حتی معاون وزیر و وزیر را برای پاسخگویی به مردم در صحنه بیاورم.

بیشترین بودجه برای حاشیه شهر مشهد ۱۶۰ میلیارد

وی ضمن تاکید بر اهمیت بحث حاشیه شهر مشهد، گفت: بنده ایجاد یک ردیف مستقل برای حاشیه شهر مشهد را انجام دادم که کار ساده‌ای نیست. بیشترین بودجه برای حاشیه شهر مشهد ۱۶۰ میلیارد و کمترین ۸۰ میلیارد تومان بوده است‌. البته باید تاکید کنم که برای عقب‌افتادگی حاشیه شهر مشهد، عدد و رقم‌ها اصلاً جوابگو نیست و باید سالی چند هزار میلیارد هزینه شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

حجت‌الاسلام پژمانفر در انتها در خصوص مبلغ دریافتی نمایندگان مجلس، ابراز کرد: تفاوتی بر اساس حوزه‌های انتخابیه و مسئولیت‌های نمایندگان در مبلغ دریافتی آن‌ها وجود دارد اما باید گفت که مبلغ ثابتی برای هزینه‌های دفتر و رفت‌و آمد و دیگر مسائل پرداخت می‌شود که در مصرف متغیر است و گاهی اضافه آن را خودمان پرداخت می‌کنیم اما خبر مبنی بر دریافت 30 میلیون تومان را تکذیب می‌کنم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *