معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد؛

افزایش تولید، توزیع و نظارت بر ملزومات پیشگیری از کرونا

سرویس اقتصاد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تولید، توزیع و نظارت بر عرضه ملزومات پیشگیری از بیماری کرونا در این استان وارد مرحله جدید شده و دامنه فعالیت در این زمینه افزایش یافته است.

به گزارش صبح امروز، علی رسولیان پس از نشست کارگروه تنظیم بازار و کارگروه تعزیرات خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: از آنجا که تقاضا برای ملزومات پیشگیری از کرونا مانند ماسک، ژل یا مواد ضدعفونی کننده در بازار استان افزایش یافته، این مهم به کمبود و افزایش قیمت آن دامن زده است.

وی ادامه داد: براساس تصمیمات گرفته شده در این کارگروه، تولید ملزومات پیشگیری از بیماری کرونا توسط کارخانجات استان افزایش می‌یابد تا از هرگونه کمبود در این زمینه جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف شد از واحدهای تولیدی این ملزومات بخواهد که میزان تولید این لوازم را افزایش دهند. در صورتی که این واحدها سطح تولید خود را افزایش دهند، مشکلات منابع مالی، مالیات و دیگر مشکلات آنها به صورت ویژه و با سرعت پیگیری و برای حل آن چاره جویی خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار استان به همه نهادهای مستقر در مرزهای استان نیز ابلاغ می‌شود از خروج یا صادرات ملزومات پیشگیری از کرونا جلوگیری کنند تا هیچ کمبودی در این زمینه در بازار به وجود نیاید.

بازدید تعزیرات حکومتی از مراکز توزیع ملزومات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز موظف شد به صورت ویژه از مراکز توزیع ملزومات یاد شده از جمله داروخانه‌ها و مراکز تولید این اقلام بازدید کرده و در حضور قاضی و نماینده دانشگاه علوم پزشکی با هرگونه گران فروشی و عدم عرضه محصولات برخورد قانونی نموده و در صورت لزوم واحد متخلف را مهر و موم کند.

رسولیان بیان کرد: وزارت بهداشت نیز در حوزه تامین‌، توزیع و نظارت بر عرضه ملزومات بهداشتی و پیشگیرانه برنامه‌هایی را تدوین کرده تا بتواند بازار را در این شرایط به نحو صحیح مدیریت کند و این ملزومات فقط از مسیرهای تعیین شده در اختیار مردم قرار گیرد.

تامین شکر مورد نیاز تولیدکنندگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت کالای شکر در استان گفت: سقفی برای سهمیه شکر استان از سوی ستاد تنظیم بازار کشور تعیین نشده و توزیع شکر در بازار براساس درخواست تولیدکنندگان و حواله‌هایی است که انجمن شکر ایران صادر می‌کند.

رسولیان افزود: از آنجا که شکر از استان‌های دیگر به خراسان رضوی ارسال می‌شود، ممکن است قدری با تاخیر در دسترس اصناف و بخش صنعت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در نشست کارگروه تنظیم بازار استان مصوب شد که مدیرعامل شرکت غله خراسان رضوی حواله‌های صادره از انجمن شکر ایران را از شکر داخل خراسان رضوی تامین کند تا سریعتر به دست تولیدکنندگان برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر آن در تلاش هستیم سهمیه استان در این بخش را از سوی ستاد تنظیم بازار کشور افزایش دهیم.

طرح ویژه نظارت نوروزی

رسولیان در خصوص تامین میوه شب عید در این استان هم خاطرنشان کرد: پرتقال مورد نیاز برای ایام پایانی سال تامین و ذخیره شده و سیب مورد نیاز نیز در حال ورود به خراسان رضوی و ذخیره در انبارها است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی بر بازار خراسان رضوی از اول اسفند ماه آغاز شده است، اظهار داشت: ۴۷۰ بازرس ویژه نوروز در این طرح مشارکت دارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *