جنگی که برنده نداشت؛

سال عجیب و غریب گلر شهرخودروسال عجیب و غریب گلر شهرخودرو

سال نود و هشت برای مردان شماره یک سابق و فعلی استقلال به سالی عجیب و غریب تبدیل شد.

بعد از سال ها رقابت در کنار یکدیگر(نزدیک به شش سال) راه سیدمهدی رحمتی و سیدحسین حسینی در تابستان پرحاشیه 98 از هم جداشد. دو دروازه بانی که از یکی دو سال قبل دیگر آن صبر و حوصله کنار هم بودن را نداشتند و هر یک در جنگی پنهان در پی کنار زدن رقیب برای ایستادن درون دروازه آبی ها به عنوان مرد شماره یک بودند.

تابستان 98 هر دو دروازه بان استقلال قراردادشان با باشگاه به پایان رسیده بود و هر کدام نیز برای تمدید قرارداد در انتظار تعیین سرنوشت دیگری بودند که در نهایت این کشمکش ها باعث شد تا رحمتی بعد از سال ها که بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت قید ماندن را بزند و سر از مشهد و شهرخودرو دربیاورد. این تصمیم منجر به آن شد تا سیدحسین حسینی قراردادی دوساله با استقلالی ها امضا و صاحب پیراهن شماره یک شود، پیراهنی که سال ها برای رسیدن به آن تلاش کرده بود.

تغییر مسیر دو دروازه بان سرشناس استقلالی ها اما چندان زمینه ساز روزهای خوشی برای آنها در سال 98 نشد چون هم رحمتی هم سیدحسین در ترکیب اصلی شهرخودرو و استقلال روزهای پرفراز و نشیبی را تجربه کردند. در این بین جدل های طرفداران این دو گلر در فضای مجازی هم مزید برعلت شد تا هیچ یک از آنها روی آرامش را به خود نبیند.

رحمتی و حسینی با وجود این که راه شان از هم جدا شد ولی مدام با هم مقایسه شدند و هر وقت یکی گل خورد هواداران طرف مقابل وارد معرکه شدند و همین جنگ ها تا حدودی زیاد تمرکز را از آنها گرفت تا نه حسینی نه رحمتی برنده هیچ جنگ حیثیتی در این ماه ها لقب نگیرند چون هر کدام شان در مقطعی درخشش داشتند در مقطعی نزول! هر دو نفر در طول فصل با تیم های خود تجربه تغییر مربی را به دست آوردند و شرایط شان در برتری لیگ را از دست دادند. هر دو در مقطعی صدرنشینی در لیگ و بالاتر بودن از یکدیگر را نیز تجربه کردند اما این درخشش ها تنها مقطعی بود و ثباتی نداشت.

سیدحسین حسینی در رقابت های لیگ برتر با وجود این که بدون رقیب مرد اول انتخاب مربیان چه استراماچونی چه فرهاد مجیدی بود اما در ثبت خاطرات خوش روزهای رکوردشکنی در کلین شیت ناکام ماند تا آمار چندان خوبی از خود به جا نگذارد. 20 بازی و دریافت 22 گل آن هم با کمترین آمار کلین شیت عملکردی بود که سیدحسین برجا گذاشت و رحمتی نیز با 21 بازی در شهرخودرو و خوردن 16 گل شبیه به رقیب سابق خود عمل کرد.

در لیگ قهرمانان آسیا هر دو دروازه بان در ثبت کلین شیت ناکام بودند با این تفاوت که سیدحسین کمتر گل خورد و رحمتی بیشتر! استقلال یک تساوی 1-1 برابر الطلبه داشت و یک شکست 2-1 برابر الاهلی عربستان اما شهرخودرو دو شکست سنگین برابر الهلال و پاختاکور و دریافت 5 گل در اولین تجربه آسیایی خود روزهای سختی را برای مرد شماره یک و باتجربه در آسیا رقم زد.

با این تفاسیر می توان گفت جدا شدن راه دو مرد شماره یک استقلال(سابق و فعلی) برای هیچ کدام از آنها خوشایند نبود چون تا قبل از این تغییر مسیر هر دو دروازه بان کنار هم با وجود تمام تنش ها و جنگ های پنهانی که داشتند صاحب عملکرد و رکوردهای بهتری می شدند و به نوعی جنگ های آنها برنده داشت اما این بار هیچ کدام آنها نمی توانند ادعای برنده شدن در این جنگ را داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *