شهرخودرو عصر امروز به مصاف پاختاکور ازبکستان می‌رود؛

مشهدی‌ها به دنبال نخستین امتیاز در خانه شکست‌ناپذیرها

در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا شهر خودرو در ازبکستان به مصاف پاختاکور خواهد رفت.

شهر خودرو ایران که اولین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها قرار گرفته است. شهر خودرو در مسابقه اول مقابل الهلال عربستان قهرمان دور قبل مسابقات دو بر صفر بازی را واگذار کرد. شهر خودرو تجربه زیادی در آسیا ندارد اما پاختاکور چند دوره در لیگ قهرمانان حضور داشته و در هفته اول نیز تیم الشباب امارات را 2 بر یک شکست داده است. شهرخودرو اگر می‌خواهد امیدهایش را برای صعود از گروه حفظ کند نباید در ازبکستان بازنده شود.

امتیاز گرفتن شهر خودرو از پاختاکور غیر ممکن نیست و شهر خودرو ایران می‌تواند حداقل اولین امتیاز آسیایی خود را دشت کند.

تیم فوتبال شهرخوردو امروز (دوشنبه) از ساعت 14:30 به وقت تهران در دومین دیدارش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا میهمان پاختاکور ازبکستان است.

شهرخودرو سیزدهمین تیم ایرانی لیگ قهرمانان

تیم فوتبال شهرخودرو سیزدهمین تیم ایرانی است که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است. نکته جالب این است که ژاپن و چین تنها تیم‌هایی هستند که تا به حال با 15 تیم مختلف در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده‌اند.

حریف شهرخودرو در آستانه شکست یک رکورد

تیم فوتبال پاختاکور حریف شهرخودرو در 6 بازی گذشته خانگی خود تاکنون شکستی را در کارنامه ندارد. این تیم سال 2012 در 7 بازی خانگی پیاپی شکست نخورد و در صورتی که در دیدار امروز مقابل شهر خودرو شکست نخورد رکورد سال 2012 خود را خواهد شکست. بهترین نتایج پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های 2002 و 2004 کسب شد که این تیم راهی نیمه‌نهایی شده بود.

ترکیب احتمالی شهرخودرو مقابل پاختاکور ازبکستان

در بین بازیکنان شهرخودرو محمدحسین مرادمند که بازی مقابل الهلال را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، با برطرف شدن مشکلش و با صلاحدید کادر فنی می‌تواند در بازی مقابل پاختاکور به میدان برود.

ترکیب احتمالی شهرخودرو در بازی مقابل پاختاکور به شرح زیر خواهد بود:

مهدی رحمتی، علی نعمتی، محمدحسین مرادمند، ابوالحسن جعفری، محمدعلی فرامرزی، اکبر صادقی، میلاد سرلک، سعید صادقی، امین قاسمی‌نژاد، حسین مهربان و محمد قاضی

بازی سختی داریم

استفانو کوزین، مربی و محمد قاضی، بازیکن تیم شهر خودرو درباره دومین بازی آسیایی این تیم اظهارنظر کردند.

استفانو کوزین، مربی ایتالیایی تیم شهر خودرو در نشست خبری پیش از بازی برابر تیم پاختاکور ازبکستان گفت: بازی سختی پیش رو داریم، زیرا در خانه حریف بازی می‌کنیم. هر بازی در لیگ قهرمانان آسیا سخت است و ما روی در روی تیم قدرتمندی قرار می‌گیریم. شهر خودرو آماده است و برای کسب سه امتیاز مبارزه می‌کند.

وی درباره حضور دیرهنگام شهر خودرو در تاشکند و عدم گلزنی تیمش در دو بازی اخیر لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: تأخیر در سفر شاید تأثیر منفی روی تیم داشته باشد. به‌هرحال ما برای بازی خوب تلاش می‌کنیم. عدم گلزنی شهر خودرو هم هیچ ارتباطی به مشکل خط حمله ندارد. بحث هر بازی متفاوت است. فرصت‌هایی ایجاد می‌کنیم، اما هنوز گل نزدیم.

امتیاز میزبانی

محمد قاضی، بازیکن خط حمله تیم شهر خودرو نیز گفت: ما بازی قبلی تیم پاختاکور را دیدیم و به خوبی آماده لیگ قهرمانان شدند. در بازی امروز تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست و فقط به پیروزی فکر می‌کنیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا در سه بازی نخست میهمان باشیم که این مسئله باعث آزردگی ما شده است. اگر این بازی در مشهد برگزار می‌شد هواداران زیادی به ورزشگاه می‌آمدند و می‌توانستیم از امتیاز میزبانی بهره ببریم.

تسلیم نخواهیم شد

سرمربی و بازیکن تیم پاختاکور ازبکستان بازی با شهر خودرو ایران را دشوار توصیف کردند.

شوتا آرولادزه در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های پاختاکور و شهر خودرو گفت: فکر می‌کنم بازی آسانی نخواهد بود، زیرا خصوصیت همه تیم‌های ایرانی قدرت بدنی بالا و پرتلاش بودن آنها است. حریف در دفاع خیلی خوب بازی می‌کند و هیچ تیم معمولی در لیگ قهرمانان آسیا بازی نمی‌کند. شهر خودرو بدون امتیاز است و ما 3 امتیاز داریم. برای نخستین‌بار است که در دو بازی متوالی میزبان هستیم. امروز برابر تیمی بازی می‌کنیم که شکست دادنش سخت است. ما هر ساله در آسیا برابر تیم‌های ایرانی بازی می‌کنیم و از هواداران می‌خواهم که به ورزشگاه بیایند.

اگور کریمتس، بازیکن تیم پاختاکور ازبکستان نیز درباره بازی با شهر خودرو اظهار داشت: هر چند شهر خودرو در بازی‌های اخیرش گل نزده است اما این بدان معنا نیست که حمله نمی‌کند و خط دفاعی پاختاکور می‌تواند آسوده‌ خاطر باشد. نقاط ضعف شهر خودرو را می‌دانیم. ما امروز با تیم قدرتمندی بازی می‌کنیم و تسلیم نخواهیم شد.

وی در واکنش به این پرسش که پاختاکور تاکنون برابر تیم‌های ایرانی نتایج خوبی کسب کرده است گفت: به آمارها توجه زیادی نمی‌کنیم. ما بیشتر روی شکست حریف تمرکز می‌کنیم. بازی‌های گذشته را به خاطر نداریم و آماده بازی جدید می‌شویم.

تیم‌های پاختاکور و شهر خودرو ساعت 17:30 امروز (دوشنبه) در بازی هفته دوم گروه B لیگ قهرمانان آسیا رودرروی هم قرار خواهند گرفت. پاختاکور در هفته نخست با نتیجه 2 بر یک برابر تیم الاهلی امارات پیروز شد و شهر خودرو نیز شکست 2 بر صفر را در بازی با الهلال پذیرفت.

شهر خودرو شانس کمی برای موفقیت در آسیا دارد

کارشناس فوتبال گفت: شهر خودرو به چند دلیل شانس کمی برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا دارد.

ابراهیم قاسمپور در مورد مسابقه شهر خودرو با پاختاکور ازبکستان گفت: به نظرم شهرخودرو به چند دلیل برای موفقیت در آسیا شانس کمی دارد. این تیم نسبت به سه تیم دیگر ایرانی یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان بازیکنان مطرح و شاخص کمتری در اختیار دارد. دوم اینکه اولین حضورش را در آسیا تجربه می‌کند و از سویی دیگر هم در گروه سختی قرار گرفته که تیم‌هایی مثل الهلال عربستان در آن قرار دارد.

وی افزود: جدایی گل‌محمدی مربی که حدود دو سال با شهر خودرو هم کار می‌کرد مزید بر علت می‌شود زیرا یک مربی دیگر بر سر این تیم آمده است. شهر خودرو دوشنبه بازی سختی مقابل پاختاکور دارد.

این کارشناس فوتبال در مورد بازی استقلال با الاهلی عربستان هم عنوان کرد: بازی با الاهلی به مراتب سخت‌تر از الشرطه عراق است. آبی پوشان در بازی اول یک امتیاز از این تیم عراقی گرفتند اما فوتبال عراق به دلیل مشکلاتی که در این کشور وجود دارد سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام نمی‌شود اما الاهلی بازیکنان خوب خارجی به خدمت گرفته است و ساختار تیمش قدرتمندتر از الشرطه عراق است. عربستانی‌ها هم مثل تیم‌های ایرانی، کره ای و ژاپنی همیشه جز مدعیان سنتی رقابت‌ها هستند. ضمن اینکه این مسابقه در کویت برگزار می‌شود.

قاسمپور با اشاره به غیبت زوج خط حمله استقلال گفت: غیبت دیاباته و قائدی به خاطر مصدومیت قطعا روی کار استقلال تاثیر منفی می‌گذارد. این دو بازیکن بیشترین گل‌های استقلال را در لیگ برتر زده‌اند و زوج خطرناکی هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *