گام لغزان مشهدی‎ها در نخستین بازی؛

زور شهرخودرو به قهرمان آسیا نرسید

مانی پویا

روز دوشنبه تیم فوتبال شهرخودرو در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب الهلال عربستان شد.

۲ تیم فوتبال الهلال عربستان و شهرخودرو ایران در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار با ۲ گل به سود نماینده عربستان تمام شد تا اولین بازی شاگردان سرآسیایی با شکست همراه باشد.

گل‌های الهلال را در این دیدار آندره کاریو در دقیقه ۴۵ و گومیس در دقیقه ۶۹ به ثمر رساندند.

نیمه نخست

الهلال بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت. نخستین حمله الهلال در دقیقه ۱۴ ایجاد شد که شوت محکم سباستین جوینکو با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت. در ادامه باز هم این نماینده عربستان بود که حملات متعددی را روی دروازه شهرخودرو و رحمتی ایجاد کرد. در دقیقه ۱۸، حرکت ترکیبی بازیکنان الهلال با پاس در عرض به گومیش همراه شد که شوت این بازیکن را حسن جعفری رد آستانه ورود به دروازه از روی خط برگشت داد.

در ادامه باز هم این جوینکو بود که پایه‌ساز حمله جدی تری شد. یک و دوی این مهاجم ایتالیایی با الدوساری، بازیکن عربستانی را با دروازه رحمتی تک به تک کرد که ضربه بغل پای این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیون رفت. ۴ دقیقه بعد، بازیکنان الهلال توپ را به جوینکو رساند که شوت محکم این بازیکن با واکنش رحمتی به کرنر رفت. در دقیقه ۳۱ با پاس بلند مدافع الهلال، جوینکو باز هم با رحمتی تک به تک شد که باز هم دروازه‌بان نماینده ایران مهاجم حریف را ناکام گذاشت.

حملات پرتعداد الهلال ادامه داشت تا این که شوت آندره کاریو با برخورد به مدافع شهرخودرو منجر به گل اول بازی در دقیقه ۴۵ برای الهلال شد تا این تی با همین یک گل و به عنوان برنده راهی رختکن شود.

نیمه دوم

بازی بر خلاف نیمه اول با حملات شهرخودرو شروع شد اما این تیم نتوانست خطر جدی را روی دروازه نماینده عربستان ایجاد کند. تا دقیقه ۶۰ این شاگردان سرآسیایی بودند که صاحب توپ و میدان بودند اما بی‌دقتی در پاس‌های آخر مانع از موقعیت‌سازی روی دروازه الهلال شد.

پس از گذشت ۱۵ دقیقه از نیمه دوم، دوباره نماینده پرقدرت عربستان حملات متعددی را روی دروازه نماینده ایران اجاد کرد اما این حملات همانند نیمه نخست زهر زیادی نداشت. شاگردان لوچسکو دست از حمله نکشیدند تا این که در دقیقه ۶۹، حرکت زیبای الدوساری تا قلب خط دفاع شهرخودرو ادامه داشت و پاس به بیرون این بازیکن گومیس را مقابل دروازه خالی قرار داد تا این مهاجم فرانسوی اختلاف را دو برابر کند.

دراین بین سرآسیایی با به زمین آوردن اسلاوف، آقاجانپور و خلعتبری به زمین سعی در بازیابی توان هجومی تیمش داشت. با وجود تعویض‌های نماینده ایران، باز هم توپ و میدان در اختیار الهلال بود و این تیم چند بار توسط گومیس و جیوینکو خطرساز شد اما هر بار رحمتی مانع از باز شدن دروازه نماینده ایران شد.

با وجود این حملات تلاش دو تیم تا پایان ۹۰ دقیقه فایده‌ای نداشت تا الهلال با پیروزی ۲ بر صفر برابر نماینده ایران دور گروهی فصل ۲۰۲۰ را آغاز کند.

در دیگر دیدار این گروه، پاختاکور ازبکستان با نتیجه ۲ بر یک برابر شباب الاهلی به برتری رسید.

شهرخودرو در آمارها هم بازنده بود

تیم فوتبال الهلال در حالی توانست با ۲ گل شهر خودرو را شکست دهد که در آمار هم برتری نسبی نسبت به نمانیده ایران داشت.

آمار بازی به شرح زیر است:

تعداد شوت

شهرخودرو ۵ – ۲۳ الهلال

تعداد شوت‌های در چارچوب

شهرخودرو ۲ – ۶ الهلال

درصد مالکیت توپ

شهرخودرو ۳۴ – ۶۶ الهلال

تعداد کارت زرد

شهر خودرو صفر – صفر الهلال

تعداد کارت قرمز

شهر خودرو صفر – صفر الهلال

کارشناسی داوری

یک کارشناس داوری معتقد است داور کره‌ای دیدار شهرخودرو و الهلال کار آسانی را در این بازی داشته است.

علیرضا سهرابی در خصوص قضاوت داور اهل کره‌جنوبی در دیدار شهرخودرو ایران و الهلال عربستان گفت: به دلیل یک‌طرفه بودن بازی، داور کار آسانی داشت و صحنه خاصی در مناطق حساس زمین اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: بازی به قدری برای داور راحت بود که او حتی مجبور نشد کارتی دهد که البته این موضوع مرهون حضور به موقع او در صحنه‌ها و همچنین آوانتاژهای به موقع است.

کمی ترسیده بودیم

مربی تیم فوتبال شهرخودرو معتقد است که انجام یک بازی خوب مقابل الهلال کافی است و نباید هواداران این تیم به بردن الهلال فکر کنند.

استفانو کوزین که به جای مجتبی سرآسیایی سرمربی تیم شهرخودرو پس از شکست 2 بر صفر مقابل الهلال در نشست خبری حاضر شده بود، در رابطه با بازی بازیکنان گفت: نیمه اول ما خوب بازی کردیم که البته کمی دفاعی بود. فقط باید از بازیکنانمان تشکر کنم که 95 دقیقه بازی بسیار خوبی انجام دادند. آنها خیلی چیزها از این بازی به دست آوردند و خیلی جنگیدند و مقابل قهرمان دور قبل مسابقات صحبت کردند و باید از نمایشی که در زمین داشتیم خوشحال باشیم.

سوال اول از کوزین در این رابطه بود که تیم شهرخودرو پس از گل خوردن روان تر بازی کرد و آیا بازیکنان و کادر فنی تیم به اسم الهلال خودشان را باخته بودند. کوزین در این رابطه توضیح داد: ببینید این اولین بار بود که تیم ما در مسابقات آسیایی شرکت می کرد و این اصلا آسان نیست. شما ممکن است در اولین دیدار یک مقداری بترسید، چون مقابل تیم قهرمان آسیا بازی می کنید. پس آسان نیست که شما شخصیت خوب خودتان را نشان دهید. وقتی ما در نیمه اول تلاش کردیم که از زمین خودمان بیرون بیاییم، توپ هایمان را از دست دادیم و این توپ ها تبدیل به ضدحمله شدند. آنها بازیکنان بزرگی دارند و نباید به آنها فضا بدهید. من فکر می کنم که در نیمه اول از نظر دفاعی شرایط خوبی داشتیم ولی نیاز داریم که شخصیت تیمی بهتری پیدا کنیم. در نیمه دوم ما ریسک کردیم و این دیگر فوتبال است. شما ممکن است گل بخورید و بازی را از دست بدهید. این بخشی از فوتبال است.

سوال بعدی از سرمربی ایتالیایی در این رابطه بود که شما اولین بازی آسیایی را تجربه کردید و حالا برنامه بعدی‌تان برای این مسابقات چیست که او گفت: خب ببینید ما بازی به بازی نگاه می کنیم و جلو می رویم. ما مقابل بهترین تیم آسیا بازی کردیم؛ بنابراین ما نباید به دنبال پیروزی باشیم، برای ما باید این مهم تر باشد که فوتبال بازی کنیم. ما بازی بسیار خوبی انجام دادیم. ممکن است در نیمه اول شخصیت کمتری داشتیم ولی نیمه دوم بهتر شدیم. اما فقط حقوق یک بازیکن الهلال به اندازه سه سال کل تیم ما است، پس ما باید این موضوع را بفهمیم.

ناامید نیستیم

محمدرضا خلعتبری پس از شکست شهرخودرو مقابل الهلال گفت: بازی سختی مقابل الهلال داشتیم و همه هم دیدند. الهلال تیم پرمهره‌ای است و متاسفانه ما بازی را واگذار کردیم.

وی افزود: همه بچه‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند، تیم الهلال از ما بهتر بود و موقعیت‌های خوبی داشت. البته تازه اول راه است و بازی‌ها شروع شده است، ناامید نیستیم و تلاش می‌کنیم در بازی‌های آینده موفق باشیم.

باید گل‌های بیشتری می‌زدیم

رازوان لوچسکو سرمربی الهلال در نشست خبری بعد از بازی گفت: با توجه به تلاش زیادی که بازیکنان داشتند شایسته نتیجه بهتری بودیم. باید گل های بیشتری به ثمر می رساندیم.برای به ثمر رساندن گل ها اذیت شدیم چرا که حریف ایرانی شجاعانه دفاع می کرد.

او درباره این سوال که آیا پیروزی تیمش به آسانی به دست  آمد، گفت: اصلا آسان نبود بلکه این ما بودیم که کار را آسان کردیم. تنها انتقادی که می‌توان از تیم کرد این بود که نتوانستیم گل های بیشتری به ثمر رسانیم.

سرمربی الهلال در پایان گفت: الهلال قهرمان لیگ قهرمانان آسیا است و همین باعث شده تا همه تیم‌ها انگیزه زیادی برابر ما داشته باشند. ما زیر فشار هستیم با این حال با قدرت ادامه می دهیم و آماده پشت سر گذاشتن هر چالشی هستیم.

شرمنده هواداران شدیم

میلاد سرلک هم در خصوص شکست تیمش در برابر الهلال عربستان اظهار کرد: تلاش زیادی کردیم و از روز نخست برای موفقیت در این بازی هم‌قسم شده‌بودیم اما متاسفانه هرچقدر سعی کردیم نشد و در نهایت شرمنده هواداران شدیم.

بازیکن شهرخودرو گفت: نشد آن دستوراتی که سرمربی از ما خواسته‌بود را در زمین پیاده کنیم. به هر حال حریف قهرمان آسیاست و این عنوان کمی نیست. در این سوی میدان ما برای نخستین بار پای به چنین فضایی گذاشته‌بودیم. مهمترین موضوع این است که به تلاش ادامه دهیم تا در 5 مصاف بعدی با کسب نتایج خوب، علاوه بر صعود، دل هواداران را شاد کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *