ملی‌پوش خراسانی پرتاب وزنه:

خداحافظی کردم تا شاید به غیرت مسئولان بربخورد

ملی‌پوش خراسانی پرتاب وزنه ایران دلایل خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی را در سن ۲۴ سالگی عنوان کرد.

شاهین مهردلان یکی از ملی‌پوشان دوومیدانی ایران است که ماه گذشته در جریان رقابت‌های داخل سالن جام فجر توانست رکورد پرتاب وزنه آسیا را بشکند. او پس از این موفقیت انتظار حمایت بیشتری داشت، اما این اتفاق رخ نداد و رکورددار پرتاب وزنه آسیا در 24 سالگی تصمیم به خداحافظی بگیرد.

بارها رکورد ورودی المپیک را در تمرینات زده‌ام

مهردلان، درباره خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی اظهار داشت: من آمادگی بالایی دارم و طی چند هفته اخیر و در تمرینات بارها توانسته‌ام از رکورد ورودی المپیک 2020 توکیو عبور کنم و پرتاب‌های بهتری داشته باشم. قرار بود چند روز قبل به مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا در چین اعزام شویم که به دلیل شیوع ویروس کرونا، این اعزام لغو شد. آمادگی خوبی داشتم و می‌خواستم در چین یکبار دیگر رکورد آسیا را بشکنم و سهمیه المپیک بگیرم که البته این شرایط مهیا نشد.

رکورد آسیا را شکستم، اما فدراسیون تبریک هم نگفت

وی افزود: متاسفانه تامین همه هزینه‌ها و امکانات با خودم بوده است. من ماه گذشته در رقابت‌های جام فجر رکورد آسیا را شکستم، اما فدراسیون حتی تبریک هم نگفت و برایش مهم نبود که این رکورد شکسته شده است؛ رکوردی که یکی از آرزوهای فدراسیون دوومیدانی بود. من در 24 سالگی رکورد آسیا را جابه‌جا کردم، اما آنطور که باید و شاید حتی در سایت فدراسیون به این موضوع پرداخته نشد.

پرتابگر وزنه ایران ادامه داد: سال گذشته هرکسی که حتی در لیگ دوومیدانی رکورد ایران را می‌شکست، از سوی پاداش دریافت می‌کرد، اما این اتفاق برای من پس از شکستن رکورد آسیا رخ نداد.

اگر قرار به پارتی‌بازی است، به ما هم بگویند که جمع کنیم و برویم

مهردلان در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان فدراسیون برای او مثل سایر ورزشکاران دوومیدانی برنامه‌ریزی برای کسب سهمیه المپیک کرده‌اند یا خیر؟ گفت: فدراسیون هیچ برنامه‌ای از من نخواسته و هیچ جلسه‌ای برگزار نکرده‌ایم. آنها برای نفراتی که حتی مدال هم نگرفته‌اند، برنامه‌ریزی کرده و اردو در نظر گرفته‌اند. منظورم ورزشکارانی است که حتی در آسیایی حضور نداشتند. اگر قرار است پارتی‌بازی کنند، به ما هم بگویند که جمع کنیم و برویم و اگر هم مرا نمی‌خواهند، اعلام کنند.

نمی‌توانم خودم را به زور قالب کنم

وی تصریح کرد: رکوردم همه حرف‌ها را درباره شرایط و عملکردم می‌زند و نمی‌توانم به زور خودم را قالب کنم. ورزشکارانی هستند که در مسابقات اخیر نفر دوم و سوم شدند، اما در اردو هستند و با خودشان و مربیان‌شان قرارداد بسته شد.

خداحافظی کردم، شاید به غیرت مسئولان فدراسیون بربخورد

رکورددار پرتاب وزنه آسیا عنوان کرد: با این وضعیتی که دارم، شرایط قابل ادامه نیست. وظیفه فدراسیون است که از ملی‌پوشانش حمایت کند. من این تصمیم را گرفتم، شاید به غیرت مسئولان فدراسیون بر بخورد. با این وضعیت آسیب می‌بینم و نمی‌خواهم این اتفاق رخ بدهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *