تاریخ سازی شهرخودرو دور از چشمان مشهدیا

بردی که دیده نشد

روز گذشته شاید یکی ازخاص‌ترین روزهای ورزشی مشهد بود، حضور اولین نماینده فوتبال خراسان در دیدارهای آسیایی که با برد شیرین شهرخودرویی‌ها نیز همراه بود. اما متاسفانه درست در روزهایی که مشهدی داشتند خودشان را برای اولین میزبانی آسیایی‌شان با حضور تماشگران پرشور مشهدی در استادیوم زیبای امام رضا(ع) آماده می‌کردند afc با تصمیم عجیب و شاید سیاسی حق میزبانی را از مشهدی‌ها گرفت. و بعد از کلی کش و قوص بلاخره نماینده شایسته استان در شهر شارجه امارات میزبان حریفش شد.

اما نکته تلخ‌تر که شاید کمی شیرینی اولین حضور و پیروزی آسیایی مشهدی‌ها را برای فوتبال دوستان کمرنگ‌تر کرد این بود که این دیدارپخش تلویزیونی همنداشت. حتی اولین پیروزی مشهدی‌ها توسط هیچ دوربینی ضبط هم نشد. و بازیکنان شایسته شهر خودرو کیلومترها دورتر از خانه و هوادارانشان به تنهایی و غریبانه جشن پیروزی را برگزار کردند.

این اتفاق در حالی می افتد که تقریبا برای اولین بار است که اتفاقی اینچنینی را در تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان می بینیم که البته به احتمال فراوان به عدم پرداخت هزینه آن باز می گردد.
شهرخودرویی ها که میزبان این بازی محسوب می شوند باید برای فیلمبرداری و پخش زنده این دیدار مبلغ 15 هزار دلار به مسئولان برگزار کننده بازی پرداخت می کردند اما این اتفاق نیفتاد و احتمالا به همین دلیل این بازی در حرکتی بی سابقه فیلمبرداری نشد.

شهرخودرو ایران 2 – الرفاع بحرین 1؛

اما با تمام این تفاسیر شهرخودرویی‌ها موفق شدند بر حریف بحرینی خود غلبه کنند و به مرحله بعدی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

نماینده مشهدی ایران در لیگ قهرمانان آسیا موفق شد در اولین دیدار خود در مرحله اول حذفی به برتری برسد. شاگردان سرآسیایی در این دیدار با دو گل محمدرضا خلعتبری و امین قاسمی‌نژاد موفق شدند دو بار دروازه حریف را باز کنند و با یک گلی که از سوی بازیکنان حریف به ثمر رسید موفق شدند به یک پیروزی تاریخی در فوتبال ایران دست پیدا کنند. شهرخودرو اولین تیم مشهدی است که به نمایندگی از فوتبال ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می کند.

داور: دائه یانگ کیم (هنگ کنگ)        کمک ها: دونگ هو کانگ، جانگ پیل جانگ

ترکیب شهرخودرو ایران:

سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، حسین مرادمند، علی فرامرزی، حسن جعفری، اکبر صادقی، سعید صادقی، میلاد سرلک، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری(81 روح الله سیف اللهی) و حسین مهربان(71 مرتضی خراسانی)

سرمربی: مجتبی سرآسیایی

ترکیب الرفاع بحرین:

عبدالکریم فردان، سید رجا، فیصل قاضی، علی عبدالله، سوریولا، محمد صالح، محمد الشعبان، ایمن عبدالله(70 حبیب هارون)، صالح طاهر، عدنان فائز(61 محمد جاسم)

سرمربی: علی عاشور

شرح گل‌ها:

شهرخودرو ایران 1 الرفاع بحرین 0 (دقیقه 19، محمدرضا خلعتبری): پاس در عمق و دیدنی اکبر صادقی درون محوطه به خلعتبری رسید و این مهاجم هم پس از دریافت توپ و دریبل بازیکن پیش رو توانست با ضربه ای دقیق دروازه حریف بحرینی را برای اولین بار باز کند.

شهرخودرو ایران 1 الرفاع بحرین 1 (دقیقه 35، صالح طاهر): پاسی رو به عقب درون محوطه جریمه به صالح طاهر رسید این بازیکن هم با ضربه ای دقیق دروازه نماینده ایران را باز کرد.

شهرخودرو ایران 2 الرفاع بحرین 1 (دقیقه 83، امین قاسمی نژاد): ارسال بلند فرامرزی در موقعیت خوبی به قاسمی نژاد رسید و او نیز توانست با یک ضربه سر زیبا دروازه حریف را برای دومین بار باز کند.

بهترین بازیکن:

امین قاسمی نژاد را می توان بهترین بازیکن دیدار امروز مشهدی ها دانست. او ضمن گلی که در این بازی به ثمر رساند و موجبات پیروزی تیمش را مهیا کرد در چند موقعیت دیگر نیز به دنبال گلزنی بود که در نهایت این اتفاق نیفتاد. او پس از آسیب دیدگی که پشت سر گذاشت حالا باز هم به عنوان یکی از بهترین های شهرخودرو نام گرفت.

سیدمهدی رحمتی و محمدرضا خلعتبری هم از بازیکنان خوب دیدار امروز بودند. رحمتی که یک بار دروازه خود را در این دیدار باز شده دید در چند موقعیت توانست با واکنش های دیدنی مانع از باز شدن دروازه تیمش شود. خلعتبری هم در اولین دیدار رسمی خود پس از بازگشت به مشهد موفق شد یک بازی تاثیرگذار برای تیمش به نمایش بگذارد و گل اول شهرخودرو را هم به ثمر برساند.

image_print
913 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *