بارش برف ارمغان دومین ماه زمستان در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همزمان با نخستین روز بهمن جاری، دومین ماه زمستان برف در همه شهرستانهای این زمین را سپیدپوش کرده است.

به گزارش صبح امروز سارا حکمی افزود: فعالیت سامانه بارشی کنونی تا عصر امروز در خراسان رضوی ادامه دارد سپس به طور کامل از نواحی شرقی استان خارج خواهد شد.
وی ادامه داد: امشب در همین چارچوب پدیده مه‌گرفتگی همراه با کاهش محسوس دما در سراسر خراسان رضوی رخ می‌دهد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود هوا در نقاط سردسیر استان با کاهش دما تا کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر نیز سردتر شود.
وی افزود: سامانه بارشی دیگر اواخر فردا چهارشنبه دوم بهمن ماه خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار خواهد داد تا روز پنجشنبه بیشتر نقاط استان شاهد بارندگی باشد.
حکمی ادامه داد: بیشترین بارندگی روز پنجشنبه سوم بهمن در نواحی جنوبی و جنوب شرقی خراسان رضوی رخ خواهد داد که همراه با رگبار و رعد و برق است.

وی گفت: بر این اساس احتمال وقوع آبگرفتگی و جریان روان‌آب در جنوب و جنوب شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی

هم چنین با توجه به تحلیل نقشه ها و تصاویر ماهواره هواشناسی اوایل وقت  امروز ضمن کاهش محسوس دما، پدیده جوی غالب تشکیل مه است که بطور گسترده ای باعث کاهش دید در سطح استان خواهد شد. اما مجدد از عصر امروز و طی روز پنج شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار دیگری به استان، افزایش سرعت باد (به ویژه در نیمه جنوبی و نوار شرقی گاهی وزش باد شدید) و نیز وقوع بارش باران و برف در سطح استان پیش بینی می شود. شایان ذکر است در روز پنج شنبه با توجه به رگباری بودن و حجم بالای بارش در نیمه جنوبی استان، احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط این نیمه از استان دور از انتظار نیست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *