از اطلاعیه شهرخودرو تا واکنش مازنی‌ها؛

ماجرای جنجالی انتقال بازیکنان نساجی به شهرخودرو

سازمان لیگ فوتبال به اعتراض شاهین شهرداری بوشهر مبنی بر حضور میلاد سرلک در بازی این تیم مقابل شهرخودرو واکنش نشان داد.

در جریان هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر دو تیم شاهین شهرداری بوشهر و شهرخودرو به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

در این بازی میلاد سرلک که به همراه حسن جعفری از بازیکنان تیم‌های نساجی مازندران بودند و در نیم فصل به شهرخودرو پیوسته بودند، در ترکیب تیمش بود.

در این رابطه باشگاه نساجی مازندران نسبت به انتقال این دو بازیکن شکایت داشته است و قرار بر این بوده است که جلسه‌ای در کمیته تعین وضعیت فدراسیون فوتبال میان میلاد سرلک و باشگاه نساجی در ۶ بهمن برگزار شود.

این مساله موجب شد که باشگاه شاهین شهرداری بوشهر با انتشار نامه جلسه میلاد سرلک در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در تاریخ اعلام شده، مدعی شود که حضور این بازیکن در بازی روز جمعه غیرقانونی بوده است و هم‌چنین سعید مسیگر مدیرعامل شاهین شهرداری بوشهر، ادعا داشت که این بازی باید سه بر صفر به سود شاهین تغییر پیدا کند.

در این راستا، سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اعتراض باشگاه شاهین شهرداری بوشهر واکنش نشان و درباره نحوه قرارداد و انتقال این بازیکنان و قانونی بودن حضور آن‌ها در بازی روز جمعه توضیحاتی ارائه داد که به شرح زیر است:

بازیکنان نیم فصل اول باشگاه نساجی مازندران به نام‌های میلاد سرلک، حسن جعفری، رضا علیاری و نوید عاشوری قبل از انجام بازی‌های معوقه و بعد از شروع نقل و انتقالات قراردادشان را با باشگاه نساجی به طور یک‌طرفه فسخ کردند و با توجه به برگزار نشدن بازی‌های معوقه، باشگاه نساجی شکایت رسمی کرد و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال به دلیل انجام نشدن مسابقات معوقه، آن فسخ قراردادها را تایید نکرد.

در مرحله دوم از ۴ بازیکن نساجی فقط آقای نوید عاشوری به باشگاه قبلی بازگشت و سه بازیکن دیگر بعد از انجام بازی‌های معوقه مجددا به صورت قانونی اقدام به انجام فسخ یک طرفه قرارداد کردند. این فسخ یک طرف مجدد که در ۸ دی ۱۳۹۸ انجام گرفته موضوعی است که شاهین شهرداری بوشهر به دلیل اطلاع نداشتن اشاره‌ای به آن نداشته است و باشگاه نساجی مازندران نیز بعد از انجام فسخ یک‌طرفه مجدد این بازیکنان اقدامی در خصوص شکایت کتبی و رسمی انجام نداد.

لازم به توضیح است کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ طبق  تبصره ماده ۱۵ آیین نامه که به صراحت اعلام می‌کند «نقل و انتقالات سازمان لیگ بدون ورود به ماهیت موضوع، فسخ قرارداد را ثبت می‌کند و مسوولیت آن متوجه شخص متقاضی ثبت است.» عمل می‌کند.

ورود نکردن به ماهیت موضوع و صرفا ثبت فسخ‌های یک‌طرفه طبق دلیل موجه (شرط داشتن بندهای قرارداد مالی) از وظایف  کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ است که این بازیکنان با فسخ‌های یک‌طرفه قانونی به باشگاه‌های شهر خودرو و  گل گهرسیرجان پیوستند.

ضمنا یادآوری می‌شود درباره فسخ‌های یک‌طرفه قرارداد مهدی ترکمان برایعقد قرارداد با باشگاه سپاهان، امیر ارسلان مطهری برای عقد قرارداد با باشگاه استقلال تهران و محمد صادق بارانی برای عقد قرارداد با باشگاه سایپای تهران (قبل از ارایه مدارک توسط این باشگاه‌ها)، باشگاه‌های مبدا از این بازیکنان شکایت رسمی خود در نقل و انتقالات سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال انجام داده‌اند و پرونده‌های حقوقی نیز برای آن‌ها تشکیل شده است که در روزهای آینده نیز، از سوی کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در خصوص این بازیکنان تصمیم‌گیری خواهد شد.

اطلاعیه باشگاه شهرخودرو درباره جذب بازیکنان نساجی

باشگاه شهر خودرو خراسان درباره شایعات مربوط به ۲ بازیکن پیشین نساجی که در نقل و انتقالات زمستانی به شهرخودرو پیوستند، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

از روز جمعه شایعاتی درباره به میدان رفتن حسن جعفری و میلاد سرلک، دو بازیکن پیشین نساجی که در نقل‌ و انتقالات زمستانی به شهرخودرو خراسان پیوستند، شنیده می‌شود.

درباره تعاملات دو باشگاه گفتنی است که ۱۰ روز قبل، جلسه‌ای میان دکتر فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو خراسان و آقایان حدادیان و امیری، مدیران باشگاه نساجی برگزار شد و دو طرف به توافقات لازمه درخصوص تبادل بازیکن دست یافتند.

لازم به ذکر است که هیچ خطری، باشگاه شهرخودرو خراسان را درباره بازی کردن میلاد سرلک و حسن جعفری، تهدید نمی‌کند.

هیچ توافقی با شهرخودرو نداشته‌ایم

باشگاه نساجی مازندران اعلام کرد تا به امروز درخصوص میلاد سرلک و حسن جعفری هیچ‌گونه توافقی با باشگاه شهرخودرو مشهد نداشته است.

باشگاه نساجی مازندران در خصوص انتقال بازیکنان تیمش یعنی میلاد سرلک و حسن جعفری به شهرخودرو بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

«دیروز (شنبه) باشگاه شهرخودرو که مثل نساجی مازندران توسط بخش خصوصی اداره می‌شود با انتشار تصویر مالکان و دست‌اندرکاران دو باشگاه مدعی شد بر سر انتقال میلاد سرلک و حسن جعفری به توافق رسیده‌اند، در حالی که این خبر صحت ندارد.

با تمام احترامی که برای باشگاه شهرخودرو و آقای حمیداوی مالک محترم آن که از جیب شخصی هزینه می‌کند، قائل هستیم اما این ملاقات دوستانه ارتباطی به میلاد سرلک و حسن جعفری نداشته و باشگاه نساجی مازندران کماکان پیگیر رسیدگی به این پرونده است.

بنابراین اعلام می‌کنیم جدایی میلاد سرلک و حسن جعفری از باشگاه نساجی مازندران غیرقانونی بوده و خواستار برخورد قانونی با این دو بازیکن هستیم تا درس عبرتی برای سایر بازیکنانی باشد که بی‌تعهدی پیشه کرده و به باشگاه‌ها لطمه می‌زنند.

لازم به یادآوری است باشگاه نساجی مازندران به‌عنوان یک باشگاه خصوصی نه‌تنها مشکلی با باشگاه شهرخودرو ندارد بلکه در پی ارتباط دوستانه با این باشگاه است.

همچنین باید اشاره کنیم که در ملاقات دوستانه اخیر آقای حمیداوی مالک شهرخودرو مشهد پیشنهادی برای ایجاد تشکل باشگاه‌های خصوصی ارائه دادند که با استقبال آقایان حدادیان و امیری مواجه شد.

در پایان بار دیگر تاکید می‌کنیم شکایت نساجی مازندران در کمیته محترم تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شامل بازیکنانی می‌شود که بدون درنظر گرفتن تعهد و قرارداد خود، بین باشگاه‌ها اختلاف می‌اندازند و ما خواستار برخورد با این قبیل افراد هستیم.»

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *