خراسان رضوی آماده انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در استان آمادگی کامل برای برگزای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری وجود دارد.

به گزارش صبح‌امروز، حسن جعفری در جلسه ستاد انتخابات استان که در محل اداره کل ثبت احوال برگزار شد، اظهار کرد: در 29 شهرستان و در قالب 12 حوزه انتخابیه در خراسان رضوی اصلی شاهد انتخابات پیش رو خواهیم بود.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری، افزود: این سیاست‌ها در دستور کار ستاد انتخابات خراسان رضوی بوده و در راستای اجرای این سیاست‌ها در حال فعالیت هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دو وظیفه اصلی اجرای انتخابات و حسن اجرای انتخابات بر عهده ستاد انتخابات استان گذاشته شده است که برای انجام این وظایف در مسیر اجرای قانون گام بر می‌داریم.
جعفری با بیان اینکه 18 گام برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است، افزود: بر این اساس در حوزه مجلس شورای اسلامی در گام ششم و در حوزه مجلس خبرگان رهبری نیز در گام هفتم فرایند برگزاری انتخابات مذکور قرار داریم.
وی بر آسیب‌شناسی دوره‌های قبلی برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: در این دوره آسیب‌های ادوار گذشته احصاء و برای هر آسیب راهکار مناسب برای عدم تکرار یا کاهش پیش‌بینی شد، لذا در استان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات وجود دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در فرآیند ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی، کوچکترین دغدغه ای وجود نداشت و داوطلبان از فرایند انجام شده ابراز رضایتمندی داشته‌اند.
جعفری با بیان اینکه آموزش برای ستاد انتخابات خراسان رضوی موضوع بسیار مهمی است، افزود: در این زمینه علی‌رغم اینکه روسای ستاد انتخابات، فرمانداران، بخشداران و اعضای هیات‌های اجرایی آموزش‌های لازم را دیده‌اند، به این سمت می‌رویم که اعضای اعزامی به صندوق‌های اخذ رای هم آموزش کافی دیده باشند.
وی متذکر شد: اگر مبحث تمام الکترونیک شدن انتخابات در هشت شهر استان هم ابلاغ شود آموزش‌های لازم را به مردم ارائه خواهیم کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: با تمام دستگاه‌هایی که برابر قانون در حوزه انتخابات وظیفه برگزاری و نظارت دارند جلسات مشترک فراوانی گذاشته شده و تعامل بسیار نزدیکی با همه اعضای مجری و ناظر داشته‌ایم.
جعفری ابراز کرد: تجربه نشان داده است مردم در بزنگاه‌هایی که نظام جمهوری اسلامی به آن‌ها نیاز دارد، حضور داشته‌اند، لذا معتقدیم که این بار هم مردم با حضور خود از منافع ملی حمایت خواهند کرد و در راستای کمک به امنیت ملی کشور گام موثری برخواهند داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *