در هشتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد:

تصویب دریافت 10 هزار میلیارد ریال وام  توسط شهرداری

علی نژاد

در هشتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که روز گذشته در تالار شهر برگزار شد، لوایح مختلفی از جمله «اساسنامه شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد»، «مجوز دریافت تسهیلات بانکی مازاد بر بودجه مصوب شهرداری مشهد »، «الحاق چند تبصره به آیین‌نامه حمایت از ورزش قهرمانی» و «حمایت از احداث و تکمیل باغ موزه دفاع‌مقدس» تصویب شد.

به گزارش صبح امروز، «مجوز دریافت تسهیلات بانکی مازاد بر بودجه مصوب شهرداری مشهد مقدس» از لوایح مطرح صحن علنی بود که با 14 رای موافق تصویب شد.

بر اساس این مصوبه شورای شهر مشهد، به شهرداری مشهد مقدس اجازه‌ داده می‌شود، به‌منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و شهری مصوب، پرداخت به‌موقع طلب پیمانکاران مجری این‌گونه از پروژه‌ها و خرید ناوگان حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی، علاوه بر بودجه مصوب شهرداری مشهد مقدس، تا سقف مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (ده هزار میلیارد) ریال تسهیلات بانکی از بانک‌های مجاز تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با رعایت تبصره‌های زیر در سال ۱۳۹۸ دریافت کند.

تبصره ۱- کارمزد و نرخ سود تسهیلات مذکور طبق نرخ مصوب اعلامی از سوی شورای عالی پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

دو هزار میلیارد ریال برای اتوبوس شهری

تبصره ۲- از محل تسهیلات مزبور، تا سقف مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (دو هزار میلیارد) ریال به‌منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز برای خرید ناوگان اتوبوسرانی تعیین گردید.

تبصره ۳- دریافت تسهیلات به‌منظور تأمین منابع مالی پروژه‌های عمرانی و شهری غیرمصوب، منوط به اخذ تأییدیه از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی و کمیسیون تخصصی ذیربط، با حق حضور سایر اعضا شورای اسلامی شهر خواهد بود.

تبصره ۴- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی اجرای این مصوبه را در تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری منعکس کند.

تصویب اصلاحات برای شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد

یکی دیگر از این لوایح «اصلاح اساسنامه شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد» بود که با 10 رای موافق، 2 رای ممتنع و 2 رای مخالف به تصویب رسید.

براساس این مصوبه شورای شهر مشهد شهرداری مشهد مقدس مکلف است، مستند به بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۰۳/۰۱ و اصلاحات بعدی و به‌منظور تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه و تفریغ بودجه سالانه (به‌همراه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده) شرکت مزبور، نسبت به ارایه لوایح مربوط به شورای اسلامی شهر اقدام کند.

تصویب افزایش سرمایه شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد

هم چنین شهرداری مشهد مقدس مکلف است، به‌منظور افزایش سطح بهره‌وری، تقویت توان و ظرفیت مالی و سرمایه‌ای این شرکت، حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ لازم‌الاجراشدن این مصوبه، نسبت به افزایش سرمایه شرکت با رعایت تشریفات اداری و قانونی، اقدام نماید.

درصورتی ‌که اموال و دارایی‌هایی در اختیار شرکت وجود داشته که در حساب سرمایه ثبت نشده باشد، حداکثر ظرف مدت یک‌ سال پس از تشکیل شرکت، شناسایی و ارزیابی ریالی شده و پس از تصویب طرح افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق‌العاده و تأیید آن از سوی مراجع قانونی ذی‌ربط، به حساب سرمایه شرکت انتقال یابد».

حمایت از احداث و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس

هم چنین شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه علنی  لایحه شهرداری درباره حمایت از احداث و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس را  با 12 رای موافق و 2 ممتنع تصویب  کرد.

براساس این مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، در راستای اجرای موافقت‌نامه میان شورای اسلامی شهر، شهرداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به شماره ۲۱/۹۸/۷۹۷۶ مورخ ۱۳۹۸/۰۱/۲۵ و به‌منظور کمک به تسریع احداث باغ‌موزه دفاع مقدس، تا سقف مبلغ ۴۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (چهل و هفت میلیارد) ریال از محل ردیف اعتبارات احداث بوستان‌های موضوعی بودجه سال جاری شهرداری هزینه نماید.

تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری منعکس نماید.

5 میلیارد ریال کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

همچنین در این جلسه طرح دوفوریتی کمک مالی به مبلغ پنج میلیارد ریال به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان از محل تبصره 8 به تصویب رسید.

الحاق چند تبصره به آیین‌نامه حمایت از ورزش قهرمانی

هم چنین در این جلسه شورا الحاق چند تبصره به «آیین‌نامه حمایت از ورزش قهرمانی» تصویب شد، در این مصوبه آمده است: به منظور حمایت از تیم‌های ورزشی دارای حامی مالی از بخش خصوصی و غیردولتی، آیین‌نامه حمایت از ورزش قهرمانی (پیوست مصوبه شماره /5/98/9846ش) مورخ 1398/5/30به شرح زیر اصلاح شد.

چهار تبصره به شرح تبصره‌های زیر به بند 2-2-5 به آیین‌نامه حمایت از ورزش قهرمانی به پیوست/5/98/9846ش، مورخ 1398/5/30 به شرح زیر الحاق شد:

تبصره 5 (الحاقی): حمایت و کمک‌های مالی مندرج در این آیین نامه پس از تایید شورای عالی ورزش شهرداری به تیم هایی تعلق خواهد گرفت که حداقل در یک رشته ورزشی دیگر (با اولویت حمایت از ورزش بانوان) با نظارت هیات‌های ورزشی فعالیت نمایند. برنامه و میزان توانمندی حامی مالی آن‌ها نیز می‌بایست به تایید شورای عالی ورزش شهرداری رسیده باشد.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *