پیکر شهدای حملات تروریستی آمریکا شنبه در عراق تشییع شد

وداع با ذوالفقار

مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد شعبی و سایر شهدای حشد شعبی شنبه از فرودگاه المثنی در بغداد آغاز و وارد شهر کاظمین شد. پیکر شهدا در اطراف حرمین امامین کاظمین طواف داده شد. هزاران عراقی شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” را در مراسم تشییع سردار سلیمانی و المهندس در شهر کاظمین سر دادند.

سپس پیکر این شهدا به کربلای معلی رسید. شیخ عبدالمهدی الکربلائی و سید احمد صافی، نمایندگان آیت‌الله سیستانی نیز در مراسم تشییع پیکر شهدا شرکت کردند و نماز میت بر پیکر شهدا در آستان عباسی به امامت احمد الصافی، متولی شرعی این آستان و نماینده مرجع عالی دینی با مشارکت بسیاری از افراد که صحن عباسی و بین‌ الحرمین و صحن حسینی آکنده از حضور آن‌ها بود، اقامه شد.

تشییع کنندگان عراقی دست نوشته‌هایی به زبان انگلیسی در دست داشتند که در آن بر مخالفت خود با حضور آمریکا در کشورشان و اولویت اخراج نیروهای آن تاکید می‌کرد.

آنها همچنین در مصاحبه با خبرنگار شبکه المیادین تاکید کردند، خاکی که سلیمانی و المهندس از آن به وجود آمده‌اند هزاران تن مثل آن دو را به وجود خواهد آورد و “تا زمانی که از آمریکا انتقام نگیریم، آرام نمی‌گیریم.”

عراقی‌های عزادار گفتند: دشمن اصلی ما در منطقه آمریکا و هم‌پیمانانش هستند. عشایر عراق تحت امر مرجعیت بوده و منتظریم پارلمان قانون اخراج آمریکایی‌ها را تصویب کند.

تشییع کنندگان افزودند: شهدای ما مایه افتخار ما هستند. ما فرزندانی را می‌پروانیم که از آمریکا متنفر باشند و انتقام شهدا را بگیرند.

به گفته تشییع کنندگان، گروه‌های مقاومت و حشد شعبی قادر به تغییر معادله هستند و گروه‌های سیاسی باید موضعی منسجم بگیرند.

تشییع کنندگان تاکید کردند: ما زیر پرچم جهاد علیه آمریکا حاضر هستیم و دست‌مان به همه مزدورانش در کشور خواهد رسید.

آنها در این مصاحبه گفتند: خون پاک شهدا در دفاع از عراق ریخته شده و تلاش‌های ما را در مقاومت به طوریکه کل منطقه را دربرگیرد، متحد خواهد ساخت.

تشییع کنندگان تاکید کردند: بعد از خاکسپاری شهیدان حرف آخر ما با پارلمان خواهد بود که فردا (یکشنبه) در برابر آخرین فرصت خود است: در سال ۲۰۰۷ با آمریکایی‌ها جنگیدیم و بار دیگر با آنها خواهیم جنگید و انتقام خون شهیدان را می‌گیریم.

قرار است پیکر شهدای عراقی حشد شعبی در وادی السلام در نجف اشرف به خاک سپرده ‌شوند و پیکر قاسم سلیمانی نیز به ایران منتقل می‌شود تا پس از تشییع در شهرهای مختلف در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود.

تشییع کنندگان عراقی اعلام کردند: در سال ۲۰۰۷ با آمریکایی‌ها جنگیدیم و بار دیگر با آنها خواهیم جنگید و انتقام خون شهیدان را می‌گیریم.

در مراسم تشییع سردار سلیمانی و شهدای حشد شعبی هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و جانشین احتمالی المهندس و نیز ابو آلاء الولائی،‌ دبیرکل گردان‌های سید الشهدا نیز حضور یافتند.

هادی العامری نیز در وداع با ابو مهدی المهندس تصریح کرد که بهای خون تو، خروج نیروهای آمریکایی تا ابد خواهد بود.

عمار حکیم رئیس جریان اپوزیسیون حکمت و نیز همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

فالح الفیاض، رئیس تشکیلات حشد شعبی در سخنان خود در مراسم تشییع پیکر شهدای حملات آمریکا، تصریح کرد که همگان منتظر انجام وظیفه دولت و مسئولان عراقی برای پاسخ به حمله آمریکا هستند.

در این مراسم، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانونی نیز حضور یافت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *