روایت استاندار خراسان رضوی از آخرین مکالمه‌اش با «حاج قاسم»

به قولش عمل کرد

استاندار خراسان رضوی گفت: حاح قاسم سلیمانی هفته گذشته قبل از سفر در تماسی تلفنی به بنده گفت به زودی برای زیارت به مشهد مقدس خواهم آمد و این هفته به قولش عمل کرد اما پیکر مبارکش به زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) آمد.

علیرضا رزم‌حسینی در خصوص شهید سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی یک مجاهد عارف بود و نمی‌توان ایشان را فقط به عنوان یک شخصیت نظامی تصور کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته این سردار شهید، تصریح کرد: وی در عین صلابت، شجاعت و رشادت، بسیار مهربان بود و با رزمندگان، همرزمان و خانواده معظم شهدا ارتباط عاطفی بسیاری برقرار می‌کرد. دو سال پیش که به واسطه حضور داعش در منطقه، درگیری‌ها تشدید شده بود، از شهید سلیمانی پرسیدم خداوند این صبر و شکیبایی را چگونه به شما عطا کرده است؟ وی در پاسخ گفت که ۱۵۰ مادر شهید در کرمان من را با اسم دعا می‌کنند و به همین دلیل است که خداوند این صبر و تحمل را به من عنایت فرموده‌ است.

رزم‌حسینی افزود: شهید سلیمانی مدت ۴۰ سال پوتین‌های نظامی خود را از پا بیرون نیاورد و حتی بعد از پایان حماسه دفاع مقدس نیز جنگ و مجاهدت برای ایشان همچنان ادامه داشت. خلوص نیت از نکات بارز شخصیتی شهید سلیمانی بود. اگر مردم ایران اینگونه عاشقانه به این سردار عشق می‌ورزند و از همه طبقات جامعه او را دوست دارند، به دلیل خلوص نیت این شهید است.

استاندار خراسان رضوی گفت: شهید سلیمانی صادقانه کار می‌کرد، راستگو بود و اهل تظاهر، ریا و تبلیغ نبود، از تبلیغات پرهیز می‌کرد، یک فرمانده جلودار در میدان بود و عقب نمی‌ایستاد، این موضوع در مستندهایی که از این سردار در جبهه مقاومت و دوران دفاع مقدس وجود دارد نیز قابل مشاهده است. معرفت و جوانمردی خاصی در شخصیت این شهید والامقام وجود داشت. حاج قاسم سلیمانی معتقد بود آبرویش متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است، بنابراین برای آن بزرگواران از آبروی خود می‌گذشت.

وی بیان کرد: هفته گذشته قبل از اینکه حاج قاسم سلیمانی عازم سفر شود در تماسی تلفنی به بنده گفت به زودی برای زیارت بارگاه مطهر رضوی به مشهد مقدس خواهم آمد و این هفته به قولش عمل کرد اما پیکر مبارکش به زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) آمد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی “شهادت” و پیوستن به شهدای عاشورا و همرزمانش را باور داشت، عنوان کرد: اگر تاریخ ایران را ورق بزنیم شخصیتی مثل ایشان پیدا نمی‌کنیم. شهید سلیمانی مجاهد، مبارز و یک سیاستمدار عاقل، با متانت و با انصاف بود و در مقاطعی که برخی مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاری می‌کردند، ایشان هرچه داشت برای خدا تقدیم‌ می‌کرد. با اینکه سردار شهید سلیمانی اهل کرمان بود اما مردم سراسر ایران و کشورهای منطقه و جهان به ایشان احترام می‌گذارند.

استاندار خراسان رضوی ضمن تسلیت مجدد به خانواده معزز سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: همسر بزرگوار شهید سلیمانی در طول دوران زندگی و مجاهدت شهید، با ایشان همراهی بسیار خوبی داشت و حاصل عمر با برکت ایشان نیز فرزندان صالح و انقلابی است.

وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد و نیروهای ایشان عاشق وی بودند. این شهید والامقام تنها یک فرمانده نظامی نبود و به همین دلیل همه ایشان را دوست داشتند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *