در گفتگو با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح شد؛

ممنوعیت افزایش نرخ کالاهای اساسی

مهناز اصغری

در حاشیه برگزاری نشست دومین نمایشگاه نساجی شرق کشور، دقایقی کوتاه به گفتگو با  محمدرضا مسفروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی پرداختیم. مس‌فروش در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تاثیر افزایش قیمت بنزین بر دیگر کالاها گفت: پس از تغییر قیمت بنزین، بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، ممنوعیت افزایش نرخ کالاهای اساسی و سایر کالاهای عمومی به تمام کشور ابلاغ شده‌است و در این راستا طی 14 جلسه در ستاد تنظیم بازار، تصمیماتی پیرامون تامین، توزیع، رصد، پایش و بازرسی بازار اتخاذ شد و نتایج این جلسات که جمعی از دوستان تصمیم گیرنده استانی در آن حضور داشتند، به ثمر نشست و خوشبختانه به جز در مورد اقلامی معدودی مثل گوجه‌فرنگی که معمولا هر سال در این فصل افزایش قیمت داشته، قیمت مابقی کالاها تا این لحظه به صورت عمومی تحت کنترل بودهاست.

او ادامه داد: به طور مثال برنج پاکستانی که در این مدت، افزایش قیمت غیر عادی داشت را به قیمت رسمی رساندیم. حدود هفت هزار تُن برنج در این مدت به دست ما رسیدهاست که بخشی از آن را قیمتگذاری و توزیع کردهایم و بخش دیگر آن توسط بنکدارها توزیع شد و به تدریج به بازار تزریق خواهد شد. همچنین در مورد دیگر اقلام ضروری مثل ترهبار و میوهجات و امثال آنها، اقدامات لازم صورت گرفتهاست. در رابطه با گوشت که نوسان قیمت گوسفند زنده تا 42 هزار تومان رسید، در حال حاضر، قیمت 32 هزار تومان است که به تبع آن، گوشت چهارتکه بدون چربی، در حدود هفتادهزار تومان توزیع میشود و این اتفاقات با تلاش جمع وسیعی از دوستان در حوزههای تنظیم بازار به نتیجه رسیدهاست.

مسفروش در رابطه با توزیع کالاهای مشمول نرخ گذاری در شهرستانها گفت: کالاهای مصرفی در شهرستانها نیز به میزان کافی توزیع میشود و ما به صورت مداوم، با مسئولین مربوطه در ادارات شهرستانها در تماس هستیم و به محض اینکه مواردی مثل کمبود به ما اعلام شود، به تناسب موجودی، به تنظیم بازارمیپردازیم.

کمبودها و نوسان قیمت به سرعت برطرف میشود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: ممکن است کمبودها به صورت مقطعی احساس شود یا نوسان قیمت وجود داشته باشد، ولی به سرعت برطرف میشود و ازمردم تقاضا میکنیم هر نوع تخلف از جمله کمفروشی، گرانفروشی، عدم برچسب قیمت و درج قیمت را که در حال حاضر جزو موارد ابلاغی است، به سامانه 124 اعلام کنند. در این سامانه در حوزه بازرسی، قیمت حدود 100 قلم کالا قید شده است و مردم باید قیمتها را تطبیق دهند و در صورت مشاهده تفاوت قیمت یا نداشتن برچسب قیمتگذاری، گزارش کنند و همکاران ما در تعزیزات پاسخگو هستند که در همان روز اداری پیگیر خواهند شد و شکایت شاکیان را بررسی کرده که یا منجر به جریمه و یا عودت مبلغ حاصل از گرانفروشی میشود.

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *