رئیس دفتر ریاست جمهوری خبر داد؛

تفویض اختیارات ویژه به استاندار خراسان رضوی با دستور رئیس جمهور

رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری خراسان رضوی  برگزار شد، گفت:  آقای رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داده‌اند که اختیارات ویژه‌ای به آقای رزم‌حسینی و دو استاندار دیگر داده شود تا به صورت پایلوت نتیجه‌اش را ببینیم.

محمود واعظی افزود: در خصوص امر تفویض اختیارات، به اعتبار عملکرد گذشته آقای رزم‌حسینی، نگاه مثبتی از سوی وزرا و آقای رئیس جمهورهمواره نسبت به ایشان وجود داشته و در مقابل خواسته‌هایشان تاکنون تمام تلاش تفویض اختیارات صورت گرفته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در این جلسه خاطر نشان کرد: همیشه نسبت به خراسان رضوی و مشهد مقدس دغدغه داشته‌ایم، نتیجه عملکرد مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان و اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی، ارتباط نزدیک بین مردم و بخش خصوصی، تعاونی‌ها و دولت است.

واعظی خواستار شد: توجه بیشتر به مناطق محروم از سوی معین‌های اقتصاد مقاومتی و تشکیل پرونده ویژه برای حاشیه شهر مشهد، موضوعاتی است که باید بیش از پیش به آن پرداخت.
وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی اکنون یک راهبرد مشخص در اختیار دارد، تصریح کرد: طبق آمار در 1 سال گذشته برای 117 هزار نفر در خراسان رضوی اشتغال خالص ایجاد شده که این از معدل کشور بالاتر است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری خواستار شد: بخش خصوصی ما مشکل نقدینگی دارد، در این راستا از شبکه بانکی کشور می‌خواهم مشکلات و محدودیت‌های این بخش را در نظر بگیرد و مشکل نقدینگی بخش خصوصی را برطرف کند.
واعظی با اشاره به اهمیت دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان، تبیین کرد: دانشگاه باید بهترین مشاور در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و مشکلات جامعه باشد و همچنین باید بزرگترین حامی برای صنعت و کشاورزی کشور محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه قانون بودجه 99 تصویب شده و یکشنبه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه‎

می‌شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه 50 درصد خانوارهای ما در کشور فاقد داشتن خودرو هستند، با طرح افزایش قیمت بنزین به دنبال کمک به طبقه پایین جامعه بودیم.

ارکان حاکمیت در خراسان رضوی پشتیبان معین‌های اقتصاد مقاومتی هستند

استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: ارکان حاکمیت در خراسان رضوی پشتیبان فعالیت‌ معین‌های اقتصاد مقاومتی هستند. در راستای تحقق الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در فروردین ماه سال جاری به شکل کاملا مردمی و بدون هزینه دولت با امکانات اتاق بازرگانی ایجاد شد که امروز امورات 142 معین اقتصاد مقاومتی را اداره می‌کند.
علیرضا رزم حسینی با اشاره به اینکه ارکان حاکمیت در خراسان رضوی پشتیبان فعالیت‌ معین‌های اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: هم‌اکنون معین‌های اقتصاد مقاومتی، داوطلبانه مسئولیت توسعه و توانمندسازی روستاهای خراسان رضوی را برعهده گرفته اند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با سفر آقای رئیس جمهور به خراسان رضوی، پروژه‌هایی به ارزش 5 تا 6 هزار میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت ارزشمند مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اقتدار کشور را حفظ کرده‌اند و محور وحدت همه اقوام هستند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به آثار برجام قبل خروج آمریکا از این توافق، تصریح کرد: بعد از امضای برجام تحریم‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف نظیر کشتیرانی برداشته و سوئیفت‌‌های بانکی برقرار گردید، همچنین طبق اعلام آمریکا 150 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شد
رزم‌حسینی با تاکید بر این نکته مهم که به دلیل تحریم‌ها و قطع سوئیفت‌های بانکی فشار فزاینده‌ای بر روی بانک‌های کشور قرار دارد، بیان کرد: حتما به یک اقتصاد برون زا نیاز داریم تا بتوانیم اقتصاد درونی کشور را شکوفا کنیم.

اولویت خراسان رضوی حمایت از فعالیت‌های اقتصادی است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران از شرایط امروز خراسان رضوی به خوبی استقبال کرده‌اند، گفت: اولویت استان حمایت از فعالیت‌های اقتصادی است.

غلامعلی صادقی با اشاره به شرایط مطلوب گروه شرکت‌های پدیده، خاطرنشان کرد: بحث پیرامون پدیده را که یک مشکل کشوری بود بدون هیچ گونه استفاده از منابع دولتی حل کردیم، در این راستا با تاکید ریاست قوه رای پرونده صادر شد و با همدلی امروز در استان امیدواریم قدم خوبی برای سهامداران این مجموعه برداشته شود.
وی ادامه داد: طبق گزارش‌های دریافتی، بیش از آنچه که تصور می‌کردیم شرایط خوبی به نفع سهامداران در حال رقم خوردن است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: همه گروه‌ها و احزاب اگر بخواهند با محوریت انقلاب، رهبری و مردم فعالیت کنند، ما آن‌ها را حمایت می‌کنیم و فضا در اختیارشان قرار می‌دهیم؛ از آن طرف اجازه نمی‌دهیم کسی بخواهد جوسازی کند و با شیطنت آرامش استان را مخدوش کند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *