تناقض بزرگ سازمان مالیاتی و استقلال در پرونده رحمتی

دو نامه سازمان امور مالیاتی به باشگاه‌های استقلال و شهرخودرو در فاصله ۷۳ روز، خبر از تناقض بزرگی در پرونده مالیات سیدمهدی رحمتی می‌دهد.

مهدی رحمتی یکشنبه با انتشار نامه‌ای خبر از بدقولی باشگاه استقلال در پرداخت مالیاتش داد و با لحنی معترض از مدیران استقلال خواست تا هرچه زودتر این ماجرا را پیگیری کنند. در نامه منتشر شده دروازه‌بان فعلی شهرخودرو آمده بود که تمام مالیات او از اموالی که باشگاه شهرخودرو به او داده، گرفته می‌شود و او ۵ روز فرصت دارد که به این حکم شکایت کند.

در این قضیه دو تناقض بزرگ وجود دارد. تناقض اول در نامه‌ای است که به تاریخ ۷ مهر ۹۸ توسط سازمان امور مالیاتی کشور به باشگاه استقلال و امیرحسین فتحی، مدیرعامل وقت این باشگاه داده شده است که بدهی مالیاتی مهدی رحمتی برعهده باشگاه استقلال بوده و این باشگاه آن پول را پرداخت کرده است.

سوال اصلی این است که اگر صحت این نامه و نامه‌ای که دروازه بان سابق استقلال منتشر کرده است، تایید شود چه کسی دروغ گفته و یا اشتباه کرده است؟ باشگاه استقلال که با انتشار این نامه و همچنین دادن یک نسخه به دروازه‌بان خود، در این فکر بوده که به نوعی رحمتی را راضی کند و نگرانی‌های این بازیکن را از سر خود باز کند و یا سازمان امور مالیاتی در دادن نامه دوم به رحمتی که به تاریخ ۲۰ آذر ۹۸، یعنی ۷۳ روز بعد از نامه اولیه به باشگاه استقلال، اشتباه کرده است؟

تناقض دوم دوشنبه به وجود آمد که باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای خبر از پرداخت بدهی مالیاتی رحمتی داد اما سخنگوی باشگاه شهرخودرو در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که این بدهی هنوز سر جای خود است و مشکلات رحمتی حل نشده است. اطلاعیه  آبی‌ها به قدری عجیب بود که حتی نامه اولی را زیر سوال می‌برد و به پرداخت نشدن مالیات رحمتی صحه می‌گذارد؛ آن هم در حالی که سازمان امور مالیاتی مدعی شده بود مالیات دروازه بان فعلی شهرخودرو پرداخت شده است.

بهتر است سازمان امور مالیاتی و باشگاه استقلال از صحت و سقم این ماجرا پرده بردارند تا مشخص شود چه کسی اشتباه کرده یا دروغ گفته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *