مسیر ویژه خط 3 بی آرتی ادامه پیدا می کند:

افزایش سهم حمل و نقل عمومی از خیابان

ایجاد مسیر ویژه خط 3 بی آرتی از حرم مطهر رضوی به سمت میدان شهدا اجرا و در ادامه تا میدان توحید ادامه پیدا کرد، طی سال گذشته اصلاحاتی انجام شد و در بخشی از مسیر نرده های وسط خیابان نیزجمع آوری شد، اصلاحاتی که موجب رضایت مندی مردم شد و هم چنان مسیر ویژه برای اتوبوس ها این این خیابان ماندگار شد.

این تدبیر شهرداری در خیابان توحید قرار است از میدان توحید تا میدان استقلال نیز ادامه پیدا کند و سهم حمل و نقل عمومی از این معبر افزایش پیدا کند.

به گزارش صبح امروز،معاون عمران،حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این باره گفت: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و سرعت بخشیدن به تردد اتوبوسهای مسیر خط سه ایجاد مسیر ویژه و خط فرار اتوبوسها حد فاصل میدان استقلال تا میدان توحید از ابتدای هفته جاری آغازشده است.

خلیل ا… کاظمی دراین خصوص افزود: درفاز اول ودرمحور بولوار قرنی اقدام به ایجاد کندرو ها کرده ایم تا بار ترافیک به خیابان های اطراف منتقل شود، بر این اساس ابتدا کندرو حد فاصل میدان فردوسی تا چهاراه ابوطالب احداث و درحال حاضر بار ترافیکی بولوار قرنی را به بولوار کلاهدوز منتقل می کند.

وی تصریح کرد: همچنین کندرو بولوار ابوطالب به بولوار قرنی نیز احداث و زیر بار ترافیکی قراردارد و اکنون در حال ایجاد خط فرار برای اتوبوسهای خط 3 دراین محل هستیم.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر نیز کندرو بولوار قرنی به بولوار ابوطالب  و کندرو بولوار قرنی به بولوار مجد درحال احداث است و هفته آینده به پایان خواهد رسید اظهارکرد: با اتمام عملیات احداث این کندروها اجرای خط فرار اتوبوسها در تقاطع های ابوطالب،مجد و چهاراه میدان بار اجرا خواهدشد.

معاون عمران،حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین همزمان خط فرار اتوبوسها در محور چهاراه خیام،مهدی و چهاراه فرامرز عباسی نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر ویژه خط سه حد فاصل میدان استقلال تا میدان توحید بدون نصب نرده اجرا می شود تاکید کرد: مسیرویژه دراین محدوده به صورت خط کشی اجرا و تنها درتقاطع ها مسیر فرار اتوبوس با نصب جدول همانند مسیر خط سه حد فاصل میدان توحید تا میدان شهدا اجرا خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده مسیر ویژه خط سه و مسیرهای فرار اتوبوس در تقاطع ها حد فاصل میدان استقلال تا میدان توحید تا بهمن ماه کامل خواهد شد.

معاون عمران،حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد همچنین گفت: در راستای افزایش فضای پارک خودرو در خیابان توحید در نظر گرفته شده تا زمین بلا استفاده ای که در این خیابان وجوددارد را با پوشاندن جدولها به پراکینگ تبدیل کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *