به میزبانی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار می شود:

تصمیم سازان و تصمیم گیران شهرسازی ایران در راه مشهد

دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شوراهای شهر مراکز استان‌های کشور به میزبانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح امروز، محمدهادی مهدی‌نیا با بیان اینکه دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شوراهای کلانشهرها و مراکز استان های کشور 5 شنبه هفته جاری به میزبانی مشهدمقدس برگزار خواهد شد، اظهارکرد: نشست های این مجمع به صورت فصلی است و یک عنوان و موضوع مشخص برای هر جلسه مطرح می‌شود.

وی در ادامه گفت: محوریت جلسات، یکی از چالش‌ها یا مسائل اساسی حوزه شهرسازی کشور در بخش مدیریت شهری است.

مهدی‌نیا با بیان اینکه در این نشست‌ها بحث های الزام‌آور قانونی نداریم که در قالب مصوبه مطرح شود، تصریح کرد: برپایی چنین گردهمایی با هدف پررنگ‌کردن و پرداختن بیشتر و بهتر به مسائلی است که مراکز استان‌های کشور با آن درگیر هستند؛ از این طریق میتوان با هم‌افزایی میان شهرها، مطالبه‌گری رفع و یا حل مشکلات را از نهادهای ذی‌ربط همچون مجلس شورای اسلامی، دولت، وزارتخانه و … در دستورکار قرار داد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد، انتقال تجارب بین‌ شهرها را دیگر دستاورد و خروجی این نشست‌های فصلی عنوان کرد و افزود: روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری، اغلب چهره های متخصص در این حوزه هستند و لذا تبادل‌نظر و همفکری برای مسائل مختلف شهر بسیار حائز اهمیت و گره‌گشا خواهد بود.

مهدی‌نیا در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: مشهد همیشه در حوزه معماری و شهرسازی پیشتاز بوده و یکی از بازیگران اصلی است که در مجامع کشوری ایفای نقش می‌کند؛ علاوه بر این، عضویت در هیئت رئیسه مجمع مشورتی روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری نیز سبب شد تا دومین نشست به میزبانی دومین کلانشهر کشور برگزار شود.

وی همچنین گفت: موضوع و محور نشست، بررسی « جایگاه حقوق عمومی در نظام شهرسازی و معماری» است و رئیس شورای شهر مشهد نیز در جلسه‌ای به ارائه گزارش عملکرد اقدامات شورای پنجم در دو ساله اخیر خواهد پرداخت؛ علاوه بر این، بازدیدی از پروژه های کلان عمرانی شهر نیز برای میهمانان پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این نشست با کیفیت خوبی برگزار شود و آثار و برکات ملموسی در سطح گفتمان‌سازی برای مدیران و کارشناسان و سطح اجرایی برای تمامی شوراهای شهر به ارمغان آورد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *