رقابت احتمالی 570 نفر برای 18 کرسی مجلس در استان

استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون کم حاشیه‌ترین استان در سراسر کشور هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه امنیتی بودیم، البته به این مفهوم نیست که فعالیت سیاسی انجام نشود، هر گروه و دسته‌ای که مجوز دارد می‌تواند فعالیت کند.

علیرضا رزم‌حسینی روزگذشت در گرهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی در دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اظهار کرد: تا امروز همکاری بسیار خوبی با آئمه جمعه داشتیم. تاکنون کم حاشیه‌ترین استان در سراسر کشور هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه امنیتی بودیم، به این مفهوم نیست که فعالیت سیاسی انجام نشود، هر گروه و دسته‌ای که مجوز دارد می‌تواند فعالیت کند. ما مجری قانون هستیم و بی‌طرفی در اجرای قانون‌ و مر قانون را اجرا می‌کنیم. در حوزه سیاسی امیدواریم همین مشی ادامه پیدا کند که زمینه‌ساز کار عمرانی و اقتصادی ما است.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان ۱۲۸ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: ما یک تیم هستیم و تنها دولت نیست، دولت به تنهایی نمی‌تواند کار کند. باید دستگاه قضا و ائمه جمعه نیز کمک کنند. با همکاری همه ارکان مثلث، این کارها را پیگیری می‌کنیم. روز اول هیچ معینی نداشتیم اما اکنون بیش از ۱۰۰ معین وجود دارد. ما باور نمی‌کردیم که در خراسان تا این میزان استقبال شود. اگر ۳۰ درصد معین‌ها موفق شوند شاهکار بزرگی است.

رزم‌حسینی گفت: سهم آورده این ۱۲۸ هزار میلیارد تومان حداقل ۳۰ درصد است یعنی سرمایه‌گذاران ۴۰ هزار میلیارد سهم آورده دارند، در نتیجه حجم سنگینی در دست مردم و شرکت‌ها است که خلق ثروت و اشتغال می‌کند. باید زمینه برای این ۴۰ هزار میلیارد تومان فراهم و وارد پروژه‌های سرمایه‌گذاری شود.

از ۱۳۲ حزب موجود ۵۵ حزب مجوزهای قانونی گرفتند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: شناسایی داوطلبان احتمالی برای انتخابات انجام شده و تاکنون ۵۷۰ نفر کاندیدای احتمالی در سطح استان داریم.

حسن جعفری در ادامه این گردهمایی، اظهار کرد: ارتباطات بسیار خوبی با همه احزاب سیاسی قانونمند داریم، از ۱۳۲ حزب موجود ۵۵ حزب مجوزهای قانونی گرفتند. هم ارتباطات رسمی و هم تعاملات دو طرفه سیاسی با احزاب داریم. در این ارتباطات، ارتباطات دوطرفه توام با تکریم و احترام با همه جریانات احزاب، گروه‌ها و دسته‌هایی است که فعالیت می‌کنند تا رقابت سالمی را در حوزه‌های حزبی خود داشته باشند و مباحث خود را برای مردم تشریح کنند. با سایر دستگاه‌های مرتبط نیز ارتباط نزدیکی داریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت انتخابات، تصریح کرد: ستاد انتخابات استان در اردیبهشت سال جاری ایجاد شد. هفت کمیته زیرمجموعه دارد، در حوزه استان ۱۸ کرسی نمایندگی داریم، ۱۲ حوزه ثابت بوده و ۱۲ فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه اصلی و ۱۷ فرمانداری بدون احتساب فاروج و ۴۴ بخشداری مستقل حوزه‌های فرعی انتخابات هستند و کار اجرایی انتخابات را بر عهده خواهند داشت. در ستاد در این دوره بانوان را نیز به عنوان کمیته مجزا در نظر گرفتیم. ۷ کمیته ما ۶۳ عضو دارند که نسبت به گذشته از لحاظ اعضا ۱۰ درصد رشد داشتیم، بانوان نیز با رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه ستاد روبه‌رو هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: نکته مهم در اجرا، آسیب‌شناسی ادوار گذشته انتخابات بود. با هیات نظارت و افراد با تجربه دور قبل، جلسه گذاشته، آسیب‌ها را احصا کرده و برای هر آسیب راهکارهایی در نظر گرفتیم. به طور مثال هر شعبه ۱۵۰۰ تعرفه دارد اما در دور قبل در برخی شعبه‌ها ۲۷۰۰ رای نیز اخذ شد که این دوره قرار است برای شعب بالای ۱۵۰۰ تعرفه، دو صندوق پیش‌بینی کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *