هم زمان با هفته گردشگری انجام شد:

تقدیر از70  فعال صنعت گردشگری خراسان رضوی

علی نژاد
هم زمان با هفته گردشگری بیش از ۷۰ نفر از مدیران واحدهای برتر گردشگری و فعالان برتر این حوزه تقدیر شدند.

به گزارش صبح امروز، ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، در مراسم تقدیر از فعالان گردشگری استان که در مجموعه تخت جمشید برگزار شد با بیان این مطلب گفت: هدف از برگزاری این مراسم قدر دانی از زحمات فعالان گردشگری است که برای میزبانی از زائران و مسافران سنگ تمام گذاشته اند.

وی به میزبانی شایسته تاسیسات گردشگری استان از زایران و گردشگران اشاره کرد و ادامه داد: مسافران و زائران که در واحد های اقامتی این استان اسکان داشته اند با رضایت کامل استان را ترک‌کرده اند و به نسبت تاسیسات گردشگری که در استان داریم تخلفات این واحدها صفر است.

مکرمی فر افزود: ما سپاسگزار زحمات شما بوده ایم، مردم هم همیشه قدر دان بوده و خواهند بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تا آنجا که از ما بر می آید،  پشتیبانی مادی و معنوی را دریغ نخواهیم کرد.

هم چنین محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی  استانداری خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: توسعه اشتغال روستایی با کمک صنایع دستی و گردشگری راهدف گذاری کرده ایم.

وی ادامه داد: گزدشگری خراسان رضوی فرآیند مطلوبی را طی می کند که این به دلیل پتانسیل خاص و ویژه مشهد مقدس به عنوان دومین کلان شهر مذهبی دنیاست.

براتی تصریح کرد: در حال حاضر سالیانه حدود 3 میلیون مسافر و زائر خارجی به مشهد می آیند و در افق 1404 ورود 4 میلیون زائر و مسافر خارجی پیش بینی شده که به این آمار دست خواهیم یافت.

وی به نقش بخش خصوصی در فرآیند توسعه استان به ویژه در حوزه خدمت به زائران و مسافران اشاره کرد و گفت: چشم انداز جذب زائر و گردشگر مسئولیت ما در بخش دولتی و خصوصی را دو چندان می کند و باید در جهت رشد و تعالی این استان از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این که طرح مثلث اقتصادی خراسان رضوی برای دیگر استان به الگو تبدیل شده است، گفت: در مدت 6 ماه تعداد 100 معین اقتصادی برای مناطق مختلف استان تعیین شده و حدود 92 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند.

گفتنی است: در این مراسم سردبیر صبح امروزبه دلیل همکاری همه جانبه و پوشش رسانه ای مطلوب حوزه گردشگری استان از سوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به عنوان فعال رسانه ای برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *