قاضی‌زاده هاشمی: از پاکستان برای گدایی به مشهد می‌آیند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵، ۳۰ سال خراسان و به خصوص مشهد کمترین نرخ بیکاری را داشت اما در طی ۵، ۶ سال گذشته از شروع بحران صندوق‌های مالی اعتباری و پدیده، نرخ بیکاری ۳ برابر شد و از نظر نرخ بیکاری ممتاز شدیم.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در جلسه نشست اقتصادی با موضوع “بررسی و ساماندهی مشکلات فعالان عرصه صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان و اصناف حوزه انتخابیه” در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی بنگاه‌های تولیدی و توزیعی در نوسانات اقتصادی، تامین نقدینگی و نوع قراردادها با بانک‌ها است. بانک نیز حق دارد و باید از منابع مشتریان حفاظت کند اما نوسانات اقتصادی بنگاه‌ها نیاز به تمهیدات و کمک‌های ویژه دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشهد تنها شهری است که بیش از ۱۰ برابر جمعیت ساکنش در سال مهمان پذیرایی می‌کند که بازاری فوق‌العاده است. این بازار به قدری بزرگ بوده که ثروت در آن اقتصادی و گدایی نیز در آن اقتصادی است، از پاکستان نیز برای گدایی به مشهد می‌آیند. علت حاشیه‌نشینی بزرگ در مشهد این است که فردی که شغل خود را از دست می‎دهد، می‌تواند حتی شغل کاذب و نامتعارفی را در مشهد برای خود فراهم کند که در جای دیگری فراهم نبوده است. اگر از این فرصت استفاده مفید نشود، به معضل تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون فکری در مشهد در خصوص ساماندهی مشاغل وجود دارد، تصریح کرد: مشاغل گسترده‌ای در مشهد داریم که جنبه‌های ترافیکی و مزاحمت دارند، این مشاغل نباید داخل شهر باشند، بلکه باید کانونی بیرون شهر با امتیازاتی تشکیل شود. اگر به این کانون بروند می‌توانند هم‌افزا شوند و می‌توان کمک‌های جانبی به آن‌ها کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدا خودشان این امکان را ندارند، شتاب‌دهنده‌ای لازم است که منابع مالی خود را وسط بگذارد و ما هم کمک بگیریم. این موضوع تنها منحصر به شهرک خشکبار، ابزار یا سوغات نیست، تعداد زیادی مجموعه داریم که باید این کار برای آن‌ها نیز انجام شود، مانند قالیشویی که اگر در این کانون مستقر شود، بسیاری از مشکلات آن حل می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *