معاون استانداری خراسان رضوی

در فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی موفق نبوده ایم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر این که در حوزه فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی بویژه پوشاک موفق نبوده ایم، گفت: رسانه ها بویژه رسانه ملی باید نقش پر رنگ تری در این زمینه ایفا کنند.

حسن جعفری در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضورنمایندگان دستگاه های این کمیسیون در محل استانداری برگزار شد، بیان کرد: از 26 دستگاهی که در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز دخیل هستند تشکر می کنم اما با شرایط فعلی این مبارزه کافی نیست، باید به این حوزه که اشتغال و اقتصاد را مورد هدف قرار داده است به صورت ویژه پرداخته شود.

وی اذعان کرد: در گزارش که دستگاه های متولی حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از اقدامات پنج ماهه ابتدایی سال جاری ارائه کردند، کاهش کشفیات کالاهای ممنوعه نسبت به سال قبل را شاهد بودیم که با توجه به تحریم ها قابل قبول نیست و دستگاه های مسئول باید تلاش خود را مضاعف کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بسیاری از فرایندهای نا به جای حوزه تولید اصلاح شده و فضای استان به گونه ای است که همه مدیران با دلسوزی زحمت می  کشند و سعی می کنند موانع را با اختیارات استانی رفع کنند.

جعفری ادامه داد: سازمان صمت یا بخش خصوصی توانمندی استان درحوزه پوشاک صنعتی را بررسی کنند و بگویند که موانع چیست و چقدر می توان  در این حوزه سرمایه گذاری کرد. بهرحال این جزو آرزوهای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که اتاق های سه در چهار تولیدی تبدیل به یک کارگاه یا کارخانه عظیم بشود.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی و بویژه پوشاک موفق نبوده ایم، افزود: این فرهنگ سازی باید دایم باشد و رسانه ملی در این خصوص می تواند ورود پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در همین رابطه افزود: وقتی جامعه هدف مشخص باشد و به طور مثال خریدار بداند که با خرید یک پوشاک ایرانی چقدر می تواند شغل ایجاد کند در افکار عمومی تاثیرگذاری بیشتری بر جای خواهد گذاشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *