حاشیه‌نشینان خلیج فارس به فکر منافع مشترک با تهران هستند

عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد اسرائیلی ها از تیرگی روابطشان با ایران سوء استفاده می کنند تا خودشان را به کشورهای عربی منطقه نزدیک کرده و به سمت عادی سازی روابط حرکت کنند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص طرح رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با کشورهای عرب حوزه‌ خلیج فارس، گفت: اسرائیلی ها یکی از فلاکت‌بار ترین مقاطع زمانی خودشان را پشت سر می گذارند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در این راستا، تصریح کرد: در واقع زمانی گسترش و توسعه سرزمینی، بهبود روابط با کشورهای منطقه و جهان برای رژیم صهیونیستی مهم محسوب میشد اما اکنون در تلاش هستند هویت و موجودیت خودشان را حفظ کنند.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: شاید بتوان گفت  برخی از کشورهای عربی، روابط خیلی مناسبی با ایران ندارند اما آنچنان اشتراکات فرهنگی و دینی و همچنین منافع امنیتی، اقتصادی و سیاسی دارند که نمی توانند دوستی با رژیم منحوسی را بپذیرند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه ایران نقش اثرگذاری در منطقه دارد، خاطرنشان کرد: می توان اذعان کرد تنش های کنونی رخ داده با ایران قابل برطرف شدن است و بر این اساس مشاهده می شود کشورهای مختلفی درصدد بهبود روابط هستند. از این رو رژیم صهیونیستی با چنین وضعیتی در مسیری قدم می گذارد که منجر به نتیجه مطلوب نخواهد شد و توافقنامه‌ دوجانبه با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز منعقد نمی شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *