در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر صورت گرفت؛

تصویب تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس

تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس از سوی اعضای شورای شهر مشهد مشهد تصویب شد. به گزارش صبح امروز در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر، ابتدا لایحه تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس در دستور کار قرار گرفت و پس از تصویب شهرداری مشهد مکلف شد، جهت بررسی و ارایه راهکارهای متناسب برای تکمیل و تسریع پروژه‌های مطالعاتی حوزه شهرسازی، حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، نسبت به ارسال گزارش کامل پروژه‌های مطالعاتی در دست اقدام حوزه شهرسازی منطبق بر آلبوم مطالعات سال 98 به شورای شهر اقدام نماید.
این مطالعات شامل وضعیت کلی قراردادهای مشاوران، درصد پیشرفت فیزیکی و تأخیرات آن نسبت به برنامه زمانبندی و دلایل محقق نشدن برنامه مذکورخواهد بود.
مجوز واگذاری عملیات اجرای سازه جانبی و معماری فاز اول خط 3 قطارشهری مشهد
در ادامه این جلسه لایحه واگذاری عملیات اجرای سازه جانبی و معماری فاز اول خط 3 قطارشهری مشهد در دستور کار قرار گرفت و پس از تصویب به شهرداری مشهد اجازه داده شد، نظر به ضرورت تسریع در تکمیل فاز اول پروژه خط 3 قطارشهری و مطابق برنامه زمان‌بندی برای اجرای کامل سه ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد(ع) و پایانه امام رضا (ع) خط سه قطارشهری و اجرای دسترسی جانبی 4 ایستگاه باقیمانده فاز اول این خط از طریق ترک تشریفات مناقصه، را به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) واگذار نماید.
همچنین در ادامه هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر، لایحه دستورالعمل اجرایی ضوابط و مقررات نماهای شهری مشهد و لایحه تعیین بهای مبنای تعرفه صدور باربرگ در شهر مشهد تصویب و لایحه نحوه دریافت هزینه ناشی از اجرای قله بنای کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری مشهد با مخالفت شورای شهر به تصویب نرسید.
سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد کمتر از نصف میانگین کشوری است
همچنین در ادامه جلسه علنی قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تقدیر از اقدامات و رویکردهای فرهنگی مدیریت شهری و شورای پنجم اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره تعاملات خوبی میان آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر مشهد وجود دارد.
وی اضافه کرد: تصویب اختصاص۳ درصد عوارض صنعت ساختمان به حوزه آموزش و پروش از سوی شورا یکی از اقدامات خوب در راستای کمک به توسعه تعلیم و تربیت است.
وی گفت: در کنار این مصوبه هر ساله شهرداری اقدام به خدمات رسانی به تعدادی از مدارس می کند که در این راستا امسال نیز 23 هزار مترمربع لکه ‌گیری آسفالت در مدارس انجام شد.
۱۰ درصد جمعیت مشهد را دانشجویان تشکیل می‌دهند
همچنین در این جلسه محمد کافی، رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز با اشاره به اینکه به عنوان یک شهروند از خدمات انجام شده در این دوره شورا قدردانی می کنم، افزود: نامگذاری تعدادی از کوچه‌ها و خیابان‌ها و نام‌گذاری ایستگاه قطارشهری به نام مفاخر و اساتید دانشگاه از اقدامات فاخر مدیریت شهری و شورای شهراست.
وی افزود: در هر شهری دانشگاه آن شهر هویت و برند آن شهر است، دانشگاه فردوسی مشهد بزرگ‌ترین و معتبرترین مرکز علمی مشهد است و می‌خواهیم دانشگاه فردوسی را در شان شهر امام رضا(ع) و فردوسی بزرگ مطرح کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه تعاملات علمی خوبی میان شورای شهر و مدیریت شهری با دانشگاه فردوسی وجود دارد که امیدواریم این تعاملات در حوزه های علمی و پژوهشی بیشتر شود.

شورا هیچ پافشاری و اصراری در عزل و نصب مدیران شهرداری ندارد

هم چنین محمدرضا حیدری  رئیس شورای شهر مشهدمقدس در حاشیه هفتاد و سومین جلسه علنی شورا به پاسخگویی سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پرداخت.

برخی ادعاها مبنی بر فشار اعضای شورای شهر برای برکناری شهردار منطقه 11، نخستین سوالی بود که از سوی خبرنگاران مطرح شد و حیدری در پاسخ گفت: چنین ادبیات و نگاهی به هیج وجه درست نیست و شورا هیچ پافشاری و اصراری در عزل و نصب مدیران شهرداری ندارد.

وی افزود: انتخاب مدیران و معاونان جزو حقوق شهردار است.

حیدری همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص طرح های آبکوه، قلعه وکیل‌‎آباد و عامل، اظهارکرد: پیشتر این طرح‌ها هرکدام مستقیم زیرنظر شهردار مدیریت می‌شده ولی پس از تشکیل سازمان بازآفرینی، اجرای طرح ذیل این سازمان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شورای شهر پیشنهاد بازنگری در طرح های عامل، آبکوه و قلعه‌وکیل‌آباد و یا میدان شهدا را مطرح کرده تا بازنگری لازم صورت پذیردتا مداخله کمتری انجام شود و از این طریق شهروندان کمتری درگیر باشند.

آخرین وضعیت پرونده امیر شهلا، عضو شورای شهر مشهد، دیگر سوال مطرح شده از سوی خبرنگاران بود که حیدری در این خصوص گفت: دادگاه تجدیدنظر برگزار و لی حکم آن تاکنون ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه منتظر ابلاغ حکم نهایی هستیم افزود: خوشبختانه تاکنون با تدبیر و درایت مدیریت دستگاه قضایی و شورای شهر مشهد، فرآیند رسیدگی به پرونده فوق، به دور از فضاسازی رسانه ای ودرجوی آرام صورت گرفته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *