بررسی نقش هیپنوتیزم در ورزش و کسب موفقیت‌های ورزشی در کنگره آسیایی هیپنوتیزم

ساناز بهروز

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی هیپنوتیزم ورزشی همزمان با نخستین کنگره هیپنوتیزم آسیایی روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی این حوزه در محل دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد.

رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا در این مراسم گفت: برپایی سمپوزیوم هیپنوتیزم ورزشی از برنامه‌های نخستین کنگره هیپنوتیزم آسیا می‌باشد که از دیروز ۲۳ شهریور در مشهد آغاز شده است.
دکتر مهدی فتحی افزود: در این کنگره تازه‌ترین دستاوردها و علوم جهان در رشته هیپنوتیزم ارائه می‌شوند و در همین چارچوب حضور پروفسور اونستال به عنوان بزرگترین مدرس جهانی این رشته در سمپوزیوم هیپنوتیزم ورزشی رخدادی ارزمشند و مغتنم است.
وی ادامه داد: پروفسور اونستال هم‌اینک ۵۰ موسسه آموزش هیپنوتیزم ورزشی را در کشورهای مختلف مدیریت می‌کند.

رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا همچنین گفت: هیپنوتیزم نقش بسزایی در آمادگی روحی روانی یک ورزشکار و مدیریت خود برای کسب حداکثر نتیجه را دارد.
وی افزود: امروزه به همین خاطر در کنار همه تیمهای موفق ورزشی در سطح جهان گروهها و افراد متخصص هیپنوتیزم ورزشی نیز حضور دارند.

دکتر فتحی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به نتایج مثبتی که از حضور افراد متخصص هیپنوتیزم ورزشی در کنار تیمهای ورزشکاران به دست آمده، مدیران ورزش در ایران نیز می‌بایست از مشاوران زبده این حوزه برای موفقیت کشورمان در امور ورزشی بهره‌گیری کنند

پروفسور “لارس اریک اونستال” سوئدی که بزرگترین مدرس هیپنوتیزم ورزشی در جهان معرفی شده با حضور در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی هیپنوتیزم ورزشی در مشهد پیرامون “نقش هیپنوتیزم و تمرین ذهنی یکپارچه به عنوان کلیدی برای موفقیت در المپیک” سخنرانی می‌کند.

همچنین دکتر “عنایت الله شهیدی” رئیس انجمن بین‌المللی هیپنوتیزم دیگر میمهان این سمپوزیوم علمی ورزشی است که پیرامون “هیپنوتیزم و توالی یادگیری رویه‌ای” سخنرانی دارد. دکتر “علی صنعتگر” روانشناس بالینی و مدرس فدراسیون جهانی فوتبال و فدراسیون فوتبال آسیا نیز پیرامون “نفوذ به ناخود آگاه ورزشکار” مطالبی را در این همایش ارایه می‌کند.

عضو هیات مدیره هیپنوتیزم بالینی ایران در زمینه آسیب ها و خطر بیرون نیامدن از هیپنوتیزم گفت: گرچه هیپنوتیزم باید به وسیله افراد متبحر و کارشناس  انجام شود ولی واقعیت این است که وقتی یک نفر هیپنوتیزم می شود امکان ندارد از آن حالت بیرون نیاید و از این نظر خطری متوجه آنان نیست.

از طریق هیپنوتیزم می‌توان وارد ناخودآگاه ورزشکاران شد

علی صنعتگر روانشناس بالینی و مدرس بالینی نیز طی سخنانی با موضوع “نفوذ به ناخودآگاه ورزشکار” گفت: امروز در روانشناسی مدرن بخش روانشناسی ورزش و حضور در ناخودآگاه بازیکنان مطرح است.

وی که مدرس FIFA و AFC است ، افزود: ممکن است تمام رفتارهای اشتباه یک ورزشکار نشات گرفته از ناخودآگاه او باشد که از طریق هیپنوتیزم می توان به ناخودآگاه ورزشکار نفوذ کرد و به نوعی آن را جراحی نمود.

وی اظهار داشت: به طور مثال اگر بازیکن پرخاشگر است، استرس بسیار دارد یا اعتماد به نفس ندارد باید مشکلات را در ناخودآگاه او جستجو کرد و از طریق هیپنوتیزم به رفع این مشکلات اقدام نمود.

وی در این سمپوزیوم تخصصی در قالب کارآگاه آموزشی به ناخودآگاه یک بازیکن ورزشی از طریق هیپنوتیزم وارد شد و به گفته خودش برای نخستین بار در جهان بر روی ناخودآگاه این ورزشکار در اصطلاح جراحی زنده انجام داد.

نخستین کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم آسیایی با حضور افزون بر هزار نفر از متخصصان ایرانی و خارجی این رشته از سوییس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، چین، ژاپن، اندونزی، پاکستان، عراق، ارمنستان، گرجستان، بلژیک، لهستان، آمریکای جنوبی، مکزیک، هند، دانمارک، پاکستان، ترکیه، اروگوئه و افغانستان دیروز با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی در مشهد آغاز شده و تا روز ۲۶ مهر ماه جاری ادامه دارد. حاضران در این گردهمایی علمی شامل متخصصان برجسته حوزه‌های روانشناسی، روانپزشکی، بیهوشی، پزشکی عمومی، طب زنان و زایمان، دندانپزشکان، مامایی و دیگر گروههای پزشکی هستند که دانش هیپنوتیزم در حیطه فعالیت تخصصی آنها کاربرد دارد.
برپایی ۳۲ کارگاه آموزشی، ۶۰ سخنرانی علمی در خصوص آخرین دستاوردهای آموزشی علم هیپنوتیزم و انجام جراحی زنده از برنامه‌های جنبی این کنگره جهانی هستند.
“کنگره هیپنوتیزم آسیا” با حمایت و حضور اعضای متخصص ۱۴ انجمن بین‌المللی هیپنوتیزم از کشورهای مختلف برگزار شده است. آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایران از نظر سطح دانش هیپنوتیزم برترین کشورهای جهان محسوب می‌شوند.

 

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *