علم‌الهدی:

پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد شود

امام جمعه مشهد گفت: مسئولان فرهنگی ما وظیفه دارند که به دنبال برنامه‌ برای پدافند ولنگاری فرهنگی بروند و با پدافند ولنگاری فرهنگی را از بین ببرند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای بزرگداشت  عید غدیر، اظهار کرد: امسال عید غدیر با اهمیت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته گذراندیم. مسئولان، نهادها و مردم متدین و مومن و دلداده مقام ولایت امام علی(ع) امسال در جشن‌ها، چراغانی‌ها و بزرگداشت عید غدیر نسبت به سال‌های قبل دست بالایی گرفتند و عید غدیر امسال در مشهد و در محضر مقدس امام هشتم نسبت به بزرگداشت عید سعید غدیر جد بزرگوارشان امیرالمونین(ع) از آبروداری خاصی برخوردار بودیم.

وی همچنین با اشاره به سال‌روز شهادت سیداسدالله لاجوردی، گفت: این شخصیت بزرگوار در مشکلات اوایل  انقلاب و در برخورد با جریان ضد انقلاب و منافقین به عنوان یک عنصر سترگ در موضع انقلابی خود فداکاری‌هایی انجام داد و در نهایت شهید شد.

علم‌الهدی با اشاره به لزوم مطالعه گذشته انقلاب، تصریح کرد: اگر کسی مشکلات سال‌های اول انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و مشکلاتی که منافقین در داخل کشور به وجود آوردند را مطالعه کند، امروز با همه مشکلاتی که احساس می‌کند نسبت به تداوم انقلاب امید صد درصد پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت در خصوص عدم توجه به گذشته و اشتباه افرادی که به بن‌بست رسیدن کشور فکر می‌کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که از به بن‌بست رسیدن کشور سخن می‌گویند به گذشته توجه ندارند که ما چه بودیم و در چه شرایط و درگیری‌هایی قرار داشتیم و همه آن‌ها را پشت سر گذاشتیم. در جریان انقلاب هر قدرتی که روی کره زمین سر کار بود با ما دشمنی داشت. انگلیس از یک سو، شوروی از یک سو و آمریکا از همه نابه‌کار تر چهل سال هرچه کردند، شکست خوردند.

امام جمعه مشهد افزود: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند چهل سال دوم انقلاب یقیناً از چهل سال اول بهتر است، تنها ادعا و شعار نیست، بلکه بیان واقعیتی است که مقام معظم رهبری با استناد به نگاه دقیق بر دقایق، لحظات و ثانیه‌های چهل سال گذشته بیان می‌کنند. لذا همه باید به اوج و امتداد انقلاب و عزت روزافزون نظام و خود بیشتر امیدوار باشید و بدانید که اقتدار و عزت شما در این نظام روزافزون است.

وی با بیان این که امروز دشمن بعد از تمام تجربیاتی که در دشمنی و عداوت با ما به دست آورده به تهاجم اقتصادی و فرهنگی رسیده است، تصریح کرد: اقتدار ما دشمن را از توسل به هر قدرت نظامی ناامید کرده و فقط حساب کرده است که در اقتصاد به ما ضربه بزند و ما را مستأصل کند و در فرهنگ سفره دین را از زیر پای مردم بکشد.

علم‌الهدی ادامه داد: حل این مشکلات آسان است و فقط نیازمند کارگزارانی دارد که با اعتقاد به رهنمودهای حکیمانه مقام ولایت به وسط میدان بیایند.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد نیازمند «نیروی انسانی»، «سرمایه» و «فناوری» هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه نیروی انسانی یک ملت 80 میلیونی هستیم که اکثر افراد آن را جوانان تشکیل می‌دهند که بخش عمده آنان نیروهای مستعد پای کار هستند، لذا در نیروی انسانی هر چه بخواهیم از خارج مستقل هستیم و در داخل کاملاً غنی و با قدرت هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: همچنین در سرمایه با 1800 میلیارد نقدینگی که در کشور موج می‌زند در سرمایه مشکلی نداریم. منتهی عزیزانی که صاحب نقدینگی هستند مخصوصاً عزیزان سرمایه‌گذار باید رهنمود حکیمانه مقام معظم رهبری را بپذیرند و سرمایه را در تولید مصرف کنند و سرمایه را در جریان‌های مصرفی مانند تفریحگاه‌ها و عیاشی‌گاه‌ها مصرف نکنند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر مشکل ما در مشهد این است که در سال حدود 35 میلیون زائر داریم که حدود 5 میلیون آن زائر خارجی است. بر این اساس عده‌ای فکر می‌کنند که اگر سرمایه خود را به مشهد بیارند و به عنوان تشکیل یک قطب گردشگری در عرصه‌های تفریحات و عیاشی‌ها سرمایه را به کار بزنند و سود کلان ببرند. نکنید این کار را، این کار مقابله با امام رضا و بر هم زدن هویت شهر امام رضاست.

علم‌الهدی ادامه داد: استان و شهر ما بنیه همه‌گونه فعالیت اقتصادی و تولید را دارد، این سرمایه را بیاورید در تولید و فعالیت‌های اقتصادی مصرف کنید.

وی با تقدیر از فعالیت‌های استاندار خراسان رضوی در جهت توسعه اقتصادی استان، یادآور شد: استاندار خراسان رضوی طرحی به عنوان مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری در استان راه‌اندازی کردند و تاکنون 80 شرکت معین در تمام زوایای استان –روستاها و شهرها- را به کار و فعالیت واداشتند. سرمایه ارزیابی‌شده این شرکت‌ها بیش از 92 هزار میلیارد تومان است که این سرمایه را از نقدینگی مردم استان تأمین خواهند کرد و خوش‌بختانه این شرکت‌ها برخی در گام اول و دوم هستند و برخی نیز به گام سوم رسیده و وارد عملیات شده‌اند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: آقای استاندار با فکر، بینش و طرح وارد عملیات شده و دارد کار می‌کند. لذا این برنامه باید در همه استان‌ها انجام شده و مورد تأیید و پشتیبانی دولت قرار بگیرد و همه جا انجام شود. باید این الگو را در کشور توسعه دهند و کشور را در راستای رهنمود مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی بالا ببرند.

وی با بیان اینکه «در فناوری هم گیر نداریم»، خاطرنشان کرد: امروز فناور بودن جوانان ما در عرصه فعالیت‌های دانش‌بنیان به ادعای ما نبوده بلکه به اقرار دشمنان ماست. روزی از روس‌ها سامانه موشکی S300 خواستیم بر اساس معاملاتی که با آمریکایی‌ها داشتند یکبار فروختند، یکبار پس‌گرفتند و آخر هم ندادند، اما فناوران ما در کشور سامانه مافوق S300 ساختند که رونمایی شد. ما در عرصه فناوری هم مستغنی هستیم.

علم‌الهدی ادامه داد: لذا با این استغنای ما در عرصه نیروی انسانی، سرمایه و فناوری مسلما دشمن در تهاجم و تحریم اقتصادی شکست خورده است.

وی با اشاره به تهاجم دشمن در حوزه فرهنگی، گفت: دشمن فکر کرده که با تهاجم فرهنگی سفره دین را از زیر پای مردم ما بکشند. مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به هیأت دولت گفتند که ما معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم، اما با ولنگاری فرهنگی مخالفیم. همچنین ایشان گفتند که ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب خیلی به‌جا و صحیح است. حجاب واجب شرعی است و این ابراز نگرانی ما نسبت به مسئله حجاب و  این ناراختی ما از این اندام‌های ناهنجار بی‌حجاب و این نگرانی و اضطرابی که داریم که ارزش مقدس عفت با بعضی ضعف‌های حجاب از بین برود، نگرانی در راستای لاابالی‌گری و ولنگاری فرهنگی است که مقام معظم رهبری  می‌گویند با آن مخالفند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در این راستا مسئولان فرهنگی ما وظیفه دارند که به دنبال برنامه‌ برای پدافند ولنگاری فرهنگی بروند و با پدافند ولنگاری فرهنگی را از بین ببرند. دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان و متولیان فرهنگی و همه مردم باید به دنبال این باشند که پدافند فرهنگی در برابر ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند. همچنین باید با برنامه‌ریزی‌های جدی فعالیت‌های مثبت فرهنگی را در فضای فرهنگی به وجود آورند و هنر که یک نعمت خدایی را در جهت فعالیت فرهنگی و توسعه فرهنگ دینی جامعه استخدام کنند.

وی اضافه کرد: مشکل ما در فعالیت‌های فرهنگی نیست، در ولنگاری فرهنگی است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *