فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی؛

همکاری عزاداران حسینی با پلیس

عاطفه خوافیان

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی‌ابن موسی ‌الرضا(ع) همچون سال‌های گذشته در سوگواری های محرم و صفر با پلیس همکاری داشته باشند.

به گزارش روزنامه”صبح امروز” سردار محمدکاظم تقوی افزود: محرم با درخشش خون پاک و مطهر سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبداا… الحسین (ع)و یاران با وفایش درس حق طلبی ،ظلم ستیزی ،عدالت جویی ،اخلاق محوری و معرفت انسانی و صبرو شجاعت و آزادگی را نقشه راه بشریت قرار داد.

وی تصریح کرد:  آزادمردان  با تمسک و اعتماد  بر این درس‌ها، مسیر سعادت را در دنیای پر آشوب که تهدیدات و خطرات و حوادث زیادی جامعه انسانی را محاصره کرده با اعتقاد راسخ طی می‌کنند.

سردار تقوی ابراز کرد: اینک در این برهه خطیر از زمان با درک مفهوم و عیار فرمایش  معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی را در امتداد نهضت حسینی بنا نهاد و سفارش بر پاسداشت محرم و صفر برای زنده بودن اسلام داشت فریضه و تکلیف مهم سوگواری های با شکوه حسینی را حفظ و با هوشمندی به نسل های آینده انتقال دهیم.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: در این حماسه وحدت و اخوت با پرچم داری ولایت فقیه باید هوشیار و مراقب باشیم تا ضمن حفظ حرمت ها و حریم شان و جایگاه قیام و نهضت امام حسین (ع)به رونق سوگواری های محرم و صفر با شور و شعور انقلابی و اسلامی بیفزاییم.

تلاش در خرافه زدایی

وی ادامه داد: بی تردید شناخت خرافات و آئین های خرافی یکی از اصول اساسی برای حرمت گذاری به منزلت و شان عزداری حسینی است و باید جریان های انحرافی که با قمه زنی و استفاده از آ لات و ادوات نامتعارف موسیقی ،استفاده از تصاویر خرافی و رفتارهای موهن را از بین ببریم و با توجه و احترام به نظم و عبور ومرور ترافیکی و توجه به اصول ایمنی و مراقبتی از هرگونه رفتاری که منجر به بی نظمی و مزاحمت برای شهروندان شده و یا می تواند حوادثی را در پی داشته باشد آ گاهانه پیشگیری و خودداری کنیم.

وی تاکید کرد: از شهروندان عزیز ، مسئولان هیئت‌ها و تکایا انتظار داریم ضمن همکاری بیش از پیش  با خدمتگزاران خود در پلیس رضوی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به فوریت های پلیسی 110 گزارش دهند.

برخورد پلیس با حرمت‌شکنی

پلیس نیز با هرگونه حرمت شکنی و بی نظمی برابر قانون برخورد  خواهد کرد .

امیدواریم با عمل به پیام ها و آموزه‌های فرهنگ حسینی و روحیه زینبی و مکتبی نقش خود را در انجام تکالیف و مسئولیتی که داریم به خوبی ایفا کرده و پاسدار  واقعی حریم ولایت و امنیت باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *