برگزاری بزرگ‌ترین رویداد هیپنوتیزم آسیا؛

مشهد میزبان کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم

زهرا حسن پوران

رییس کنگره هیپنوتیزم آسیا گفت: ششمین کنگره بین المللی رویداد هیپنوتیزم برای اولین بار در آسیا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش صبح امروز مهدی فتحی دیروز در نشست خبری هیپنوتیزم افزود: کنگره هیپنوتیزم آسیا از 23 تا 26 ام مهر سال جاری در مشهد برگزار شده که این کنگره اولین کنگره هیپنوتیزم آسیا و ششمین کنگره بین المللی است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می کند.

این فوق تخصص بیهوشی قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در سال های 91تا96 اقدام به برگزاری این کنگره کردیم که با اقبال عمومی و انجمن های بین المللی و خارجی روبرو شد. از آنجا که انجمن‌های هیپنوتیزم به شکل محدود در آسیا فعالیت داشته بر آن شدیم تا کنگره ای آسیایی با شرکت تمام کشورهای آسیایی که در زمینه هیپنوتیزم فعالیت دارند ایجاد کنیم این کنگره در مجتمع آموزشی برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شرکت 24 کشور خارجی برگزار می‌شود.

فتحی گفت: کنگره در چهار روز با بالغ بر 60 سخنرانی علمی و عملیاتی برگزار و تازه ترین پژوهش های انجام شده در زمینه هیپنوتیزم ارائه خواهد شد. 32 کارگاه نیز در کنار کنگره برگزار می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام مدعوین این کنگره جزو سرآمدهای دنیا در علم هیپنوتیزم هستند. این مسئله بیانگر جایگاه و اعتبار هیپنوتیزم ایران و دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

مشهد قطب هیپنوتیزم آسیا

فتحی ابراز کرد: در اثر فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی، مشهد به عنوان قطب هیپنوتیزم آسیا و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان سرآمدترین دانشگاه آسیا در حوزه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و درمانی هیپنوتیزم شناخته می شوند. در این کنگره انجمن هیپنوتیزم آسیا با مرکزیت مشهد رونمایی و افتتاح می‌شود. این انجمن در سال 2018 تثبیت شد و به ثبت انجمن جهانی رسید. ریاست این انجمن به مدت سه سال در مشهد بوده و پس از آن به چین منتقل می شود.

این فوق تخصص بیهوشی قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد تبیین کرد: ایران به استناد میزان پژوهش‌ها، کارگاه‌های اموزشی و متخصصین جزو پنج کشور اول دنیا در زمینه هیپنوتیزم است. این پنج کشور آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایران است.

منفک کردن ذهن با هیپنوتیزم

ریس کنگره هیپنوتیزم آسیا گفت: هیپنوتیزم حالتی طبیعی از مغز است که در آن فرد جذب موضوعی شده و از موضوعات دیگر منفک می شود. برای مثال بیمار با هیپنوتیزم نسبت به اتاق عمل منفک شده و فضایی مانند قدم زدن در باغ برایش تداعی می شود و هیچ دردی نخواهد داشت. از نور و کلام و موسیقی در القا هیپنوتیزم استفاده می شود. هیپنوتیزم به هیچ عنوان پدیده متافیزی مانند انرژی درمانی نیست. بلکه کاملا علمی است.

فتحی ادامه داد: حوزه کاربری هیپنوتیزم بسیار گسترده است و شامل درمان های روانشناسی، کنترل اضطراب و درمان روانتنی می شود. بالغ بر 300 جراحی با هیپنوتیزم در مشهد انجام شده است که بیشتر از 25 مورد آن زایمان با هیپنوتیزم بوده است. هیپنوتیزم با کاهش ترس و درد از تمایل مادران به سزارین می کاهد. دردهای قائدگی نیز با هیپنوتیزم قابل مدیریت است. شب اداری کودکان، اختلالات تیک مانند کندن مو و ناخن و مکیدن انگشت و ترس های کودکان نیز با هیپنوتیزم کنترل می شود. در بخش سوختگی نیز هیپنوتیزم می تواند جایگزین بیهوشی برای تعویض پانسمان بیماران پوستی و پروانه ای شود. این کار با کاهش هزینه ها از استرس بیماران نیز می کاهد. چهار کودک پروانه ای اکنون به این روش خودشان تعویض پانسمان می شوند.

رییس کنگره هیپنوتیزم آسیا در پایان گفت: مردم باید بدانند که هیپنوتیزم هیچ خطری ندارد و عملکرد طبیعی مغز است. البته اگر درست انجام نشود مانند همه فرایندهای دیگر طبی می تواند آسیب‌زا باشد. بنابراین باید افرادی که علم و تجربه کافی دارند این کار را انجام دهند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *